OSTATNIO PRZEGLĄDANE PRZEZ CIEBIE
ВСЕ КНИГИ
Danuta Jastrzębska-Golonka, Agnieszka Rypel
Nina Matyba, Marta Gołębiowska
Prof. dr hab. Witold Modzelewski
Prof. dr hab. Witold Modzelewski
Prof. dr hab. Witold Modzelewski
Monografia wychodzi naprzeciw potrzebie kształcenia w przyszłych nauczycielach empatii i troskliwości poprzez dobrą i efektywną komunikację typu uczelniany mentor a praktykant w ramach rozmów pohospitacyjnych. Rozmowa z uczelnianym opiekunem praktyki, który z jednej strony zapewnia profesjonalne wsparcie, a z drugiej empatyczne słuchanie i zrozumienie, zostawi niezapomniane wrażenie na przyszłym nauczycielu; może zaowocować ciepłymi i troskliwymi relacjami w pracy z uczniem i jego rodzicami oraz przyczynić się do ogólnego dobrostanu przyszłych pokoleń. Jednakże badania korpusowe przeprowadzone na próbie wyselekcjonowanych drogą systematycznego przeglądu literatury artykułów badawczych ostatniej dekady dają obraz odbiegający od ideału. Modele analizy językowej wypowiedzi uczelnianych mentorów w ramach rozmów pohospitacyjnych z praktykantami, do których dotarła autorka, skupiają się głównie na analizie języka pod kątem ambitnego nauczania. Sfera emocji, w tym empatii, czy troskliwości jest pomijana jako nieproduktywna z punktu widzenia kształcenia przyszłych nauczycieli.
This monograph is driven by the need to educate empathic and caring future teachers through good and effective university-based mentor and preservice teacher post-observation conversations. A university mentor who provides professional support and empathetic listening and understanding leaves a lasting impression on future teacher candidates. This can result in future teachers’ empathic and tender relationship with their pupils and parents, which, in turn, can contribute to the global well-being. However, corpus-driven studies in the matter give a picture of such conversations which are far from ideal. Namely, frameworks of linguistic analyses of university-based mentor utterances in the context of post observation conferences are dominated by the vision of ambitious teaching. The affective sphere including empathy, tenderness, and caring is omitted as unproductive from the perspective of preservice teachers’ education.
Настройте текст для его корректного отображения на любом устройстве
Создавайте заметки
Начните читать с того места, на котором закончили
У меня уже есть учетная запись в онлайн библиотеке IBUK Libra
У меня нет аккаунта в онлайн библиотеке IBUK Libra
PAMIĘTAJ!
Twój PIN do zasobów w:
Wygasa: сегодня
Aby zdobyć nowy PIN, skontaktuj się z Twoją biblioteką.
В течение нескольких минут вы получите сообщение на .
Нажмите на кнопку в нем, чтобы подтвердить подписку на рассылку и получить бесплатную электронную книгу.
Примите Пользовательское соглашение, чтобы продолжить использование веб-сайта.