"Biografie rodzinne i uczenie się"

Identyfikator Librowy: 248766

Spis treści

Elżbieta Dubas, Arkadiusz Wąsiński, Aneta Słowik – Wstęp 7

TEORETYCZNE RAMY ROZUMIENIA KATEGORII „BIOGRAFIA RODZINNA” 13

Elżbieta Dubas – Wokół biografii rodzinnej i jej badania. Refleksje wprowadzające 15

Karolina Kuryś-Szyncel – Rodzina jako przestrzeń uczenia się biograficznego 27

Arkadiusz Wąsiński – Biografie małżeńskie i rodzinne rozpatrywane w perspektywie autokreacji do rodzicielstwa 39

BIOGRAFIA RODZINNA JAKO OSOBLIWA PRZESTRZEŃ DOŚWIADCZANIA WSPÓŁOBECNOŚCI 57

Małgorzata Łobacz – „Być” a „stawać się” osobą w rodzinie 59

Justyna Sztobryn-Bochomulska – Rodzina miejscem „uczenia się” umierania 71

Ewelina J. Konieczna – Praca nad własną biografią matek dzieci z niepełnosprawnością na przykładzie projektu pt. „Siła kobiet” 81

Izabela Przybylska – Aktywność edukacyjna w średniej dorosłości w kontekście biografii rodzinnej 97

Iwona Grodź – …Ktoś musi zostać na koniec. Artysta i jego rodzina. W świetle filmów o Beksińskich 115

s. Mariola Adria Bach CSFN, Janusz Krysztofik – Fotografia rodzinna. Między intencją, znaczeniem i zapomnieniem 129

s. Mariola Adria Bach CSFN – Milczący towarzysz 137

RODZINA W SYTUACJI MIGRACJI. (NIE)RODZINNE MIGRACJE 149

Ingrid Lathoud – Migracja jako proces przemiany i konstruowania siebie w rodzinie 151

Muriel Molinié – Kiedy podmiot sporządza mapę swoich (nie)rodzinnych przeżyć i projektu migracyjnego? Wielojęzyczny paradygmat w badaniach biograficznych w edukacji XXI wieku 165

Catherine Schmutz-Brun – Jak mówi się o rodzinnych migracjach? 183

Anna Walulik – Moja mama ma swoją „świętą trójcę”. Wychowanie w rodzinie polskiej na emigracji w Australii 195

Aneta Słowik – O doradcy rodzinnym w środowisku polskich emigrantów – wybrane aspekty 215