"Organizacje pozarządowe a korporacje"

Identyfikator Librowy: 5610

Spis treści

Spis rysunków 12

Spis tabel 14

Przedmowa 16

Wstęp 20

Podziękowania 26

CZĘŚĆ I. ZROZUMIEĆ NGO 28

1. Klasyfikacja NGO: definicje, typologia i zasięg 30

2. NGO w kontekście relacji biznesowych, rządowych i społecznych 46

3. NGO w kontekście etycznej i instytucjonalnej złożoności 71

Opis przypadku: organizmy zmodyfikowane genetycznie, ruch społeczny i NGO 87

Opis przypadku: ochrona ludności - organizacje ochrony środowiska i TXU Energy 92

CZĘŚĆ II. KAMPANIE RZECZNICZE NGO 98

4. Kampanie NGO przeciwko korporacjom i (de-)legitymizacji 100

5. Jak oni to robią? Zrozumienie władzy i wpływu radykalnych organizacji rzeczniczych 121

6. Kampanie NGO i odpowiedź przedsiębiorstw 145

Opis przypadku: PETA i KFC 170

Opis przypadku: Coca-Cola w Indiach 174

CZĘŚĆ III. INTERAKCJE MIĘDZY KORPORACJAMI I NGO 182

7. Interakcje między korporacjami i NGO: od konfliktu do współpracy 184

8. Globalizacja, organizacje międzynarodowe i NGO: kolejna fala 212

Opis przypadku: konfliktowe diamenty 231

Opis przypadku: Unilever w Indonezji 236

Opis przypadku: mikrofinansowanie i redukcja biedy 240

CZĘŚĆ IV. PRZYSZŁOŚĆ RELACJI KORPORACJE-NGO 244

9. Przyszłość relacji korporacje-NGO 246