"Socjologia edukacji"

Identyfikator Librowy: 63617

Spis treści

Strona tytułowa 2

Spis treści 3

Wstęp 4

Rozdział 1: Socjologia edukacji jako dziedzina wiedzy 12

1.1. Geneza 12

1.2. Przedmiot 21

1.3. Obszary badawcze 25

1.4. Ważniejsze perspektywy teoretyczne 28

Rozdział 2: Procesy społeczne – kontekst zmian w edukacji 55

2.1. Stratyfikacja społeczna 55

2.2. Zmiana społeczna 60

2.3. Socjalizacja 69

2.4. Wychowanie 87

2.5. Kształcenie 98

Rozdział 3: Jednostka w społeczeństwie 104

3.1. Człowiek jako istota społeczna 104

3.2. Znaczący inny i uogólniony inny 112

3.3. Wartości i wzory osobowe 115

3.4. Autorytet 119

Rozdział 4: Instytucje – ich znaczenie edukacyjne 131

4.1. Rodzina 131

4.2. Szkoła 141

4.3. Zakład pracy 144

4.4. Ośrodki władzy 148

4.5. Środki masowego przekazu. Media elektroniczne 151

Rozdział 5: Społeczeństwo a edukacja 159

5.1. Indywidualizm versus wspólnotowość 159

5.2. Wartości versus antywartości 168

5.3. Równość versus nierówność 181

5.4. Globalizacja versus glokalizacja 186

5.5. Reprodukcja versus emancypacja 200

5.6. Konstruowanie tożsamości 210

Bibliografia 228

Przypisy 239

Rozdział 1 Socjologia edukacji jako dziedzina wiedzy 239

Wstęp 239

Rozdział 2 Procesy społeczne – kontekst zmian w edukacji 242

Rozdział 3 Jednostka w społeczeństwie 245

Rozdział 4 Instytucje – ich znaczenie edukacyjne 247

Rozdział 5 Społeczeństwo a edukacja 249

Strona redakcyjna 255