"Skuteczna edukacja szkolna w kontekście zadań nauczyciela-wychowawcy"

Identyfikator Librowy: 251899

Spis treści

Rozdział 2. Ład i dyscyplina na lekcji (Izabella Maria Łukasik, Dorota Pankowska) 3

Wstęp 8

Rozdział 1. Zasady budowania relacji nauczyciela z uczniami (Teresa Sokołowska-Dzioba, Małgorzata Samujło) 14

Rozdział 3. Wykorzystanie czasu i przestrzeni w procesie nauczania–uczenia się (Teresa Sokołowska-Dzioba) 66

Rozdział 4. Porozumiewanie się w procesie kształcenia (Dorota Pankowska) 86

Rozdział 5. Ocenianie osiągnięć uczniów w procesie edukacji (Teresa Sokołowska-Dzioba) 86

Rozdział 6. Uwarunkowania funkcjonowania nauczyciela w roli wychowawcy klasy (Dorota Pankowska) 138

Rozdział 7. Cele i zadania wychowawcy klasy (Dorota Pankowska) 158

Rozdział 8. Znaczenie i możliwości diagnozowania pedagogicznego przez nauczycieli (Teresa Sokołowska-Dzioba) 188

Rozdział 9. Programowanie i ewaluacja pracy wychowawczej (Dorota Pankowska) 210

Rozdział 10. Metody aktywizujące w pracy wychowawczej (Dorota Pankowska) 242

Rozdział 11. Samowychowanie uczniów a oddziaływania wychowawcze nauczycieli (Małgorzata Samujło) 262

Rozdział 12. Formy współpracy nauczycieli z rodzicami w edukacji szkolnej (Teresa Sokołowska-Dzioba) 272

Rozdział 13. Współdziałanie szkoły ze środowiskiem uczniów (Teresa Sokołowska-Dzioba) 290

Rozdział 14.Praca nauczyciela nad własnym rozwojem zawodowym (Dorota Pankowska) 304

Bibliografia 320