"Przegląd Socjologiczny t. 56 z. 1/2007"

Identyfikator Librowy: 91204

Spis treści

ARTYKUŁYOd redakcji 7

Polska demokracja sondażowaAntoni S u ł e k – Walka o wolność publikacji wyników sondaży wyborczych w Polsce 9

List of contentsArticlesAntoni S u ł e k – A battle over freedom to publish election poll results in Poland 30

Lena K o l a r s k a - B o b i ń s k a – Rola sondaży w procesie politycznym 31

Lena K o l a r s k a - B o b i ń s k a – The role of surveys in the political process 38

Marek C z y ż e w s k i – Sondaże: polityka, media, wiedza. Katalog wątpliwości 39

Marek C z y ż e w s k i – Surveys: politics, media and knowledge. A catalogue of doubts 59

Anna K u b i a k – Destrukcja procesu akulturacji badań sondażowych w Polsce 61

Anna K u b i a k – The decline of survey acculturation in Poland 77

Marek J e z i ń s k i – Elity, marketing polityczny, wybory. Uwagi na marginesiewybor�w prezydenckich i parlamentarnych 79

Marek J e z i ń s k i – Elites, political marketing, elections. Sideline remarkson presidential and parliamentary elections 96

O metodzie badań sondażowychMiroslaw S z r e d e r – O roli informacji spoza próby w badaniach sondażowych 97

Miroslaw S z r e d e r – Surveys and information beyond the sampling frame 108

Wojciech J a b ł o ń s k i – Rynek sondaży przedwyborczych w Polsce 109

Wojciech J a b ł o ń s k i – The market of pre-election polls in Poland 128

Wiesława D ą b a ł a – Próby CBOS oraz szacowanie na ich podstawie parametrówpopulacji w badaniach sondażowych po roku 2000- 129

Wiesława D ą b a ł a – CBOS samples as a source of population parameter estimationsin post-2000 surveys 143

Agnieszka K r e t e k - K a m i ń s k a – Wolontariusz, konsument, internauta – nowe formypartycypacji obywatelskiej, nowy model respondenta 145

Agnieszka K r e t e k - K a m i ń s k a – A volunteer, consumer and Internet user:new forms of civic participation, a new respondent type 174

Katarzyna G r z e s z k i e w i c z - R a d u l s k a – Obywatel jako respondent? 175

Katarzyna G r z e s z k i e w i c z - R a d u l s k a – A citizen as a respondent? 202

rezultatów sondaży przedwyborczych i wyników wyborów 203

Aneta K r z e w i ń s k a – Interpretation of pre-election poll findings and election resultsfrom the perspective of cognitive psychology 220

O badaniach por�wnawczychPaweł D a n i ł o w i c z – Problemy badań i analiz porównawczych. Zarys problematyki 221

Paweł D a n i ł o w i c z – Comparative studies and analyses. The scale of a problem 243

Maria Z i e l i ń s k a – Pogranicze i centrum. Wybrane problemy analiz porównawczychw badaniach sondażowych 245

Maria Z i e l i ń s k a – The centre and borderlands. Comparative survey studies- a range of issues 264

do praktyki, Gdańsk 2007, GWP – rec. Wojciech Jabłoński 265

Adele E. Clarke: Situational Analysis. Grounded Theory After the Postmodern Turn,Thousand Oaks, CA: Sage 2005 – rec. Anna K a c p e r c z y k 267

KRONIKAWłodzimierz W i n c ł a w s k i – Wyimki z kalendarza socjologii polskiej 273