"Pedagogika (p)o Holocauście"

Identyfikator Librowy: 120829

Spis treści

Wstęp 8

ROZDZIAŁ 1. Dyskurs – w poszukiwaniu metody opisu problemu 16

1.1. Rola dyskursu w pedagogice 25

1.2. Postkolonialny dyskurs w pedagogice 33

1.3. Zagłada, Holocaust czy Szoa – o poszukiwaniu słowa 35

ROZDZIAŁ 2. Główne nurty rozważań o Holocauście 44

2.1. Nurt uniwersalny 45

2.2. Nurt partykularny 55

2.3. Symbole reprezentacji – antropologiczny sens mitu 71

ROZDZIAŁ 3. Holocaust i jego reprezentacje w przestrzeni pamięci i tożsamości 77

3.1. Pamięć kulturowa i postpamięć 91

3.2. Nostalgia, komercja, kultura popularna 104

3.3. Tożsamość żydowska 121

ROZDZIAŁ 4. Pedagogika (p)o Holocauście 163

4.1. Kształtowanie edukacyjnych dyskursów o Zagładzie – konteksty kultury popularnej oraz systemu edukacji w Izraelu i Polsce 167

4.2. Theodor W. Adorno i Erich Fromm – w kierunku pedagogiki antyautorytarnej 202

4.3. Międzykulturowy i postkolonialny wymiar edukacji (p)o Holocauście 210

Zakończenie 240

Bibliografia 248

Pedagogy After/About the Holocaust. Memory. Identity. Education (Summary) 266