"Podstawowe problemy teorii wychowania fizycznego"

Identyfikator Librowy: 40546

Spis treści

Wstęp 9

Rozdział 1. Teoria wychowania jako dyscyplina pedagogiczna 11

2.1. Zagadnienia terminologiczne 15

Rozdział 2. Kultura fizyczna 15

2.2. Wzory kultury fizycznej na przestrzeni dziejów 17

2.3. Formy uczestnictwa w kulturze fizycznej 21

3.1. Pojęcie wychowania 23

Rozdział 3. Wychowanie fizyczne 23

3.2. Istota wychowania fizycznego 26

3.3. Ewolucja poglądów dotyczących istoty i celów wychowania fizycznego 27

3.4. Teoretyczne podstawy fizycznego wychowania 31

3.5. Cechy wychowania 32

3.6. Teoretyczne podstawy fizycznego kształcenia 34

3.7. Błędy w procesie wychowania 36

4.1. Aksjologiczne podstawy celów wychowania fizycznego 45

Rozdział 4. Cele wychowania fizycznego 45

4.2. Znaczenie wartości w edukacji szkolnej 47

4.3. Definicje wartości w kontekście różnych dziedzin nauki 48

4.4. Klasyfikacja wartości – podział dychotomiczny wartości 52

4.5. Istota i znaczenie celów wychowania 53

4.6. Funkcje celów wychowania 54

4.7. Rodzaje celów wychowania fizycznego 58

4.8. Kompetencje ucznia 61

Rozdział 5. Czynniki, środki i warunki wychowania fizycznego 65

6.1. Ruch jako czynnik stymulujący 69

Rozdział 6. Funkcje ruchu 69

6.2. Ruch jako czynnik adaptacyjny 70

6.3. Ruch jako czynnik kompensacyjny i korekcyjny 71

7.1. Pojęcie rozwoju fizycznego i jego uwarunkowania 75

Rozdział 7. Rozwój fizyczny człowieka 75

7.2. Ocena rozwoju fizycznego 77

7.3. Kontrola stanu fizycznego dzieci i młodzieży 80

7.4. Zmiany w postawie ciała 81

7.5. Metody oceny postawy ciała 82

7.6. Charakterystyka rozwoju fizycznego i motorycznego dzieci i młodzieży 85

8.1. Przejawy motoryczności 93

Rozdział 8. Motoryczność ludzka 93

8.2. Interpretacja podstawowych pojęć związanych z motorycznością 98