"Kwartalnik Pedagogiczny 2019/3 (253)"

Identyfikator Librowy: 246320

Spis treści

A R T I C L E STomasz Leś – Interdependence and asymmetry in the relationships between pedagogy and philosophy 9

A R T Y K U Ł YTomasz Leś – Współzależność i asymetria w relacjach pedagogiki z filozofią 9

Barbara Murawska – Early primary literacy development. Selected issues 31

Barbara Murawska – Kształcenie rozumienia tekstu pisanego u dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Wybrane zagadnienia 31

Zenon Gajdzica – Selected aspects of time in two concepts of inclusive education of learners with disabilities 42

Zenon Gajdzica – Wybrane aspekty czasu w dwóch koncepcjach edukacji włączającej uczniów z niepełnosprawnością 42

Maria Chodkowska, Zdzisław Kazanowski – Gotowość do akceptacji rówieśników z niepełnosprawnością intelektualną we wspólnej przestrzeni edukacyjnej 56

Maria Chodkowska, Zdzisław Kazanowski – Readiness to accept peers with intellectual disabilities in a common learning space 56

Zdzisław Kazanowski, Piotr Alfred Gindrich – Gotowość integracyjna a aprobata społeczna uczniów liceum w kontekście wybranych zmiennych demograficznych 75

Zdzisław Kazanowski, Piotr Alfred Gindrich – Inclusive readiness, social desirability and the importance of some demographic variables regarding a sample of highschool students 75

Agnieszka Kowalska – Inclusive adult education in the process of social reintegration of homeless people 91

Agnieszka Kowalska – Inkluzyjna edukacja ustawiczna w procesie reintegracji społecznej osób bezdomnych 91

Ewa Skrzetuska – Refleksja nauczyciela podstawą działań włączających w edukacji 106

Ewa Skrzetuska – Teachers’ reflection as a basis for inclusive activities in education 106

Monika Skura – “Society for all” or just “school for all” – the opinions of teachers from special, integration and regular schools 119

Monika Skura – „Społeczeństwo dla wszystkich”, czy tylko „szkoła dla wszystkich” – opinie nauczycieli szkoły specjalnej, integracyjnej i ogólnodostępnej 119

Anida Szafrańska – Empowerment of intellectually disabled students of special educational centres 139

Anida Szafrańska – Usamodzielnienie niepełnosprawnych intelektualnie wychowanków specjalnych ośrodków wychowawczych 139

C O L L O Q U I APaula Guerra, Piotr Zańko – Educational contexts of cultural resistance in Poland and Portugal. An introduction to research 155

C O L L O Q U I APaula Guerra, Piotr Zańko – Educational contexts of cultural resistance in Poland and Portugal. An introduction to research 155

Katarzyna Brzosko-Barratt – Designing a pre-service CLIL teacher education program 173

Katarzyna Brzosko-Barratt – Designing a pre-service CLIL teacher education program 173

edukacyjnymi 194

M A T E R I A L S A N D R E S E A R C H R E P O R T SBeata Antoszewska, Małgorzata Moszyńska – Experiences of hospital school teachers’ in the paradigm of inclusion of students with special educational needs 194

Aleksandra Berkowska, Anna Kowalewska, Joanna Mazur – Uczestnictwo w zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych w zależności od stanu zdrowia uczniów oraz wybranychczynników kontekstowych 207

factors 207

Kamila Miler-Zdanowska – Social situation and peer relations of students with visual impairment 223

Kamila Miler-Zdanowska – Sytuacja społeczna i relacje rówieśnicze ucznia z niepełnosprawnością wzroku 223

Ewelina Młynarczyk-Karabin – New technologies and the functioning of people with disabilities in society 239

Ewelina Młynarczyk-Karabin – Nowe technologie a funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością w społeczeństwie 239

R E C E N Z J AAdam Fijałkowski – Joachim Bahlcke, Kalwinizm i Jednota braci czeskich w Europie Środkowej i Środkowo-Wschodniej. Studia na temat społecznego i kulturowego znaczenia wyznania reformowanego w okresie wczesnonowożytnym, pod red. Romana Mnicha 252

R E V I E WAdam Fijałkowski – Joachim Bahlcke, Kalwinizm i Jednota braci czeskich w Europie Środkowej i Środkowo-Wschodniej. Studia na temat społecznego i kulturowego znaczenia wyznania reformowanego w okresie wczesnonowożytnym, (ed.) Roman Mnich 252

Contributors to this issue 255

Noty o Autorach 255