"Spektakl jako wydarzenie i doświadczenie"
Identyfikator Librowy: 196776
Spis treści
Irena Jajte-Lewkowicz, Monika Wąsik – Słowo wstępne 7
Aktor! Aktor! 11
Mariusz Bartosiak – Od efektu sztuki aktorskiej do efektywności aktora. W stronę ponowoczesnej antropologii aktora 13
Katarzyna Chiżyńska – Amatorstwo i wykluczenie w kontekście greckiego teatru klasycznego 25
Jadwiga Czerwińska – Amatorstwo i wykluczenie w kontekście antycznego teatru rzymskiego 43
Przywrócić wspólnotę 67
Dorota Fox – Niedościgniony autentyzm. O aktorach śląskiego teatru amatorskiego „Naumiony” 69
Krystyna Nowak-Wolna – Aktor w teatrze amatorskim 87
Ks. Mariusz Lach sdb – Między amatorstwem a profesjonalizmem – warsztat aktorski w teatrze wartości religijnych 107
Aktor „niepełnosprawny”? – dyskurs 117
Leszek Karczewski – Aktor niepełnosprawny nie istnieje. Kategoria kulturowej czytelności 119
Marzenna Wiśniewska – Od siebie do performera ku innym: Grupa Teatralna „Jestem” 133
Tomasz Kowalski – Projektowanie konfuzji. Disabled Theater w reżyserii Jérôme’a Bela 149
Ewelina Kordiak-Gołębska – Teatr milczący? Aktor niepełnosprawny intelektualnie w Teatrze Arka 161
Aktor „niepełnosprawny”? – głos 173
Maria Pietrusza-Budzyńska – Teatroterapia Lubelska. Aktor 175
Iwona Siekierzyńska – Słabość jest siłą. Praca z aktorami niepełnosprawnymi intelektualnie i aktorami zawodowymi podczas realizacji spektaklu Moja sprawa 193
Magdalena Paszkiewicz, Janusz Adam Biedrzycki – Odmienny punkt widzenia. Projekt Vidomi oraz jego kontynuacja. Stowarzyszenie Teatralne Chorea 203
Być sobą/Innym 221
Monika Wąsik – Teatr postimigrancki jako teatr antyfolklorystyczny 223
Katarzyna Maliszewska – To będzie teatr (nie)duży... Idea „kliniki kształcenia” w pracy z małymi aktorami wobec efektów płynnej nowoczesności 233
Małgorzata Andrzejak-Nowara – Teatr dodał im skrzydeł. O twórczych działaniach Teatrowni przy Stowarzyszeniu „Kochanowski” w Opolu 249
Aktor „w procesie” 261
Arkadiusz Rogoziński – Praca w procesie jako forma pracy w społeczeństwie zinformatyzowanym – na przykładzie twórczości tzw. teatrów niezawodowych 263
Tomasz Ciesielski – Taśmy profesjonalne. Doświadczenie – powtórzenie – różnica 277
Maria Janus – Od domu kultury do Teatru Narodowego. Sukcesy aktorów teatrów młodzieżowych w aktorstwie profesjonalnym 291
Noty o Autorach 307
Indeks 315