"Komunikowanie organizacji w kryzysie"
Identyfikator Librowy: 265678
Spis treści
Wstęp 10
Rozdział 1. Wizerunek, reputacja i kryzys – definicje i kluczowe zależności 16
1.1. Definiowanie wizerunku i reputacji w kontekście potencjalnych zagrożeń 16
1.2. Kryzys – analiza definicji 19
1.3. Podatność organizacji na zdarzenia kryzysowe 24
1.4. Procesowe podejście do zmian w wizerunku 27
1.5. Pomiar wizerunku i reputacji przedsiębiorstwa 29
1.6. Wpływ sytuacji kryzysowych na otoczenie biznesowe przedsiębiorstwa 35
Rozdział 2. Przyczyny i skutki zdarzeń kryzysowych 38
2.1. Przyczyny sytuacji kryzysowych 38
2.2. Skutki sytuacji kryzysowych 42
2.2.1. Psychologiczne skutki wynikające z kryzysów wizerunkowych 44
2.2.2. Stres i jego wpływ na kształtowanie się sytuacji kryzysowych 55
2.2.3. Ekonomiczne i społeczne skutki wizerunkowych sytuacji kryzysowych 58
2.3. Stan bezczynności podczas kryzysu wizerunkowego 60
2.4. Przesłanki podejmowania ryzyka z uwzględnieniem potencjalnych skutków zdarzeń 66
2.5. Nauka na błędach jako element budowania doświadczenia 69
2.6. Zrozumienie problemu jako podstawa w prognozowaniu i podejmowaniu decyzji 72
Rozdział 3. Przygotowanie do reagowania w wizerunkowych sytuacjach kryzysowych 75
3.1. Przygotowanie do wystąpienia potencjalnych kryzysów 75
3.2. Szkolenia i warsztaty jako element wsparcia w przygotowaniu do kryzysów 82
3.3. Predyspozycje menedżerów w zakresie radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi 83
3.4. Dobór zespołu i zadania sztabu kryzysowego 88
3.5. Nauka przez analogie 94
3.6. Wsparcie zewnętrzne a ograniczenia wewnętrzne 96
3.7. Prawo do zmiany decyzji w kryzysie jako element pozycji silnej 98
3.8. Relacje wewnętrzne jako element wsparcia przy podejmowaniu decyzji w kryzysie 100
3.8.1. Zasady budowania relacji wewnętrznych 100
3.8.2. Relacje wewnętrzne a narzędzia komunikowania 101
3.8.3. Komunikowanie do otoczenia wewnętrznego w kryzysach wizerunkowych 104
3.9. Budowanie zaufania i jego wykorzystanie w sytuacjach kryzysowych 106
Rozdział 4. Reagowanie w wizerunkowych sytuacjach kryzysowych 108
4.1. Działania podejmowane w sytuacjach kryzysowych 108
4.2. Czynniki determinujące skuteczność w rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych 119
4.3. Reakcje menedżerów podczas sytuacji kryzysowych 125
4.4. Zaangażowanie podmiotów zewnętrznych w proces rozwiązywania sytuacji kryzysowych 133
4.5. Kluczowe czynniki determinujące zarządzanie w sytuacjach kryzysowych 135
4.6. Aktywne i pasywne strategie zarządzania kryzysem 138
4.7. Style radzenia sobie ze stresem w kryzysie 143
4.8. Błędy w sytuacji kryzysowej 146
4.9. Stopień wpływu wybranych czynników na decyzje podczas kryzysu 148
4.10. Siły wspierające i hamujące w procesie zarządzania podczas kryzysów 154
Model komunikowania organizacji w kryzysie. Podsumowanie 160
Wnioski 166
Suplement. Typologia specjalistów public relations 171
Scenariusz wywiadu pogłębionego nt. postaw i zachowań menedżerów zarządzających kryzysami wizerunkowymi 176
Badanie opinii specjalistów public relations – ankieta 179
Bibliografia 185
Spis tabel 190
Spis rysunków 192
Indeks 193
O autorze 196