"Po szkole. Rozmowy o edukacji (2015–2020)"
Identyfikator Librowy: 260249
Spis treści
Wprowadzenie 8
Humanistyka transferu 12
Log in – edukacja i dialog 12
Log out – transferowanie humanistyki 82
Bibliografia (wybór) 85
Rozmowy o edukacji (2015–2020) 90
Ptak z zawiązanymi skrzydłami (Bogusław Śliwerski) 92
Wokół pedagogiki krytycznej 92
W szkole uczymy się o sobie (Tomasz Szkudlarek) 100
Dlaczego traktujemy szkołę jak przechowalnię? (Maria Czerepaniak-Walczak) 115
Nie ma edukacji bez demokracji (Leszek Koczanowicz) 123
Szkoła powinna być miejscem wspólnym (Maria Mendel) 130
Nie uczmy rozwiązywania testów (Krzysztof Jan Szmidt) 136
Auto/biografie i transformacje 144
Korczak i Wilczyńska tworzyli zgrany zespół (Marta Ciesielska) 144
O dwoistości i pedagogice Heleny Radlińskiej (Lech Witkowski) 150
Znalezienie odpowiedzi nie jest łatwe (Stefan Turnau) 161
Pozycja nauczyciela musi być silna (Edward Włodarczyk) 172
Jak się zmieniała szkoła w Polsce (Elżbieta Magiera) 181
Permanentny alarm (Jacek Pyżalski) 195
Perspektywy postedukacji 202
Edukacja vs kryzys (Piotr Mikiewicz) 202
Uczenie się jest cechą ludzką (Maciej Witek) 214
Mózg to miejsce pracy nauczycieli (Marzena Żylińska) 223
Uchylanie drzwi (Renata Ziemińska) 233
Internet spłyca myślenie (Magdalena Szpunar) 241
Koniec edukacji? (Michał Klichowski) 253
Praktykowanie innowacyjności 260
Nie tracę czasu na dyscyplinowanie (Joanna Urbańska) 260
Edukację można zmienić tylko oddolnie (Marta Florkiewicz-Borkowska) 266
Specjalna z Kowanówka (Zyta Czechowska) 271
Wysoko stawiam poprzeczkę (Jolanta Okuniewska) 277
Lekcja nie kończy się po 45 minutach (Mariusz Zyngier) 283
Dialogi (inter)edukacyjne 290
Bez ograniczeń (Margret Rasfeld) 290
Tę pracę mogą wykonywać tylko najlepsi (Anita Lehikoinen) 295
Jakość edukacji zależy od nauczycieli (Vikas Pota) 300
Uczniowie są przyszłością społeczeństwa (Atte van Haastrecht) 305
Nota edytorska 310
Indeks nazwisk 312
Summary 322