"Szkoła bez barier"

Identyfikator Librowy: 142795

Spis treści

Wstęp / 9

Magdalena ŚwigostPiętno społeczne predykatorem sytuacji trudnych / 29

Aleksandra Zok-SmołaPostulaty vs. realia, czyli debiutant pracuje z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych / 37

Beata Kusiak-OboraZjawisko mobbingu wśród uczniów szkół polskich w Polsce i w Stanach Zjednoczonych / 49

Magdalena Czepczyk, Magdalena Dobrowolska-PasiutPierwsze kroki w szkole, czyli o stresie na praktykach / 63

Oblicza dziecka i uczniaNatalia Moćko, Katarzyna WęsierskaSytuacja dziecka jąkającego się w przedszkolu i w szkole / 79

Jolanta Tambor, Aleksandra AchtelikUczenie się języka obcego. Specyficzna sytuacja w procesie nauczania / 99

Natalia GrabskaJęzykowe konsekwencje dysortografii. Badania własne / 109

Różne aspekty zahamowań językowych na lekcjach języka angielskiego wśród uczniów klas I—III szkoły podstawowej / 117

Kamila Kuros-KowalskaDiagnoza poziomu słownika dziecka dwujęzycznego w języku prymarnym i sekundarnym. Studium przypadku / 125

Rola poczucia własnej wartości wśród uczniów dyslektycznych uczących się języków obcych / 137

Agata Lipska, Natalia KaczorKształcenie umiejętności społecznych u uczniów niewidomych / 149

Beata Papuda-DolińskaKompetencje leksykalne dzieci z zaburzeniami wzroku w młodszym wieku szkolnym / 157

Rola baśni w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych / 169

Agata Młynarczyk-BurekUczeń z rodziny z problemem alkoholowym i przemocy z perspektywy psychologa sądowego / 179

Oblicza stresuPatrycja CichaStres — choroba współczesności / 193

Bernadeta Niesporek-SzamburskaO szkole, o stresie i o lęku słów kilka… / 201

Justyna TomczykStres psychologiczny jako źródło agresji szkolnej / 215

Małgorzata Wójcik-DudekO tym, jak stres „konserwuje” nauczyciela. Z dziennika będzińskiej nauczycielki / 225

Anita CzerwińskaGimnazjalista na wagarach. Stres jako czynnik wpływający na celowe unikanie szkoły / 235

Agata LipskaNiewidzialny stres. Niewidomi uczniowie w szkołach masowych i integracyjnych / 243

Beata JerzakowskaStres w szkole z perspektywy polonisty uczącego w szkole dla niewidomych / 255

Arteterapia jako metoda radzenia sobie ze stresem / 263

Katarzyna JanczulewiczBiblioterapia jako metoda radzenia sobie ze stresem / 277

Zajęcia w szkolnym kole teatralnym lekarstwem na stres szkolny. Studium przypadku / 289

Sylwia Kalińska-ŁuszczyńskaLęk językowy — jak pomóc studentom w przełamywaniu barier w mówieniu w języku obcym? / 297

Noty o Autorach / 307