"Spektakl jako wydarzenie i doświadczenie"

Identyfikator Librowy: 196776

Spis treści

Irena Jajte-Lewkowicz, Monika Wąsik – Słowo wstępne 7

Aktor! Aktor! 11

Mariusz Bartosiak – Od efektu sztuki aktorskiej do efektywności aktora. W stronę ponowoczesnej antropologii aktora 13

Katarzyna Chiżyńska – Amatorstwo i wykluczenie w kontekście greckiego teatru klasycznego 25

Jadwiga Czerwińska – Amatorstwo i wykluczenie w kontekście antycznego teatru rzymskiego 43

Przywrócić wspólnotę 67

Dorota Fox – Niedościgniony autentyzm. O aktorach śląskiego teatru amatorskiego „Naumiony” 69

Krystyna Nowak-Wolna – Aktor w teatrze amatorskim 87

Ks. Mariusz Lach sdb – Między amatorstwem a profesjonalizmem – warsztat aktorski w teatrze wartości religijnych 107

Aktor „niepełnosprawny”? – dyskurs 117

Leszek Karczewski – Aktor niepełnosprawny nie istnieje. Kategoria kulturowej czytelności 119

Marzenna Wiśniewska – Od siebie do performera ku innym: Grupa Teatralna „Jestem” 133

Tomasz Kowalski – Projektowanie konfuzji. Disabled Theater w reżyserii Jérôme’a Bela 149

Ewelina Kordiak-Gołębska – Teatr milczący? Aktor niepełnosprawny intelektualnie w Teatrze Arka 161

Aktor „niepełnosprawny”? – głos 173

Maria Pietrusza-Budzyńska – Teatroterapia Lubelska. Aktor 175

Iwona Siekierzyńska – Słabość jest siłą. Praca z aktorami niepełnosprawnymi intelektualnie i aktorami zawodowymi podczas realizacji spektaklu Moja sprawa 193

Magdalena Paszkiewicz, Janusz Adam Biedrzycki – Odmienny punkt widzenia. Projekt Vidomi oraz jego kontynuacja. Stowarzyszenie Teatralne Chorea 203

Być sobą/Innym 221

Monika Wąsik – Teatr postimigrancki jako teatr antyfolklorystyczny 223

Katarzyna Maliszewska – To będzie teatr (nie)duży... Idea „kliniki kształcenia” w pracy z małymi aktorami wobec efektów płynnej nowoczesności 233

Małgorzata Andrzejak-Nowara – Teatr dodał im skrzydeł. O twórczych działaniach Teatrowni przy Stowarzyszeniu „Kochanowski” w Opolu 249

Aktor „w procesie” 261

Arkadiusz Rogoziński – Praca w procesie jako forma pracy w społeczeństwie zinformatyzowanym – na przykładzie twórczości tzw. teatrów niezawodowych 263

Tomasz Ciesielski – Taśmy profesjonalne. Doświadczenie – powtórzenie – różnica 277

Maria Janus – Od domu kultury do Teatru Narodowego. Sukcesy aktorów teatrów młodzieżowych w aktorstwie profesjonalnym 291

Noty o Autorach 307

Indeks 315