"Badania marketingowe-metody, nowe podejścia i konteksty badawcze"
Identyfikator Librowy: 41933
Spis treści
Wstęp 10
Część 1. Rozwój badań marketingowych - kierunki, koncepcje, wymiary 12
Krystyna Mazurek-Łopacińska, Magdalena Sobocińska: Rozwój badań marketingowych - w kierunku nowych podejść i kontekstów badawczych związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa 14
Dariusz Oczachowski: Kultura kognitywna organizacji a prowadzenie badań marketingowych 24
Tomasz Heryszek: Myślenie kognitywne czy afektywne? Między danymi twardymi a przeczuciem - dylematy współczesnego przedsiębiorcy 34
Jan W. Wiktor: Koncepcja i sposób pomiaru internacjonalizacji przedsiębiorstwa w świetle doświadczeń projektu "Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych" 43
Aleksandra Nizielska: Dystans kulturowy w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw - metodyczny aspekt badań 52
Magdalena Soboń, Iga Rudawska, Sylwia Bąkowska: Metodyka badania zachowań konsumenckich w międzynarodowej sieci badawczej 62
Bogusław Bembenek: Rola wywiadu gospodarczego w zarządzaniu wiedzą w klastrze 72
Część 2. Nowe podejścia badawcze wynikające z rozwoju technologii informacyjnych i komunikacyjnych 82
Mariusz Kuziak: Wyzwania wobec badań użytkowników Internetu 84
Karol Łopaciński: Model tematycznej hurtowni danych na potrzeby badania przebiegu i efektów kampanii e-mailingowych 96
Magdalena Jaciow: Fora internetowe jako źródło informacji - możliwości i ograniczenia wykorzystania w badaniach zachowań nabywczych 114
Beata Kolny: Wykorzystanie netnografii do badania usług zagospodarowujących czas wolny 124
Radosław Szulc, Piotr Ciszewski: Wykorzystanie technologii łączności bezprzewodowej w badaniach marketingowych na rynku produktów beauty care 133
Część 3. Metody ilościowe - nowe podejścia i zastosowania oraz triangulacja metod 143
Adam Sagan: Asymetryczne metody wielowymiarowe w badaniach marketingowych 146
Mariusz Łapczyński: Łączenie metod i narzędzi w budowie modeli predykcyjnych 156
Józef Garczarczyk, Robert Skikiewicz: Zastosowanie metody grupowania dwustopniowego w segmentacji klientów indywidualnych na rynku usług bankowych 165
Anna Bryja: Zmienne jakościowe w segmentacji rynku: miary powiązań a wyniki grupowania 176
Bartłomiej Jefmański: Nowe podejście w pomiarze opinii respondentów z zastosowaniem skal porządkowych i elementów teorii zbiorów rozmytych - charakterystyka wybranych aspektów metodologicznych 185
Grzegorz Maciejewski: Wykorzystanie analizy czynnikowej w badaniach konsumenckiego ryzyka 193
Paweł Chlipała: Zastosowanie eksperymentu w badaniach społecznie odpowiedzialnej konsumpcji - refleksje nad metodą, wyniki 204
Część 4. Badania jakościowe i ich wykorzystanie w rozwiązywaniu problemów badawczych i decyzyjnych 214
Marcin Komor: Znaczenie i rozwój metod jakościowych w badaniach empirycznych w marketingu 216
Sylwia Wrona: Dobór próby w jakościowych badaniach marketingowych - problemy prawidłowej selekcji i rekrutacji uczestników 226
Mateusz Rak, Joanna Nogieć: Wykorzystanie wyników badań jakościowych do identyfikacji populacji w badaniach ilościowych 235
Iwona Olejnik: Metoda obserwacji - zastosowania w badaniach marketingowych 243
Zbigniew Piskorz: Rozpoznawanie okazji przedsiębiorczych - rezultaty badań jakościowych 251
Zbigniew Spyra: Zastosowanie podejścia etnograficznego we współczesnych badaniach marketingowych w sferze kultury 261
Wanda Patrzałek: Przebieg i zaburzenia procesów wymiany informacji oraz komunikacji wewnątrz gospodarstwa domowego w ogólnopolskich badaniach fokusowych 272
Joanna Wardzała-Kordyś: Wiedza i opinie o procesach reklamacji produktów wadliwych w kontekście badań gospodarstw domowych 281
Agnieszka Dejnaka: Komunikacja pomiędzy członkami gospodarstwa domowego przy użyciu nowoczesnych narzędzi wymiany informacji 291
Jolanta Tkaczyk: Rola opowieści w badaniach marketingowych 302