"Sztuka feedbacku"

Identyfikator Librowy: 260684

Spis treści

Dylemat wstępu czy wstęp do dylematu 18

Część I. Od kiedy zaczyna się informacja zwrotna 30

Otwieramy drzwi, czyli dlaczego i po co 37

Kierunki informacji zwrotnej 40

Stopień I. Poznam 48

Jak się „wyleczyłem”, czyli realnie 10 proc. lepiej 48

Feedbackable, czyli najważniejsza ze zdolności 51

Konwencja nauczania potrzebuje informacji zwrotnej 57

Normatywna informacja zwrotna i jej rodzaje 61

Praktyka najwyższej rzetelnosci 65

Lidera niosą wysokie standardy osobiste, a co niesie zespół? 70

Część II. Feedback premium, czyli autostrada to jednak coś innego niż droga gminna 74

Trzy rodzaje skupienia i empatia wspierająca dobrą informację zwrotną 79

Menedżer i pracownik w obliczu innej jakości kontaktów 81

Stopień II. Zrozumiem 86

Strategiczne feedbacki, mobilność intelektualna i emocjonalna na różnych poziomach 86

Poziom indywidualny, czyli perspektywa game changera 96

Jakościowe relacje, czyli jednak jakość 98

Zarządzanie, czyli tworzenie standardów z wykorzystaniem feedbacku 103

Najbardziej popularne modele – na ile są modne czy skuteczne Harwardzki model informacji zwrotnej 115

Model w coachingu indywidualnym 116

Proste modele w coachingu zespołowym 117

Model Jurgena Appelo 120

Jednak ćwiczę oko badacza 126

Model SBI-DB-II dla konstruktywnej krytyki 127

Model SPINKA 129

Model BEER 130

Model kanapkowy 132

Modele użyteczne i produktywne, klarowne, ale wciąż kontekstowe 133

Model feedforward 135

Model w Google − Manager Feedback Survey 136

Greenfeedback, czyli prawdopodobnie najlepsza informacja zwrotna 140

Konstrukcja greenfeedbacku i przykłady 142

Cztery założenia stojące za greenfeedbackiem 149

Obłęd zajętości i komunikacja biznesowa, czyli zmory organizacji 150

Pora na głębsze zrozumienie 152

Jednak pokoleniowy aktywator − kultura pokolenia 155

W końcu motywacja i potencjał 157

Okna Johari 158

Czynniki wpływające na to, jak zostanie odebrana informacja zwrotna 163

Kontekst ważniejszy od prawie wszystkiego 164

Kryteria ekologicznego sukcesu, choć nie zawsze wygrywają 166

Kim jesteś, czyli poziom wrażliwości na informację zwrotną i jej odbiór 167

Część III. Liderowanie, przywództwo to nieustanny stosunek do feedbacku 174

Dlaczego ludzie podążają za liderami i dlaczego należy pracować najpierw nad sobą? 179

Rozpoznawanie terytorium intelektualnego 181 Ego, terytorium intelektualne i lider 186

Stopień III. Przezwyciężę pokusę uproszczeń 194

Poznawanie terytorium emocjonalnego i psychologicznego 194

Znam terytorium, ale co mogę kształtować w sobie i w innych 196

Niedostępność geniuszu 196 Wyjątkowość talentu i naturalnych predyspozycji 199

Uzdolnienia, czyli dużo większe szanse 199 Świat się zmienia – inny etos pracy, „nowa normalność” 202

Eksperyment, czyli mobilność intelektualna i emocjonalna w akcji 204

Technika technik, czyli co możesz następnym razem zrobić inaczej 208

360 stopni, czyli ile stopni jest w kulturze twojej firmy 211

Niedopasowanie do roli, dopasowanie do firmy 220

Dopasowanie do roli, niedopasowanie do firmy 222

Subiektywne podejście do feedbacku 224

LVI 360 leadership versatile (wszechstronne przywództwo), czyli wyższy stopień zrozumienia roli informacji zwrotnej 227

Dziecięce marzenie – na ile jednoznacznie służy 229

Trzy formacje: korpofolwark, demokratyzacja, partycypacja 231

Redefinicja oceny, czyli nadużywanie 233

Założenie wszechstronności 235

O scenie wewnętrznej przywódcy, lidera 238

Skala wyjątkowo obrazująca 239

W końcu wydajność biznesowa i witalność 242

Część IV. Stopień mistrzowski, czyli źródła greenfeedbacku 248

„Uważam za naturalne”, czyli wysoki i niski kontekst 251

Stopień IV. Ciągle zdobywam mistrzostwo 256

Trudno być obiektywnym, ale koniecznie trzeba nad tym pracować 256

Irracjonalizm profesjonalny. Sytuacyjny – zdarza się 259

Możliwy wpływ, czyli warunki wyjątkowo praktyczne do kształtowania środowiska pracy 260

Rozumowanie logiczne i dialektyczne w służbie feedbacku 262

Inna perspektywa również możliwa na poziomie jednostkowym 266

Chodzi o rytuały i uczenie się lepszych standardów 270

Performance management, czyli co i po co? 272

Zostaw uchylone drzwi, czyli ostatnie uwagi 278

Załącznik I: Matryca greenfeedback indywidualny 282

Załącznik 2: Studium przypadku feedbacku strategicznego 284

Bibliografia 287