"Kwartalnik Pedagogiczny 2023/1 (267)"

Identyfikator Librowy: 297867

Spis treści

*********Krystyna Milczarek-Pankowska i Joanna Madalińska-Michalak – Introduction 7

Krystyna Milczarek-Pankowska i Joanna Madalińska-Michalak – Wprowadzenie 7

ARTICLESKrystyna Milczarek-Pankowska – A pedagogical alternative in the theory of aesthetic education by Irena Wojnar 13

ARTYKUŁYKrystyna Milczarek-Pankowska – Alternatywa pedagogiczna w teorii wychowania estetycznego Ireny Wojnar 13

Mirosława Zalewska-Pawlak – O teorii wychowania estetycznego Ireny Wojnar. Aspekt historyczny i autobiograficzny 25

Mirosława Zalewska-Pawlak – On Irena Wojnar’s theory of aesthetic education. Historical and autobiographical aspects 25

Adam Fijałkowski – Edukacja humanistyczna w myśli Ireny Wojnar – inspiracje i ich interpretacje 37

Adam Fijałkowski – Humanistic education in the thought of Irena Wojnar. Inspirations and their interpretations 37

Agnieszka Izabela Piejka – Kultura pokoju w myśli pedagogicznej Ireny Wojnar. Główne inspiracje 47

Agnieszka Izabela Piejka – The culture of peace in the pedagogical thought of Irena Wojnar. Main inspirations 47

Wiesław Żardecki – From theatre education to theatre pedagogy (in the context of Irena Wojnar’s theory of aesthetic education) 65

Wiesław Żardecki – Od wychowania teatralnego do pedagogiki teatru (w kontekście teorii wychowania estetycznego Ireny Wojnar) 65

Barbara Kwiatkowska-Tybulewicz – Irena Wojnar o potencjale edukacyjnym sztuki nowoczesnej. Koncepcja pedagogiczna z lat 60. XX wieku 79

Barbara Kwiatkowska-Tybulewicz – Irena Wojnar on the educational potential of modern art. A pedagogical concept from the 1960s 79

Mariusz Samoraj – Działalność Ireny Wojnar na forum organizacji międzynarodowych InSEA i UNESCO 91

Mariusz Samoraj – Irena Wojnar’s involvement in international organisations: InSEA and UNESCO 91

Justyna Żak-Szwarc – Museum as a duration of presence and its educational possibilities 105

Justyna Żak-Szwarc – Muzeum jako trwanie obecności i jego edukacyjne możliwości 105

Contributors to this issue 117

Noty o Autorach 117