"Nowe technologie w edukacji"

Identyfikator Librowy: 71723

Spis treści

Wstęp 6

Rozdział 1. Podstawy teoretyczne e-learningu 8

1.1. E-learning – klasyfikacja i definicje pojęć 8

1.2. Modele kształcenia w e-learningu 12

1.3. Standardy w e-learningu 15

1.4. Koncepcje pedagogiczne w e-learningu 19

1.5. Trendy w e-learningu 23

Rozdział 2. Open sourcowe narzędzia do tworzenia elektronicznych materiałów dydaktycznych 34

2.1. Platforma Moodle 35

2.1.1. Logowanie 37

2.1.2 Ekran kursu 38

2.1.3. Składowe kursu (komponenty kursu) 40

2.1.4. Zasoby kursu 43

2.1.5. Tworzenie kursu 45

2.1.6. Zarządzanie kursem 48

2.1.7. Podział na grupy 49

2.1.8. Skale ocen 51

Rozdział 3. Wybrane oprogramowanie do edycji treści kursów 52

3.1. Program eXe 52

3.2. Program HotPotatoes 67

3.3. Program Wink 2.0 80

3.4. Program Xerte 92

Rozdział 4. Metodyka projektowania kursów on-line w szkole 104

4.1. Nauczanie tradycyjne, a nauczanie on-line 104

4.2. Metodyka budowania kursów on-line 107

4.3. Motywowanie uczestników kursów on-line 115

4.4. Proces komunikacji w e-learningu 117

4.5. Rola nauczyciela w nauczaniu zdalnym 119

4.6. Metoda projektu WebQuest 120

Rozdział 5. Web 2.0 w edukacji 126

5.1. Technologia Web 2.0 w nauczaniu 127

5.2. Serwisy społecznościowe 131

5.3. Blogi 144

5.4. Webcasty 149

5.5. Podcastnig 153

5.6. Screencasting 157

5.7. Web 3.0 – edukacja przyszłości 159

Rozdział 6. Uwarunkowania prawne i strukturalne 162

6.1. Prawne uwarunkowanie e-learningu w polskiej edukacji 163

6.2. Prawo autorskie w nauczaniu zdalnym 166

Rozdział 7. Case study 170

7.1. E-learning w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 170

7.2. E-learning w rozwoju zawodowym nauczyciela: e-doradztwo 173

7.3. E-learning w pracy z uczniem szkoły ponadgimnazjalnej 178

7.4. Przykładowe scenariusze kursów e-learningowych 182

Bibliografia 192

Netografia 192