"Kwartalnik Pedagogiczny 2019/3 (253)"
Identyfikator Librowy: 246320
Spis treści
A R T I C L E STomasz Leś – Interdependence and asymmetry in the relationships between pedagogy and philosophy 9
A R T Y K U Ł YTomasz Leś – Współzależność i asymetria w relacjach pedagogiki z filozofią 9
Barbara Murawska – Early primary literacy development. Selected issues 31
Barbara Murawska – Kształcenie rozumienia tekstu pisanego u dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Wybrane zagadnienia 31
Zenon Gajdzica – Selected aspects of time in two concepts of inclusive education of learners with disabilities 42
Zenon Gajdzica – Wybrane aspekty czasu w dwóch koncepcjach edukacji włączającej uczniów z niepełnosprawnością 42
Maria Chodkowska, Zdzisław Kazanowski – Gotowość do akceptacji rówieśników z niepełnosprawnością intelektualną we wspólnej przestrzeni edukacyjnej 56
Maria Chodkowska, Zdzisław Kazanowski – Readiness to accept peers with intellectual disabilities in a common learning space 56
Zdzisław Kazanowski, Piotr Alfred Gindrich – Gotowość integracyjna a aprobata społeczna uczniów liceum w kontekście wybranych zmiennych demograficznych 75
Zdzisław Kazanowski, Piotr Alfred Gindrich – Inclusive readiness, social desirability and the importance of some demographic variables regarding a sample of highschool students 75
Agnieszka Kowalska – Inclusive adult education in the process of social reintegration of homeless people 91
Agnieszka Kowalska – Inkluzyjna edukacja ustawiczna w procesie reintegracji społecznej osób bezdomnych 91
Ewa Skrzetuska – Refleksja nauczyciela podstawą działań włączających w edukacji 106
Ewa Skrzetuska – Teachers’ reflection as a basis for inclusive activities in education 106
Monika Skura – “Society for all” or just “school for all” – the opinions of teachers from special, integration and regular schools 119
Monika Skura – „Społeczeństwo dla wszystkich”, czy tylko „szkoła dla wszystkich” – opinie nauczycieli szkoły specjalnej, integracyjnej i ogólnodostępnej 119
Anida Szafrańska – Empowerment of intellectually disabled students of special educational centres 139
Anida Szafrańska – Usamodzielnienie niepełnosprawnych intelektualnie wychowanków specjalnych ośrodków wychowawczych 139
C O L L O Q U I APaula Guerra, Piotr Zańko – Educational contexts of cultural resistance in Poland and Portugal. An introduction to research 155
C O L L O Q U I APaula Guerra, Piotr Zańko – Educational contexts of cultural resistance in Poland and Portugal. An introduction to research 155
Katarzyna Brzosko-Barratt – Designing a pre-service CLIL teacher education program 173
Katarzyna Brzosko-Barratt – Designing a pre-service CLIL teacher education program 173
edukacyjnymi 194
M A T E R I A L S A N D R E S E A R C H R E P O R T SBeata Antoszewska, Małgorzata Moszyńska – Experiences of hospital school teachers’ in the paradigm of inclusion of students with special educational needs 194
Aleksandra Berkowska, Anna Kowalewska, Joanna Mazur – Uczestnictwo w zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych w zależności od stanu zdrowia uczniów oraz wybranychczynników kontekstowych 207
factors 207
Kamila Miler-Zdanowska – Social situation and peer relations of students with visual impairment 223
Kamila Miler-Zdanowska – Sytuacja społeczna i relacje rówieśnicze ucznia z niepełnosprawnością wzroku 223
Ewelina Młynarczyk-Karabin – New technologies and the functioning of people with disabilities in society 239
Ewelina Młynarczyk-Karabin – Nowe technologie a funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością w społeczeństwie 239
R E C E N Z J AAdam Fijałkowski – Joachim Bahlcke, Kalwinizm i Jednota braci czeskich w Europie Środkowej i Środkowo-Wschodniej. Studia na temat społecznego i kulturowego znaczenia wyznania reformowanego w okresie wczesnonowożytnym, pod red. Romana Mnicha 252
R E V I E WAdam Fijałkowski – Joachim Bahlcke, Kalwinizm i Jednota braci czeskich w Europie Środkowej i Środkowo-Wschodniej. Studia na temat społecznego i kulturowego znaczenia wyznania reformowanego w okresie wczesnonowożytnym, (ed.) Roman Mnich 252
Contributors to this issue 255
Noty o Autorach 255