"Jednostka zdolna w przestrzeniach edukacyjnych"
Identyfikator Librowy: 264992
Spis treści
WSTĘP 11
I. Wprowadzenie w problematykę zdolności 15
1. Pojęcie, rodzaje i teorie zdolności 15
2. Wybrane definicje jednostki zdolnej 35
3. Charakterystyka osób zdolnych 39
4. Psychospołeczny obraz jednostki zdolnej 43
5. Drogi identyfikacji uczennic i uczniów zdolnych 45
II. Warunki kształcenia osób zdolnych 49
1. Sytuacja uczącej się jednostki zdolnej w świetle prawa oświatowego 49
2. Sposoby i formy pracy z osobami zdolnymi 52
3. Nauczycielka, nauczyciel osób zdolnych 66
4. Osiągnięcia szkolne zdolnych uczennic i uczniów 72
5. Społeczne funkcjonowanie osób zdolnych w klasie szkolnej 78
III. Jednostka zdolna w środowisku pozaszkolnym 89
1. Rodzinne uwarunkowania funkcjonowania osób zdolnych 89
2. Pozaszkolna działalność uczennic i uczniów zdolnych 93
3. Udział uczennic i uczniów zdolnych w zajęciach pozalekcyjnych 97
4. Możliwości rozwoju zdolności w środowisku lokalnym 104
IV. Propozycje dla praktyki edukacyjnej 115
1. Szkolny system wspierania jednostek zdolnych 115
2. Obraz jednostki zdolnej w świetle badań własnych 120
3. Zalecenia adresowane do osób z najbliższego otoczenia jednostek zdolnych 123
Zakończenie 131
Bibliografia 134
Spis rysunków 141