"Myślenie krytyczne w edukacji"
Identyfikator Librowy: 225962
Spis treści
Wprowadzenie 7
1.1. Jak zdefiniować myślenie krytyczne? 13
Rozdział 1. Co to jest myślenie krytyczne? 13
1.2. Jakie są rodzaje krytycyzmu? Krytycyzm destruktywny, bezstronny i konstruktywny 23
1.3. Gdzie i dlaczego myślenie krytyczne jest potrzebne? 30
2.1. Jak ujawnia się krytycyzm w rozwoju człowieka? 41
Rozdział 2. Jak rozwijać myślenie krytyczne? 41
2.2. Dlaczego boimy się krytyki? 53
2.3. Jak nauczyć myślenia krytycznego? Psychopedagogiczne uwarunkowania stymulujące konstruktywną krytykę 75
3.1. Materiały dla nauczyciela cz. 1. Uwagi do przygotowania i realizacji zajęć 91
Rozdział 3. Przykłady ćwiczeń i projektów w szkole podstawowej 91
3.2. Materiały dla nauczyciela cz. 2. Ćwiczenia i projekty dla kl. 1–3 „PoWażne Sprawy – poszukiwania Małych Myślicieli” 99
3.3. Materiały dla nauczyciela cz. 3. Strategie i projekty dla kl. 4–8 „PoWażne Sprawy – poszukiwania Samodzielnych Myślicieli” 149
Zakończenie 207
Bibliografia 209
Odpowiedzi do „Krytykotestu” 217