"Postępy e-edukacji"
Identyfikator Librowy: 104228
Spis treści
Przedmowa 6
I NOWE TRENDY W E-EDUKACJI 10
Rozdział 1 Czy bazy wiedzy i podręczniki inteligentne stanowią kolejną fazę rozwoju technologii edukacyjnych? Lech Banachowski, Elżbieta Mrówka-Matejewska, Jerzy Paweł Nowacki 11
Rozdział 2 Przetwarzanie emocjonalne i scenariusze jego zastosowania w edukacji i e-edukacji. Agnieszka Landowska 26
II OCENA E-NAUCZANIA 40
Rozdział 3 Modele nauczania e-learningowego i ich ocena. Analiza porównawcza na przykładzie PJWSTK i Uczelni Łazarskiego. Jerzy Kisielnicki, Barbara Nowacka 41
Rozdział 4 Skuteczność zastosowania e-learningu w obszarze studiów na kierunku informatyka. Michał Krupski, Andrzej Cader 53
III PRAKTYKA I NARZĘDZIA E-NAUCZANIA 91
Rozdział 5 Multimedia w nauczaniu przedsiębiorczości. Olga Łodyga 92
Rozdział 6 Założenia Systemu Doskonalenia Kwalifikacji Programistycznych w ramach zdalnego nauczania. Krzysztof Barteczko 105
Rozdział 7 Nauczanie inżynierii wymagań z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość. Włodzimierz Dąbrowski, Andrzej Stasiak 115
Rozdział 8 Blended learning w zajęciach z Technologii informacyjnej. Piotr Tkacz 125
Rozdział 9 Przeszłość i przyszłość telewizji edukacyjnej. Mariusz Portalski 137
Rozdział 10 Kształcenie na odległość z wykorzystaniem repozytoriów materiałów dydaktycznych dużych rozmiarów. Jacek Marciniak 146
Rozdział 11 O specyfice osób mających preferencje do informatyki i e-learningu. Jacek Woźniak 165
Rozdział 12 Rola e-learningu w e-HRM. Jacek Woźniak 184
IV E-EDUKACJA – WYMIAR MIĘDZYNARODOWY 196
Rozdział 13 Knowledge Sharing for Research and Education by Modern Web and Database Techniques. Satoru Ozawa, Nalin Warnajith 197
Rozdział 14 The reactor strategy in implementing e-education for the Northern Caribbean University, Jamaica. Ilona Mianecka 213
Rozdział 15 Virtual Linguistics Campus – od modnego projektu e-learningowego do świadomej realizacji strategii koncentracji. Ilona Mianecka 224
V ZARZĄDZANIE WIEDZĄ W UCZELNI PRZY UŻYCIU ŚRODKÓW ELEKTRONICZNYCH 238
Rozdział 16 Wspomaganie zarządzania uczelnią przy użyciu metod analitycznych hurtowni danych. Agnieszka Chądzyńska-Krasowska, Elżbieta Mrówka-Matejewska 239