"Badania marketingowe-metody, nowe podejścia i konteksty badawcze"

Identyfikator Librowy: 41933

Spis treści

Wstęp 10

Część 1. Rozwój badań marketingowych - kierunki, koncepcje, wymiary 12

Krystyna Mazurek-Łopacińska, Magdalena Sobocińska: Rozwój badań marketingowych - w kierunku nowych podejść i kontekstów badawczych związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa 14

Dariusz Oczachowski: Kultura kognitywna organizacji a prowadzenie badań marketingowych 24

Tomasz Heryszek: Myślenie kognitywne czy afektywne? Między danymi twardymi a przeczuciem - dylematy współczesnego przedsiębiorcy 34

Jan W. Wiktor: Koncepcja i sposób pomiaru internacjonalizacji przedsiębiorstwa w świetle doświadczeń projektu "Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych" 43

Aleksandra Nizielska: Dystans kulturowy w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw - metodyczny aspekt badań 52

Magdalena Soboń, Iga Rudawska, Sylwia Bąkowska: Metodyka badania zachowań konsumenckich w międzynarodowej sieci badawczej 62

Bogusław Bembenek: Rola wywiadu gospodarczego w zarządzaniu wiedzą w klastrze 72

Część 2. Nowe podejścia badawcze wynikające z rozwoju technologii informacyjnych i komunikacyjnych 82

Mariusz Kuziak: Wyzwania wobec badań użytkowników Internetu 84

Karol Łopaciński: Model tematycznej hurtowni danych na potrzeby badania przebiegu i efektów kampanii e-mailingowych 96

Magdalena Jaciow: Fora internetowe jako źródło informacji - możliwości i ograniczenia wykorzystania w badaniach zachowań nabywczych 114

Beata Kolny: Wykorzystanie netnografii do badania usług zagospodarowujących czas wolny 124

Radosław Szulc, Piotr Ciszewski: Wykorzystanie technologii łączności bezprzewodowej w badaniach marketingowych na rynku produktów beauty care 133

Część 3. Metody ilościowe - nowe podejścia i zastosowania oraz triangulacja metod 143

Adam Sagan: Asymetryczne metody wielowymiarowe w badaniach marketingowych 146

Mariusz Łapczyński: Łączenie metod i narzędzi w budowie modeli predykcyjnych 156

Józef Garczarczyk, Robert Skikiewicz: Zastosowanie metody grupowania dwustopniowego w segmentacji klientów indywidualnych na rynku usług bankowych 165

Anna Bryja: Zmienne jakościowe w segmentacji rynku: miary powiązań a wyniki grupowania 176

Bartłomiej Jefmański: Nowe podejście w pomiarze opinii respondentów z zastosowaniem skal porządkowych i elementów teorii zbiorów rozmytych - charakterystyka wybranych aspektów metodologicznych 185

Grzegorz Maciejewski: Wykorzystanie analizy czynnikowej w badaniach konsumenckiego ryzyka 193

Paweł Chlipała: Zastosowanie eksperymentu w badaniach społecznie odpowiedzialnej konsumpcji - refleksje nad metodą, wyniki 204

Część 4. Badania jakościowe i ich wykorzystanie w rozwiązywaniu problemów badawczych i decyzyjnych 214

Marcin Komor: Znaczenie i rozwój metod jakościowych w badaniach empirycznych w marketingu 216

Sylwia Wrona: Dobór próby w jakościowych badaniach marketingowych - problemy prawidłowej selekcji i rekrutacji uczestników 226

Mateusz Rak, Joanna Nogieć: Wykorzystanie wyników badań jakościowych do identyfikacji populacji w badaniach ilościowych 235

Iwona Olejnik: Metoda obserwacji - zastosowania w badaniach marketingowych 243

Zbigniew Piskorz: Rozpoznawanie okazji przedsiębiorczych - rezultaty badań jakościowych 251

Zbigniew Spyra: Zastosowanie podejścia etnograficznego we współczesnych badaniach marketingowych w sferze kultury 261

Wanda Patrzałek: Przebieg i zaburzenia procesów wymiany informacji oraz komunikacji wewnątrz gospodarstwa domowego w ogólnopolskich badaniach fokusowych 272

Joanna Wardzała-Kordyś: Wiedza i opinie o procesach reklamacji produktów wadliwych w kontekście badań gospodarstw domowych 281

Agnieszka Dejnaka: Komunikacja pomiędzy członkami gospodarstwa domowego przy użyciu nowoczesnych narzędzi wymiany informacji 291

Jolanta Tkaczyk: Rola opowieści w badaniach marketingowych 302