"Socjologia wizualna w praktyce"

Identyfikator Librowy: 146925

Spis treści

Przedmowa (Krzysztof T. Konecki) 8

Wstęp: plakat jako narzędzie propagandy wojennej (Tomasz Ferenc, Waldemar Dymarczyk, Piotr Chomczyński) 12

Waldemar Dymarczyk, „Hej! Kto Polak na bagnety” kontra „Obronimy zdobycze Października”. Polskie i radzieckie plakaty wojenne – próba zrozumienia 20

Magdalena Melnyk, Obraz hiszpańskiej wojny domowej na plakatach 56

Piotr Chomczyński, „Wielka wojna ojczyźniana” na plakatach sowieckich 86

Kamilla Biskupska, Analiza dyskursywna amerykańskich plakatów rekrutacyjnych okresu II wojny światowej 125

Tomasz Ferenc, Bohater, wróg, zdrajca - amerykańskie i niemieckie plakaty z okresu II wojny światowej 152

Marta Forc, Motywy militarne w polskiej propagandzie komunistycznej w latach 1944-1956 183

Anna Matuchniak-Krasuska, Między groteską a realizmem. O estetycznej stylizacji plakatów. Plakat jako przedmiot analiz socjologii sztuki 209

Ewelina Wejbert-Wąsiewicz, Żona, matka, święta, żołnierka, ladacznica, „głupia gęś” - w poszukiwaniu kobiet na plakacie wojennym 235