"Organizacje pozarządowe a korporacje"
Identyfikator Librowy: 5610
Spis treści
Spis rysunków 12
Spis tabel 14
Przedmowa 16
Wstęp 20
Podziękowania 26
CZĘŚĆ I. ZROZUMIEĆ NGO 28
1. Klasyfikacja NGO: definicje, typologia i zasięg 30
2. NGO w kontekście relacji biznesowych, rządowych i społecznych 46
3. NGO w kontekście etycznej i instytucjonalnej złożoności 71
Opis przypadku: organizmy zmodyfikowane genetycznie, ruch społeczny i NGO 87
Opis przypadku: ochrona ludności - organizacje ochrony środowiska i TXU Energy 92
CZĘŚĆ II. KAMPANIE RZECZNICZE NGO 98
4. Kampanie NGO przeciwko korporacjom i (de-)legitymizacji 100
5. Jak oni to robią? Zrozumienie władzy i wpływu radykalnych organizacji rzeczniczych 121
6. Kampanie NGO i odpowiedź przedsiębiorstw 145
Opis przypadku: PETA i KFC 170
Opis przypadku: Coca-Cola w Indiach 174
CZĘŚĆ III. INTERAKCJE MIĘDZY KORPORACJAMI I NGO 182
7. Interakcje między korporacjami i NGO: od konfliktu do współpracy 184
8. Globalizacja, organizacje międzynarodowe i NGO: kolejna fala 212
Opis przypadku: konfliktowe diamenty 231
Opis przypadku: Unilever w Indonezji 236
Opis przypadku: mikrofinansowanie i redukcja biedy 240
CZĘŚĆ IV. PRZYSZŁOŚĆ RELACJI KORPORACJE-NGO 244
9. Przyszłość relacji korporacje-NGO 246