"Obszary (nie)pewności w pracy współczesnego nauczyciela"
Identyfikator Librowy: 259358
Spis treści
Wstęp 7
I. OBSZARY (NIE)PEWNOŚCI NAUCZYCIELA – WYTYCZENIE POLA PROBLEMOWEGOStan niepewności w przededniu podjęcia pracy. Czy osobowość wpływa na poziom poczucia własnej skuteczności kandydatów na nauczycieli wczesnej edukacji? 11
Poczucie skuteczności zawodowej nauczyciela w opiniach studentów 29
Joanna Ludwika Pękala, Inga MączkaBuforowanie prowizorycznych „Ja” – (nie)instytucjonalne zmiany w przebiegu karier zawodowych nauczycieli 42
Hanna Kędzierska, Zofia KędzierskaCzas w pracy nauczyciela. O problematyczności zarządzania nim 57
Obszary niepewności w pracy nauczyciela z perspektywy emerytowanych nauczycielek 70
Katarzyna Białożyt-WielonekRefleksyjność nauczyciela wobec wyzwań epoki niepewności 86
Wanda Maria DróżkaII. OBSZARY (NIE)PEWNOŚCI NAUCZYCIELA – DZIAŁANIA I INSPIRACJENauczyciel wobec cyfrowej transformacji rzeczywistości 109
Anna L. GrygorukPoczucie własnej skuteczności nauczyciela w kontekście problemu przemocy rówieśniczej wśród uczniów 121
Aleksandra Tłuściak-DeliowskaPodręcznik w edukacji wczesnoszkolnej – wsparcie czy ograniczenie? 135
Aleksandra SzyllerDrogowskaz na dydaktycznych ścieżkach czy ścisły kodeks? Zmiany w zapisach dotyczących kształcenia językowego w podstawach programowych edukacji wczesnoszkolnej jako źródło niepewności w pracy nauczyciela 149
Joanna DobkowskaNauczyciel języka obcego a kształcenie zdalne dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym 167
Kamila Wichrowska, Paulina MarchlikInspirujący niepokój i radosna niepewność: pedagogika teatru w przestrzeni szkoły 186
Barbara Kwiatkowska-Tybulewicz, Wioletta KiełbickaMoi uczniowie nudzą się w szkole. Co wiedzą i sądzą o tym nauczyciele 199
Iga KazimierczykIndeks nazwisk 213