"Wszystko gra! Jak edukacja muzyczna wspiera rozwój dziecka"

Identyfikator Librowy: 255160

Spis treści

WPROWADZENIE 8

CZĘŚĆ I: OD URODZENIA DO ROZPOCZĘCIA EDUKACJI SZKOLNEJ, 0–5 LAT 18

1. OKNO NA ŚWIAT: Jak twoje dziecko słyszy we wszystkim muzykę 20

2. MOC KOŁYSANKI: Dlaczego twoje dziecko reaguje na muzykę 32

3. NIEKOŃCZĄCA SIĘ PIOSENKA: Dlaczego twój maluch nie przestaje śpiewać 44

4. DZIECKO RYTMU: Jak twój maluch łączy rytm z ciałem 54

5. WIDZĘ, MÓWIĘ: Przygotowanie dziecka do czytania z muzyką 66

6. GOTOWI DO SZKOŁY: Jak muzyka pomaga dzieciom przygotować się do rozpoczęcia nauki w szkole 78

CZĘŚĆ II: PIERWSZE LATA W SZKOLE, 5–7 LAT 90

7. MUZYKA JĘZYKA: Nakładająca się sieć 92

8. ŁĄCZENIE FAKTÓW: Dlaczego utrzymywanie rytmu jest niezbędne do czytania 104

9. GRUPA SPOŁECZNA: Jak muzyka pomaga twojemu dziecku nauczyć się kontroli 116

10. SYMBOLE DŹWIĘKOWE: Dlaczego czytanie słów jest takim samym procesem jak czytanie muzyki 128

11. PO PROSTU UWAŻAJ: W jaki sposób muzyka wydłuża zakres koncentracji uwagi każdego dziecka 140

12. KOMFORTOWO Z DYSKOMFORTEM: Jak muzyka uczy twoje dziecko pokochać frustrację 152

13. WIOSENNE PORZĄDKI W MÓZGU: Jak muzyka wspomaga rozwój mózgu 164

CZĘŚĆ III: ZMNIEJSZENIE RÓŻNIC MIĘDZY DZIECIŃSTWEM A OKRESEM NASTOLETNIOŚCI, OD 9 DO 12–14 LAT 176

14. NAJWAŻNIEJSZA JEST PEWNOŚĆ SIEBIE: Jak muzyka buduje pewność siebie 178

15. WIĘCEJ NIEPOPRAWNEGO NIŻ DOBREGO: Jak muzyka uczy wytrwałości 190

16. URODZONY LIDER: Jak muzyka wyzwala w dzieciach zdolności przywódcze 200

17. ROBIĘ, ROZUMIEM: Jak muzyka poprawia pamięć dziecka 210

CZĘŚĆ IV: PRAWIE DOROSŁY, OD 12–14 LAT DO DOROSŁOŚCI 220

18. RADZENIE SOBIE Z TYM WSZYSTKIM: Jak muzyka pomaga dzieciom w utrzymaniu równowagi 222

19. POSZUKIWANIE NOWEGO: Jak muzyka uczy dzieci tworzenia i innowacji 234

20. USPOKÓJ SIĘ: Wykorzystanie muzyki do skuteczniejszego uczenia się i do radzenia sobie ze stresem 244

21. POZA SZKOŁĄ: Jak edukacja muzyczna jest prezentem, który dostajemy przez cały czas 254

POSŁOWIE 264

PODZIĘKOWANIA 270

O AUTORCE 272