"Czytanie interaktywnych obrazów"
Identyfikator Librowy: 263564
Spis treści
Wstęp 9
1.1. Narratologia vs. ludologia jako ideologiczny konstrukt 11
Rozdział 1. Narratologia vs. ludologia 11
1.2. „Stare” narzędzia i nowa tekstualność 13
1.3. Ludologia – definiowanie pojęcia 26
1.4. Radykalna ludologia 29
1.5. „Zimowe umysły” 33
1.6. Ludologia – problemy praktyczne 36
1.7. Spór na temat sporu 39
1.8. Polemika z ludologią 42
1.9. Ostatnie słowo 52
2.1. Reguły 57
Rozdział 2. Gry i komputery 57
2.2. Kompetencje gracza 62
2.3. Operacje jednostkowe 64
2.4. Silniki w grach komputerowych 67
2.5. Remediacja i remiks 69
2.6. Silniki w grach – próba rozwiązania problemu 78
2.7. Proceduralna retoryka 79
2.8. JFK Reloaded 84
3.1. Interaktywność – definiowanie pojęcia 89
Rozdział 3. Immersja, interaktywność i tożsamość 89
3.2. Immersja – definiowanie pojęcia 101
3.3. Gracz i postać 108
3.4. Przestrzeń i tożsamość 111
3.5. Tożsamość tworzy miejsce 115
3.6. Gracz, postać, obecność 116
3.7. Obecność w środowiskach wirtualnych 120
3.8. Gracz pozbawiony roli 121
3.9. Aktor jednej roli 123
3.10. Aktywny uczestnik w różnych rolach 126
4.1. Opowiadanie transmedialne i kultura konwergencji 129
Rozdział 4. Gry komputerowe i kultura konwergencji 129
4.2. Kultura uczestnictwa 132
4.3. Relacje między grami a kinem 133
4.4. Gracze w przestrzeni społecznej 135
4.5. Interteksty i interpretacje – gracze jako autorzy przekazu 137
4.6. Gracz w kontekście dynamicznego opowiadania 138
5.1. Znaki i teksty 151
Rozdział 5. Reprezentacja 151
5.2. Medium i narracja 155
5.3. Reprezentacja i kulturowe znaczenie 156
5.4. Teksty w połowie rzeczywiste 159
5.5. Reprezentowanie czasu 162
5.6. Her Story 165
Zakończenie 173
Bibliografia 175
Nota bibliograficzna 179
Indeks nazwisk 181