"Pedagogika (p)o Holocauście"
Identyfikator Librowy: 120829
Spis treści
Wstęp 8
ROZDZIAŁ 1. Dyskurs – w poszukiwaniu metody opisu problemu 16
1.1. Rola dyskursu w pedagogice 25
1.2. Postkolonialny dyskurs w pedagogice 33
1.3. Zagłada, Holocaust czy Szoa – o poszukiwaniu słowa 35
ROZDZIAŁ 2. Główne nurty rozważań o Holocauście 44
2.1. Nurt uniwersalny 45
2.2. Nurt partykularny 55
2.3. Symbole reprezentacji – antropologiczny sens mitu 71
ROZDZIAŁ 3. Holocaust i jego reprezentacje w przestrzeni pamięci i tożsamości 77
3.1. Pamięć kulturowa i postpamięć 91
3.2. Nostalgia, komercja, kultura popularna 104
3.3. Tożsamość żydowska 121
ROZDZIAŁ 4. Pedagogika (p)o Holocauście 163
4.1. Kształtowanie edukacyjnych dyskursów o Zagładzie – konteksty kultury popularnej oraz systemu edukacji w Izraelu i Polsce 167
4.2. Theodor W. Adorno i Erich Fromm – w kierunku pedagogiki antyautorytarnej 202
4.3. Międzykulturowy i postkolonialny wymiar edukacji (p)o Holocauście 210
Zakończenie 240
Bibliografia 248
Pedagogy After/About the Holocaust. Memory. Identity. Education (Summary) 266