"Zjawiska propagandy i manipulacji w prasie, telewizji, radiu i Internecie"

Identyfikator Librowy: 268533

Spis treści

Wstęp 7

Funkcja manipulacyjna prozodycznych operatorów interakcyjnych (Anita Grzegorzewska, Uniwersytet Łódzki) 9

Łamanie zasad etyki we wpisach dziennikarzy na platformie Twitter (Magdalena Gwioździk, Karol Płaczkiewicz, Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie) 23

Metafory akwatyczne jako środki perswazyjno-manipulacyjne w dyskursie prasowym (na przykładzie cyfrowych wersji polskich tygodników opinii) (Aleksandra Kujawiak, Uniwersytet Łódzki) 35

Manipulacja językowa medialnym wizerunkiem ofiary. Portret Sharon Tate wyłaniający się z wybranych relacji prasowych w sprawie zabójstw Tate–LaBianca (Zofia Nacewska, Uniwersytet Łódzki) 49

Rola dziennikarstwa w kształtowaniu newsów oraz kreowaniu obrazu COVID-19 w środkach masowego przekazu na wybranych przykładach (Klaudia Stępień-Kowalik, Uniwersytet Łódzki) 61

Fikcja w reportażu literackim i telewizyjnym – zabieg narracyjny czy zwykłe kłamstwo? (Diana Szwajcer, Uniwersytet Warszawski) 75

Whataboutism: geneza i przykłady występowania w mediach (Patryk Zadworny, Uniwersytet Łódzki) 87