"Szkoła bez barier"
Identyfikator Librowy: 142795
Spis treści
Wstęp / 9
Magdalena ŚwigostPiętno społeczne predykatorem sytuacji trudnych / 29
Aleksandra Zok-SmołaPostulaty vs. realia, czyli debiutant pracuje z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych / 37
Beata Kusiak-OboraZjawisko mobbingu wśród uczniów szkół polskich w Polsce i w Stanach Zjednoczonych / 49
Magdalena Czepczyk, Magdalena Dobrowolska-PasiutPierwsze kroki w szkole, czyli o stresie na praktykach / 63
Oblicza dziecka i uczniaNatalia Moćko, Katarzyna WęsierskaSytuacja dziecka jąkającego się w przedszkolu i w szkole / 79
Jolanta Tambor, Aleksandra AchtelikUczenie się języka obcego. Specyficzna sytuacja w procesie nauczania / 99
Natalia GrabskaJęzykowe konsekwencje dysortografii. Badania własne / 109
Różne aspekty zahamowań językowych na lekcjach języka angielskiego wśród uczniów klas I—III szkoły podstawowej / 117
Kamila Kuros-KowalskaDiagnoza poziomu słownika dziecka dwujęzycznego w języku prymarnym i sekundarnym. Studium przypadku / 125
Rola poczucia własnej wartości wśród uczniów dyslektycznych uczących się języków obcych / 137
Agata Lipska, Natalia KaczorKształcenie umiejętności społecznych u uczniów niewidomych / 149
Beata Papuda-DolińskaKompetencje leksykalne dzieci z zaburzeniami wzroku w młodszym wieku szkolnym / 157
Rola baśni w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych / 169
Agata Młynarczyk-BurekUczeń z rodziny z problemem alkoholowym i przemocy z perspektywy psychologa sądowego / 179
Oblicza stresuPatrycja CichaStres — choroba współczesności / 193
Bernadeta Niesporek-SzamburskaO szkole, o stresie i o lęku słów kilka… / 201
Justyna TomczykStres psychologiczny jako źródło agresji szkolnej / 215
Małgorzata Wójcik-DudekO tym, jak stres „konserwuje” nauczyciela. Z dziennika będzińskiej nauczycielki / 225
Anita CzerwińskaGimnazjalista na wagarach. Stres jako czynnik wpływający na celowe unikanie szkoły / 235
Agata LipskaNiewidzialny stres. Niewidomi uczniowie w szkołach masowych i integracyjnych / 243
Beata JerzakowskaStres w szkole z perspektywy polonisty uczącego w szkole dla niewidomych / 255
Arteterapia jako metoda radzenia sobie ze stresem / 263
Katarzyna JanczulewiczBiblioterapia jako metoda radzenia sobie ze stresem / 277
Zajęcia w szkolnym kole teatralnym lekarstwem na stres szkolny. Studium przypadku / 289
Sylwia Kalińska-ŁuszczyńskaLęk językowy — jak pomóc studentom w przełamywaniu barier w mówieniu w języku obcym? / 297
Noty o Autorach / 307