"Pedagogika ogólna"
Identyfikator Librowy: 63515
Spis treści
Strona tytułowa 2
Spis treści 3
Wstęp 6
1: Etymologia pojęcia „wychowanie” 26
2: Systematyzowanie wiedzy o wychowaniu 32
3: Teleologia wychowania 72
4: Aksjonormatywny status wychowania 109
5: Zasady wychowania 141
6: Wychowanie jako działanie 161
7: Wychowanie jako intersubiektywny efekt jedności działania – doznawania 210
8: Wychowanie jako spotkanie 220
9: Wychowanie w ujęciu systemowym 227
10: Wychowanie jako pielęgnacja, piecza 244
11: Wychowanie jako proces 249
12: Wychowanie jako pomoc (wspieranie, wspomaganie, terapia) 268
13: Wychowanie jako samorealizacja, samowychowanie 287
14: Wychowanie jako formacja duchowa 301
15: Wychowanie jako ideologizacja i indoktrynacja 318
16: Granice wychowania 337
17: Pseudowychowanie 350
Zakończenie 375
Wychowanie jako spotkanie. Dodatek metodyczny 384
Literatura dodatkowa 393
Załącznik 1 – Ćwiczenie „Życie spotkaniami” (instrukcja dla wykładowcy) 394
Podsumowanie 395
Załącznik 2 – Ćwiczenie „Życie spotkaniami” (instrukcja dla studenta) 396
Załącznik 3 – Zadanie domowe „Wywiad” (instrukcja dla wykładowcy) 397
Załącznik 4 – Zadanie domowe „Wywiad” (instrukcja dla studenta) 399
Bibliografia 400
Indeks rzeczowy 420
Indeks osób 425
Przypisy 435
Wstęp 435
1 Etymologia pojęcia „wychowanie” 437
2 Systematyzowanie wiedzy o wychowaniu 438
3 Teleologia wychowania 442
4 Aksjonormatywny status wychowania 444
5 Zasady wychowania 447
6 Wychowanie jako działanie 448
7 Wychowanie jako intersubiektywny efekt jedności działania – doznawania 452
8 Wychowanie jako spotkanie 454
9 Wychowanie w ujęciu systemowym 455
10 Wychowanie jako pielęgnacja, piecza 456
11 Wychowanie jako proces 457
12 Wychowanie jako pomoc (wspieranie, wspomaganie, terapia) 458
13 Wychowanie jako samorealizacja, samowychowanie 460
14 Wychowanie jako formacja duchowa 461
15 Wychowanie jako ideologizacja i indoktrynacja 462
16 Granice wychowania 464
17 Pseudowychowanie 465
Wychowanie jako spotkanie. Dodatek metodyczny 468
Zakończenie 468
Strona redakcyjna 470