"Docenić szkołę. Dydaktyczna teoria i metodyczna praktyka"

Identyfikator Librowy: 246820

Spis treści

Wstęp. Po stronie uczniów, nauczycieli i dydaktyków 11

Część I W POLSCE I NA ŚWIECIE 19

O roli uniwersyteckich mistrzów, dydaktyce i świecie wartości 21

Polonistyczny regres albo zawężanie uczniowskiej i nauczycielskiej swobody 33

Jeden uczeń, dwie szkoły – refleksje o edukacji w Polsce i poza jej granicami 51

Część II SZKOLNA WSPÓLNOTA DYDAKTYCZNA 69

„Zakryte – odkryte”, o związkach akademickich praktyk badawczych i szkolnych doświadczeniach poznawania nie tylko lokalności 71

Stare obrazy i nowe fotografie a dydaktyczne ożywianie także kulturowego archiwum 95

„Kulturowe DNA” – permanentna zmiana i polonistyczne praktyki inicjacyjne 127

Zdaniem uczniów – od starożytnych wzorców osobowych do „obrony polityczności edukacji polonistycznej” 137

Jak Wokulski dotarł do Poznania? Uczniowskie odkrywanie Lalki nie tylko w trakcie pandemii 153

Krótkie wprawki pisarskie, czyli coś więcej niż praktyczna stylistyka 165

Zakończenie. Uczniowskie postscriptum 179

Nota bibliograficzna 183

Indeks osobowy 185

Summary. Appreciating School. Didactic Theory and Methodological Practice 191