"Podstawowe problemy teorii wychowania fizycznego"
Identyfikator Librowy: 40546
Spis treści
Wstęp 9
Rozdział 1. Teoria wychowania jako dyscyplina pedagogiczna 11
2.1. Zagadnienia terminologiczne 15
Rozdział 2. Kultura fizyczna 15
2.2. Wzory kultury fizycznej na przestrzeni dziejów 17
2.3. Formy uczestnictwa w kulturze fizycznej 21
3.1. Pojęcie wychowania 23
Rozdział 3. Wychowanie fizyczne 23
3.2. Istota wychowania fizycznego 26
3.3. Ewolucja poglądów dotyczących istoty i celów wychowania fizycznego 27
3.4. Teoretyczne podstawy fizycznego wychowania 31
3.5. Cechy wychowania 32
3.6. Teoretyczne podstawy fizycznego kształcenia 34
3.7. Błędy w procesie wychowania 36
4.1. Aksjologiczne podstawy celów wychowania fizycznego 45
Rozdział 4. Cele wychowania fizycznego 45
4.2. Znaczenie wartości w edukacji szkolnej 47
4.3. Definicje wartości w kontekście różnych dziedzin nauki 48
4.4. Klasyfikacja wartości – podział dychotomiczny wartości 52
4.5. Istota i znaczenie celów wychowania 53
4.6. Funkcje celów wychowania 54
4.7. Rodzaje celów wychowania fizycznego 58
4.8. Kompetencje ucznia 61
Rozdział 5. Czynniki, środki i warunki wychowania fizycznego 65
6.1. Ruch jako czynnik stymulujący 69
Rozdział 6. Funkcje ruchu 69
6.2. Ruch jako czynnik adaptacyjny 70
6.3. Ruch jako czynnik kompensacyjny i korekcyjny 71
7.1. Pojęcie rozwoju fizycznego i jego uwarunkowania 75
Rozdział 7. Rozwój fizyczny człowieka 75
7.2. Ocena rozwoju fizycznego 77
7.3. Kontrola stanu fizycznego dzieci i młodzieży 80
7.4. Zmiany w postawie ciała 81
7.5. Metody oceny postawy ciała 82
7.6. Charakterystyka rozwoju fizycznego i motorycznego dzieci i młodzieży 85
8.1. Przejawy motoryczności 93
Rozdział 8. Motoryczność ludzka 93
8.2. Interpretacja podstawowych pojęć związanych z motorycznością 98