"Kultura rywalizacji i współpracy w szkole"

Identyfikator Librowy: 268407

Spis treści

WSTĘP  | str 9

WSPÓŁZAWODNICTWO – RYWALIZACJA – KONKUROWANIE – WALKA – WOJNA – AGONISTYKA – GRA – ROZGRYWKA – WYŚCIG  | str 21

4.1. Współzawodnictwo antagonistyczne (gra o sumie zerowej)  | str 32

4.2. Współzawodnictwo twórcze (gra o sumie niezerowej)  | str 35

10. Wojna jako szczególny rodzaj rywalizacji  | str 72

MAKROSPOŁECZNE I MAKROPOLITYCZNE UWARUNKOWANIA RYWALIZACJI W EDUKACJI  | str 79

WEWNĄTRZSZKOLNE UWARUNKOWANIA RYWALIZACJI  | str 128

10. Gra w szachy transparentną rywalizacją  | str 181

11. Korzyści i niebezpieczeństwa współzawodnictwa  | str 187

12. Typowe błędy organizatorów współzawodnictwa  | str 197

12.1. Obowiązkowe uczestnictwo  | str 198

12.2. Wszystkoizm celów i treści  | str 199

12.3. Permanencja  | str 202

12.4. Nierówność współzawodniczących  | str 203

13. (Nie-)właściwy styl kierowania zespołem  | str 205

14. Ściąganie jako nieuczciwa rywalizacja  | str 207

15. Sublimacja instynktu walki  | str 213

16. Rywalizacja szkolna w opinii Nauczyciela Roku  | str 220

17. Nauczyciele w wypalonej przestrzeni zawodowej  | str 230

INTRASUBIEKTYWNE WYMIARY RYWALIZACJI  | str 240

KU WEWNĄTRZSZKOLNEJ WSPÓŁPRACY  | str 260

10. Konstruktywistyczny model nauczania  | str 322

11. Cechy konstruktywnej edukacji  | str 322

12. Montessoriańska pedagogia współpracy  | str 328

13. Nie zabijajcie coacha  | str 342

ZAKOŃCZENIE  | str 347

BIBLIOGRAFIA  | str 353