"Logistyka usług"
Identyfikator Librowy: 171097
Spis treści
Wstęp 8
ROZDZIAŁ 1. Internacjonalizacja jako nowy paradygmat logistyki w usługach 10
1.1. Determinanty współczesnych zadań produkcji i dystrybucji usług 10
1.1.1. Wzrastająca rola internacjonalizacji działalności usługowej 12
1.1.2. Zwiększający się proces dywersyfikacji w produkcji usług 16
1.1.3. Gwałtowny wzrost popytu na e-usługi 19
1.2. Ważniejsze kryteria klasyfikacji usług 20
1.2.1. Świadczenia usług a ich cechy – kryterium pierwsze 20
1.2.2. Wielkość i zakres świadczenia usług – kryterium drugie 21
1.2.3. Międzynarodowa wymiana usług a międzynarodowa migracja czynników wytwórczych – kryterium trzecie 23
1.3. Znaczenie infrastruktury komunikacyjnej w świadczeniu usług 28
ROZDZIAŁ 2. Stopień hybrydyzacji usług 38
2.1. Atrybuty logistyczne usługi 38
2.1.1. Badania cech usług 42
2.2. Niematerialność usług i jej konsekwencje 47
2.2.1. Pomiar jakości usług 48
2.2.2. Transport w usługach 49
2.2.3. Magazynowanie w usługach 51
2.3. Elementy łańcucha wartości w procesie świadczenia usług 57
ROZDZIAŁ 3. Ewolucja logistycznej obsługi usług masowych 67
3.1. Rola logistyki w obsłudze usług masowych 67
3.2. Ocena działalności logistycznej w firmach świadczących usługi masowe, wyniki badań 77
3.3. Strategiczne i operacyjne metody zarządzania logistyką w usługach 86
ROZDZIAŁ 4. Operacjonalizacja logistyczna usług specjalistycznych 94
4.1. Cele i zasady operacjonalizacji usług w praktyce przedsiębiorstw 94
4.2. Wyniki badań operacjonalizacji usług w praktyce przedsiębiorstw 102
4.3. Czynniki stymulujące i ograniczające operacjonalizację usług 114
4.3.1. Wyposażenie techniczne ułatwiające świadczenie usługi 115
4.3.2. Środowisko świadczenia usługi 119
ROZDZIAŁ 5. Centra Usług Wspólnych jako przykład internacjonalizacji działalności usługowej 124
5.1. Istota, rola i zadania CUW 124
5.1.1. Typy i rodzaje CUW 132
5.2. Przykłady funkcjonowania CUW – stan obecny, perspektywy, uwarunkowania 133
5.2.1. Rodzaje procesów realizowanych w CUW 138
5.3. Ważniejsze kierunki rozwoju CUW w nowoczesnej gospodarce 139
ROZDZIAŁ 6. Logistyczne podstawy modelowania usług w XXI wieku 141
6.1. Standaryzacja czy uniwersalizacja usług? 141
6.1.1. Zasoby i materiały wykorzystywane w procesie usługowym 145
6.1.2. Gospodarowanie zapasami 146
6.1.3. Dostępna infrastruktura logistyczna 149
6.1.4. Logistyczny system informacji 151
6.2. Zakres podmiotowy i przestrzenny modelowania usług 157
6.3. Ważniejsze zasady modelowania logistyki w usługach 162
Bibliografia 167
Spis rysunków i wykresów 171
Spis tabel 174