"Kreatywność językowa w reklamie"

Identyfikator Librowy: 170398

Spis treści

SŁOWO WSTĘPNE 9

CZĘŚĆ I. KREATYWNE WYZYSKIWANIE ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH 15

Rozdział 1. WYRAZY I POŁĄCZENIA WYRAZOWE 17

W końcu roku kupiłem w końcu mercedesa, czyli o wyrazach wieloznacznych 17

Czy Bul może pokonać ból, czyli o homonimach 24

Zostań ecoistą, czyli o neologizmach 32

Gdy gorąco… kawa na zimno, czyli o antonimach 40

Adam Kubełek kupuje telefon, czyli o nazwach własnych 43

O choinka! Ale numer, czyli o eufemizmach 47

Cenowe hardkory, czyli o zapożyczeniach 52

Czy temperówka może strugać wariata, czyli o frazeologizmach i ich modyfikacjach 54

Jak przytulić rabat, czyli o naruszaniu łączliwości leksykalnej wyrazów 65

Wiosną ceny rosną, czyli o rymach 69

Rarka Plusa a „Lalka” Prusa, czyli o kalamburach 71

Ćwiczenia 75

Piwo inne niż inne, czyli o powtórzeniach 107

Rozdział 2. WYPOWIEDZENIA 107

Negocjujesz, tankujesz, księgujesz, czyli o wyliczeniach 112

Bo zupa była za słona, czyli o elipsie 113

Ćwiczenia 115

Rozdział 3. RELACJE MIĘDZY TEKSTAMI 119

Smacznego, miłego życia, czyli o nawiązaniach do konkretnych wypowiedzi 119

Dziennik dobrych wiadomości Tesco, czyli o nawiązaniach do gatunków tekstu 126

Czy wicie, co wam trza, czyli o nawiązaniach do stylów językowych 134

Ćwiczenia 141

Czy macie świet(l)ne pomysły, czyli o nawiasie 145

Rozdział 4. ŚRODKI GRAFICZNE 145

O 100 wSPAniałych zabiegach, czyli o wielkich i małych literach 147

Poserfuj u n@s, czyli o symbolach 149

W net taniej, czyli o dekompozycji 152

Jak wyglądają topniejące latem ceny, czyli o zestawieniach tekstu z obrazem 155

Ćwiczenia 159

CZĘŚĆ II. ANTY-DECORUM, CZYLI O NIESTOSOWNOŚCI W REKLAMIE 169

Gładź, gładź, gładź, czyli ewokowanie zjawisk ze sfery seksu 170

Masarnia „Stolec”, czyli operowanie niesmacznym quasi-żartem 174

BIBLIOGRAFIA 177