"Socjologia wizualna w praktyce"
Identyfikator Librowy: 146925
Spis treści
Przedmowa (Krzysztof T. Konecki) 8
Wstęp: plakat jako narzędzie propagandy wojennej (Tomasz Ferenc, Waldemar Dymarczyk, Piotr Chomczyński) 12
Waldemar Dymarczyk, „Hej! Kto Polak na bagnety” kontra „Obronimy zdobycze Października”. Polskie i radzieckie plakaty wojenne – próba zrozumienia 20
Magdalena Melnyk, Obraz hiszpańskiej wojny domowej na plakatach 56
Piotr Chomczyński, „Wielka wojna ojczyźniana” na plakatach sowieckich 86
Kamilla Biskupska, Analiza dyskursywna amerykańskich plakatów rekrutacyjnych okresu II wojny światowej 125
Tomasz Ferenc, Bohater, wróg, zdrajca - amerykańskie i niemieckie plakaty z okresu II wojny światowej 152
Marta Forc, Motywy militarne w polskiej propagandzie komunistycznej w latach 1944-1956 183
Anna Matuchniak-Krasuska, Między groteską a realizmem. O estetycznej stylizacji plakatów. Plakat jako przedmiot analiz socjologii sztuki 209
Ewelina Wejbert-Wąsiewicz, Żona, matka, święta, żołnierka, ladacznica, „głupia gęś” - w poszukiwaniu kobiet na plakacie wojennym 235