"Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów w procesie edukacji wczesnoszkolnej"
Identyfikator Librowy: 99863
Spis treści
CZĘŚĆ I. Kompetencje kluczowe jako warunek i wynik uczenia się przez całe życie 4
Wprowadzenie 4
ROZDZIAŁ 1 Istota i rodzaje kompetencji kluczowych 4
ROZDZIAŁ 2. Konstruktywizm poznawczy i społeczny jako podstawa teoretyczna nabywania kompetencji kluczowych 7
ROZDZIAŁ 3. Uczenie się dzieci jako warunek ich rozwoju i nabywania kompetencji kluczowych 11
CZĘŚĆ II. Rozwijanie kompetencji kluczowych w przedszkolu i szkole 15
ROZDZIAŁ 4. Porozumiewanie się w języku ojczystym 15
ROZDZIAŁ 5. Porozumiewanie się w językach obcych 19
ROZDZIAŁ 6. Kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne uczniów klas młodszych 24
ROZDZIAŁ 7. Kompetencje informatyczne 28
ROZDZIAŁ 8. Kompetencja uczenia się 32
ROZDZIAŁ 9. Kompetencje społeczne i obywatelskie 36
ROZDZIAŁ 10. Inicjatywność i przedsiębiorczość 40
ROZDZIAŁ 11. Świadomość i ekspresja kulturalna 43
ROZDZIAŁ 12. Dbanie o zdrowie i sprawność fizyczną 47
CZĘŚĆ III. Nauczyciel XXI wieku – wybrane aspekty działalności edukacyjnej 50
ROZDZIAŁ 13. Rodzaje interakcji wychowawczych w procesie uczenia się dziecka 50
ROZDZIAŁ 14. Praca zindywidualizowana z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych 53
Bibliografia 57