"Logistyka usług"

Identyfikator Librowy: 171097

Spis treści

Wstęp 8

ROZDZIAŁ 1. Internacjonalizacja jako nowy paradygmat logistyki w usługach 10

1.1. Determinanty współczesnych zadań produkcji i dystrybucji usług 10

1.1.1. Wzrastająca rola internacjonalizacji działalności usługowej 12

1.1.2. Zwiększający się proces dywersyfikacji w produkcji usług 16

1.1.3. Gwałtowny wzrost popytu na e-usługi 19

1.2. Ważniejsze kryteria klasyfikacji usług 20

1.2.1. Świadczenia usług a ich cechy – kryterium pierwsze 20

1.2.2. Wielkość i zakres świadczenia usług – kryterium drugie 21

1.2.3. Międzynarodowa wymiana usług a międzynarodowa migracja czynników wytwórczych – kryterium trzecie 23

1.3. Znaczenie infrastruktury komunikacyjnej w świadczeniu usług 28

ROZDZIAŁ 2. Stopień hybrydyzacji usług 38

2.1. Atrybuty logistyczne usługi 38

2.1.1. Badania cech usług 42

2.2. Niematerialność usług i jej konsekwencje 47

2.2.1. Pomiar jakości usług 48

2.2.2. Transport w usługach 49

2.2.3. Magazynowanie w usługach 51

2.3. Elementy łańcucha wartości w procesie świadczenia usług 57

ROZDZIAŁ 3. Ewolucja logistycznej obsługi usług masowych 67

3.1. Rola logistyki w obsłudze usług masowych 67

3.2. Ocena działalności logistycznej w firmach świadczących usługi masowe, wyniki badań 77

3.3. Strategiczne i operacyjne metody zarządzania logistyką w usługach 86

ROZDZIAŁ 4. Operacjonalizacja logistyczna usług specjalistycznych 94

4.1. Cele i zasady operacjonalizacji usług w praktyce przedsiębiorstw 94

4.2. Wyniki badań operacjonalizacji usług w praktyce przedsiębiorstw 102

4.3. Czynniki stymulujące i ograniczające operacjonalizację usług 114

4.3.1. Wyposażenie techniczne ułatwiające świadczenie usługi 115

4.3.2. Środowisko świadczenia usługi 119

ROZDZIAŁ 5. Centra Usług Wspólnych jako przykład internacjonalizacji działalności usługowej 124

5.1. Istota, rola i zadania CUW 124

5.1.1. Typy i rodzaje CUW 132

5.2. Przykłady funkcjonowania CUW – stan obecny, perspektywy, uwarunkowania 133

5.2.1. Rodzaje procesów realizowanych w CUW 138

5.3. Ważniejsze kierunki rozwoju CUW w nowoczesnej gospodarce 139

ROZDZIAŁ 6. Logistyczne podstawy modelowania usług w XXI wieku 141

6.1. Standaryzacja czy uniwersalizacja usług? 141

6.1.1. Zasoby i materiały wykorzystywane w procesie usługowym 145

6.1.2. Gospodarowanie zapasami 146

6.1.3. Dostępna infrastruktura logistyczna 149

6.1.4. Logistyczny system informacji 151

6.2. Zakres podmiotowy i przestrzenny modelowania usług 157

6.3. Ważniejsze zasady modelowania logistyki w usługach 162

Bibliografia 167

Spis rysunków i wykresów 171

Spis tabel 174