"Kultura rywalizacji i współpracy w szkole"
Identyfikator Librowy: 268407
Spis treści
WSTĘP | str 9
WSPÓŁZAWODNICTWO – RYWALIZACJA – KONKUROWANIE – WALKA – WOJNA – AGONISTYKA – GRA – ROZGRYWKA – WYŚCIG | str 21
4.1. Współzawodnictwo antagonistyczne (gra o sumie zerowej) | str 32
4.2. Współzawodnictwo twórcze (gra o sumie niezerowej) | str 35
10. Wojna jako szczególny rodzaj rywalizacji | str 72
MAKROSPOŁECZNE I MAKROPOLITYCZNE UWARUNKOWANIA RYWALIZACJI W EDUKACJI | str 79
WEWNĄTRZSZKOLNE UWARUNKOWANIA RYWALIZACJI | str 128
10. Gra w szachy transparentną rywalizacją | str 181
11. Korzyści i niebezpieczeństwa współzawodnictwa | str 187
12. Typowe błędy organizatorów współzawodnictwa | str 197
12.1. Obowiązkowe uczestnictwo | str 198
12.2. Wszystkoizm celów i treści | str 199
12.3. Permanencja | str 202
12.4. Nierówność współzawodniczących | str 203
13. (Nie-)właściwy styl kierowania zespołem | str 205
14. Ściąganie jako nieuczciwa rywalizacja | str 207
15. Sublimacja instynktu walki | str 213
16. Rywalizacja szkolna w opinii Nauczyciela Roku | str 220
17. Nauczyciele w wypalonej przestrzeni zawodowej | str 230
INTRASUBIEKTYWNE WYMIARY RYWALIZACJI | str 240
KU WEWNĄTRZSZKOLNEJ WSPÓŁPRACY | str 260
10. Konstruktywistyczny model nauczania | str 322
11. Cechy konstruktywnej edukacji | str 322
12. Montessoriańska pedagogia współpracy | str 328
13. Nie zabijajcie coacha | str 342
ZAKOŃCZENIE | str 347
BIBLIOGRAFIA | str 353