"Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu"

Identyfikator Librowy: 191856

Spis treści

Wprowadzenie (K. J. Szmidt) 7

Słowo od Tłumaczki 11

Spis tabel 15

Przedmowa 21

Podziękowania 23

O Autorach 25

Część I. Jak uczyć mądrości, rozwijać inteligencję i twórcze myślenie 27

1. Wprowadzenie 29

2. Na czym polega model SMIT 31

3. Twoja kolej – jaki jest twój wzorzec mocnych stron 35

Część II. Jak i dlaczego rozwijać inteligencję, która zapewni odnoszenie sukcesów 41

4. Wprowadzenie 43

5. Jak rozwijać umiejętności pamięciowe 47

6. Jak rozwijać umiejętności analityczne 51

7. Jak rozwijać umiejętności twórcze 65

8. Jak rozwijać umiejętności praktyczne 79

9. Twoja kolej – rozpoznawanie różnych rodzajów strategii nauczania 91

Część III. Jak integrować nauczanie z ocenianiem 93

10. Wprowadzenie 95

11. Dopasowanie oceniania do nauczania 97

12. Jak przygotować zróżnicowane ocenianie – ogólne wskazówki 99

13. Jak oceniać i punktować umiejętności pamięciowe 107

14. Jak oceniać i punktować umiejętności analityczne 113

15. Jak oceniać i punktować umiejętności twórcze 121

16. Jak oceniać i punktować umiejętności praktyczne 131

17. Twoja kolej – przygotuj różne rodzaje pytań na ocenę 139

Część IV. Jak i dlaczego uczyć mądrości 141

18. Wprowadzenie 143

19. Trzy umiejętności myślowe oparte na mądrości 145

20. Jak uczyć mądrości – sześć ogólnych wskazówek 151

21. Refleksja. Jak możesz pobudzać myślenie mądrościowe podczas lekcji 165

Część V. Synteza. Jak pomóc uczniom osiągnąć w życiu sukces i spełnienie 171

22. Wprowadzenie 173

23. Jak utrzymać równowagę między czynnościami ukierunkowanymi na różne typy umiejętności 175

24. Złota myśl na temat celów uczenia się 183

25. Synteza mądrości, inteligencji i twórczości 187

Klucz do odpowiedzi 191

Aneks do części I. Proponowane dalsze lektury 193

Aneks do części II. Mnemotechniki i strategie zapamiętywania 199

Aneks do części III. Zestawienie przykładowych tabel 207

Bibliografia 209

Indeks 213