"Skuteczna edukacja szkolna w kontekście zadań nauczyciela-wychowawcy"
Identyfikator Librowy: 251899
Spis treści
Rozdział 2. Ład i dyscyplina na lekcji (Izabella Maria Łukasik, Dorota Pankowska) 3
Wstęp 8
Rozdział 1. Zasady budowania relacji nauczyciela z uczniami (Teresa Sokołowska-Dzioba, Małgorzata Samujło) 14
Rozdział 3. Wykorzystanie czasu i przestrzeni w procesie nauczania–uczenia się (Teresa Sokołowska-Dzioba) 66
Rozdział 4. Porozumiewanie się w procesie kształcenia (Dorota Pankowska) 86
Rozdział 5. Ocenianie osiągnięć uczniów w procesie edukacji (Teresa Sokołowska-Dzioba) 86
Rozdział 6. Uwarunkowania funkcjonowania nauczyciela w roli wychowawcy klasy (Dorota Pankowska) 138
Rozdział 7. Cele i zadania wychowawcy klasy (Dorota Pankowska) 158
Rozdział 8. Znaczenie i możliwości diagnozowania pedagogicznego przez nauczycieli (Teresa Sokołowska-Dzioba) 188
Rozdział 9. Programowanie i ewaluacja pracy wychowawczej (Dorota Pankowska) 210
Rozdział 10. Metody aktywizujące w pracy wychowawczej (Dorota Pankowska) 242
Rozdział 11. Samowychowanie uczniów a oddziaływania wychowawcze nauczycieli (Małgorzata Samujło) 262
Rozdział 12. Formy współpracy nauczycieli z rodzicami w edukacji szkolnej (Teresa Sokołowska-Dzioba) 272
Rozdział 13. Współdziałanie szkoły ze środowiskiem uczniów (Teresa Sokołowska-Dzioba) 290
Rozdział 14.Praca nauczyciela nad własnym rozwojem zawodowym (Dorota Pankowska) 304
Bibliografia 320