"Komunikowanie organizacji w kryzysie"

Identyfikator Librowy: 265678

Spis treści

Wstęp 10

Rozdział 1. Wizerunek, reputacja i kryzys – definicje i kluczowe zależności 16

1.1. Definiowanie wizerunku i reputacji w kontekście potencjalnych zagrożeń 16

1.2. Kryzys – analiza definicji 19

1.3. Podatność organizacji na zdarzenia kryzysowe 24

1.4. Procesowe podejście do zmian w wizerunku 27

1.5. Pomiar wizerunku i reputacji przedsiębiorstwa 29

1.6. Wpływ sytuacji kryzysowych na otoczenie biznesowe przedsiębiorstwa 35

Rozdział 2. Przyczyny i skutki zdarzeń kryzysowych 38

2.1. Przyczyny sytuacji kryzysowych 38

2.2. Skutki sytuacji kryzysowych 42

2.2.1. Psychologiczne skutki wynikające z kryzysów wizerunkowych 44

2.2.2. Stres i jego wpływ na kształtowanie się sytuacji kryzysowych 55

2.2.3. Ekonomiczne i społeczne skutki wizerunkowych sytuacji kryzysowych 58

2.3. Stan bezczynności podczas kryzysu wizerunkowego 60

2.4. Przesłanki podejmowania ryzyka z uwzględnieniem potencjalnych skutków zdarzeń 66

2.5. Nauka na błędach jako element budowania doświadczenia 69

2.6. Zrozumienie problemu jako podstawa w prognozowaniu i podejmowaniu decyzji 72

Rozdział 3. Przygotowanie do reagowania w wizerunkowych sytuacjach kryzysowych 75

3.1. Przygotowanie do wystąpienia potencjalnych kryzysów 75

3.2. Szkolenia i warsztaty jako element wsparcia w przygotowaniu do kryzysów 82

3.3. Predyspozycje menedżerów w zakresie radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi 83

3.4. Dobór zespołu i zadania sztabu kryzysowego 88

3.5. Nauka przez analogie 94

3.6. Wsparcie zewnętrzne a ograniczenia wewnętrzne 96

3.7. Prawo do zmiany decyzji w kryzysie jako element pozycji silnej 98

3.8. Relacje wewnętrzne jako element wsparcia przy podejmowaniu decyzji w kryzysie 100

3.8.1. Zasady budowania relacji wewnętrznych 100

3.8.2. Relacje wewnętrzne a narzędzia komunikowania 101

3.8.3. Komunikowanie do otoczenia wewnętrznego w kryzysach wizerunkowych 104

3.9. Budowanie zaufania i jego wykorzystanie w sytuacjach kryzysowych 106

Rozdział 4. Reagowanie w wizerunkowych sytuacjach kryzysowych 108

4.1. Działania podejmowane w sytuacjach kryzysowych 108

4.2. Czynniki determinujące skuteczność w rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych 119

4.3. Reakcje menedżerów podczas sytuacji kryzysowych 125

4.4. Zaangażowanie podmiotów zewnętrznych w proces rozwiązywania sytuacji kryzysowych 133

4.5. Kluczowe czynniki determinujące zarządzanie w sytuacjach kryzysowych 135

4.6. Aktywne i pasywne strategie zarządzania kryzysem 138

4.7. Style radzenia sobie ze stresem w kryzysie 143

4.8. Błędy w sytuacji kryzysowej 146

4.9. Stopień wpływu wybranych czynników na decyzje podczas kryzysu 148

4.10. Siły wspierające i hamujące w procesie zarządzania podczas kryzysów 154

Model komunikowania organizacji w kryzysie. Podsumowanie 160

Wnioski 166

Suplement. Typologia specjalistów public relations 171

Scenariusz wywiadu pogłębionego nt. postaw i zachowań menedżerów zarządzających kryzysami wizerunkowymi 176

Badanie opinii specjalistów public relations – ankieta 179

Bibliografia 185

Spis tabel 190

Spis rysunków 192

Indeks 193

O autorze 196