"Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej - wyzwania w dobie pandemii COVID-19"

Identyfikator Librowy: 265412

Spis treści

Rozdział 1

Rozdział 2

Rozdział 3

Rozdział 4

Rozdział 5

Rozdział 6

Rozdział 7

Rozdział 8

Rozdział 9

Wprowadzenie 9

Rozdział 10

Rozdział 11

Budowanie zaufania między klientami a dostawcami z wykorzystaniem techniki content marketingu w czasie pandemii COVID-19 (Anna Gruszczyńska-Radecka) 17

1.1. Istota inbound marketingu, content marketingu i relacyjnej koncepcji zaufania 18

1.2. Budowanie zaufania za pomocą techniki content marketingu 23

1.3. Content marketing firm świadczących usługi w dziedzinie nowych technologii − analiza porównawcza 26

Analiza rynku pracy w kontekście nowych zawodów związanych z mediami społecznościowymi w dobie pandemii COVID-19 (Katarzyna Zając, Edyta Abramek) 31

2.1. Geneza, popularność oraz rola mediów społecznościowych we współczesnym świecie oraz ich wpływ na rynek pracy 32

2.2. Media społecznościowe i ich wpływ na zmiany w sposobie rekrutowania pracowników 35

2.3. Zmiany w procesie rekrutowania współczesnych pracowników 36

2.4. Wpływ cyfryzacji i mediów społecznościowych na kompetencje wymagane od przyszłych pracowników 37

2.5. Metodyka badawcza pozyskania danych z rynku pracy 39

2.6. Wyniki badań rynku pracy 39

Pandemia SARS-CoV-2 jako uwarunkowanie prowadzenia działań z zakresu marketingu politycznego na przykładzie kampanii prezydenckiej w 2020 roku w Polsce (Jakub Kubasik) 45

3.1. Współczesny marketing polityczny 46

3.2. Serwisy społecznościowe jako narzędzie komunikacji z wyborcami 48

3.3. Live streaming 50

3.4. Współpraca z influencerami 53

Rola mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej w dobie pandemii COVID-19 na przykładzie BNP Paribas Bank Polska (Tomasz Prałat) 55

4.1. Rozwój komunikacji w Internecie 56

4.2. Specyfika mediów społecznościowych 57

4.3. Zastosowana metodyka badań 58

4.4. Prezentacja przedsiębiorstwa 59

Wybrane aspekty problematyki dostępności multimediów dla osób głuchych i słabosłyszących w Polsce w czasach pandemii COVID-19 (Agnieszka Kołodziejczak) 65

5.1. Typy osób głuchych i słabosłyszących 66

5.2. Najczęściej spotykane problemy dostępności w świecie Internetu i czasach pandemii COVID-19 68

5.3. Zasady współpracy z tłumaczami polskiego języka migowego 69

5.4. Narzędzia online dostępne dla osób głuchych 71

5.5. Ogólny savoir-vivre wobec osób głuchych i słabosłyszących 73

Deepfake jako narzędzie współczesnej komunikacji (Michał Pyjas) 75

6.1. Deepfake jako narzędzie komunikowania – geneza i definiowanie pojęcia 76

6.2. Deepfake jako narzędzie komunikacji marketingowej i jego walory 78

6.3. Deepfake jako narzędzie komunikacji w aspekcie pandemii COVID-19 80

6.4. Deepfake jako narzędzie komunikacji – analiza krytyczna 81

7.1. Kim jest influencer? 84

Promocja szczepień przeciw COVID-19 za pomocą influencer marketingu (Karolina Kubasik) 84

7.2. #SzczepimySię? 86

7.3. Znani i lubiani na ratunek szczepieniom 88

7.4. Wyniki badania pilotażowego 90

8.1. Rola czasu wolnego w życiu człowieka 93

Rola platform streamingowych jako źródła rozrywki a pandemia COVID-19 (Klaudia Adamiak, Maksymilian Bukowiecki, Błażej Foltyniewicz, Dijora Kopacz) 93

8.2. Rozwój platform streamingowych 95

8.3. Metodyka badań własnych 97

8.4. Wybrane wyniki badania 98

8.4.1. Nawyki, doświadczenia i preferencje osób młodych w związku z oglądaniem filmów i seriali 98

8.4.2. Stosunek osób młodych do korzystania z platform streamingowych 99

8.4.3. Sylwetka typowego użytkownika platform streamingowych 101

8.4.4. Wpływ pandemii na nawyki związane z oglądaniem filmów i seriali 101

Adaptacja komunikacji marketingowej w związku z sytuacją pandemiczną w 2020 roku na przykładzie sieci sklepów Empik (Przemysław Gabrych) 104

9.1. Działania w obszarze komunikacji marketingowej podejmowane przez Empik w związku z sytuacją pandemiczną 105

9.2. Działania w obszarze CSR podejmowane przez Empik w związku z sytuacją pandemiczną 109

Zmiany w postrzeganiu oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych przez konsumentów żywności wywołane pandemią COVID-19 (Sylwia Majcher) 115

10.1. Charakterystyka oświadczeń zdrowotnych i żywieniowych 116

10.2. Postrzeganie oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych przez konsumentów żywności przed pandemią COVID-19 117

10.3. Postrzeganie produktów z oświadczeniami zdrowotnymi i żywieniowymi przez konsumentów w trakcie pandemii COVID-19 − wyniki badań własnych 120

Sytuacja pandemiczna jako źródło zmian w komunikacji biznesowej przedsiębiorstw na Podkarpaciu − wyniki badań bezpośrednich (Wioletta Frodyma, Hubert Leśniak, Katarzyna Pasternak, Klaudia Traciak) 125

11.1. Metodyka badań 127

11.2. Omówienie wyników badań 127

11.2.1. Wpływ pandemii na organizację pracy przedsiębiorstw 127

11.2.2. Zmiany powstałe w komunikacji wewnętrznej przedsiębiorstw i organizacji na Podkarpaciu w wyniku pandemii COVID-19 131

11.2.3. Wykorzystanie nowych narzędzi do komunikacji w okresie pandemii spowodowanej COVID-19 134

11.2.4. Kompetencje miękkie jako wyzwanie przyszłych czasów w świetle badań przedsiębiorstw i organizacji na Podkarpaciu 137

Bibliografia 143

Spis rysunków 161

Spis tabel 163

Spis zdjęć 164

Informacja o Autorach 165