"Nowe media w języku kulturze i literaturze"

Identyfikator Librowy: 159377

Spis treści

Wstęp 7

Rozdział 1. Kiedy potencjalnie nieśmieszny tekst zaczyna bawić? Kilka słów na temat wizualnych i werbalnych elementów memów internetowych 11

Rozdział 2. Dlaczego niektóre żarty są nieśmieszne? Analiza wybranych przykładów ze strony www.decee.de 27

Rozdział 3. Intertekstualność polskich mediów 43

Rozdział 4. Hipertekstowe przypisy tłumacza – rekonesans 57

Rozdział 5. Polscy gameplayerzy a trolling, czyli o zachowaniach antyspołecznych na YouTube 71

Rozdział 6. Sonet jako aplikacja internetowa. Twórcza kontynuacja czy degradacja gatunku? 93

Rozdział 7. Gra i/lub opowieść? O eksplorowaniu historii w Gone Home 109

Rozdział 8. O czym chcemy powiedzieć światu? Socjologiczna analiza hashtagów na Twitterze i Instagramie 125

Rozdział 9. Komiks jako nowe medium wprowadzające na zajęciachz języka obcego elementy języka, kultury i literatury 147

Rozdział 10. „Życie długie i szczęśliwe właśnie dobiegło końca” – renarracje baśni w grze American McGee’s Grimm 159

Rozdział 11. Nowe Media – nowy hiszpański 173

Autorzy 185