"Docenić szkołę. Dydaktyczna teoria i metodyczna praktyka"
Identyfikator Librowy: 246820
Spis treści
Wstęp. Po stronie uczniów, nauczycieli i dydaktyków 11
Część I W POLSCE I NA ŚWIECIE 19
O roli uniwersyteckich mistrzów, dydaktyce i świecie wartości 21
Polonistyczny regres albo zawężanie uczniowskiej i nauczycielskiej swobody 33
Jeden uczeń, dwie szkoły – refleksje o edukacji w Polsce i poza jej granicami 51
Część II SZKOLNA WSPÓLNOTA DYDAKTYCZNA 69
„Zakryte – odkryte”, o związkach akademickich praktyk badawczych i szkolnych doświadczeniach poznawania nie tylko lokalności 71
Stare obrazy i nowe fotografie a dydaktyczne ożywianie także kulturowego archiwum 95
„Kulturowe DNA” – permanentna zmiana i polonistyczne praktyki inicjacyjne 127
Zdaniem uczniów – od starożytnych wzorców osobowych do „obrony polityczności edukacji polonistycznej” 137
Jak Wokulski dotarł do Poznania? Uczniowskie odkrywanie Lalki nie tylko w trakcie pandemii 153
Krótkie wprawki pisarskie, czyli coś więcej niż praktyczna stylistyka 165
Zakończenie. Uczniowskie postscriptum 179
Nota bibliograficzna 183
Indeks osobowy 185
Summary. Appreciating School. Didactic Theory and Methodological Practice 191