"Praca grupowa w edukacji wczesnoszkolnej. Problemy - badania - rozwiązania praktyczne"

Identyfikator Librowy: 2617

Spis treści

Wstęp 5

Grupa, jej struktura, dynamika i wymiary funkcjonowania 8

UMIEJĘTNOŚĆ WSPÓŁDZIAŁANIA I PRACY W GRUPIE JAKO JEDNA Z KLUCZOWYCH KOMPETENCJI WSPÓŁCZESNEGO CZŁOWIEKA 8

Praca w grupie i warunkujące ją kompetencje 14

Etapy rozwoju umiejętności współdziałania 21

Nauka w parach - diadach, uczenie się wzajemne, uczenie się przez mówienie 27

GRUPOWA PRACA UCZNIÓW W PROCESIE SZKOLNEJ EDUKACJI 27

Nauczanie grupowe, metody uczenia kooperatywnego i uczenie się we współpracy, edukacyjna aktywność grupowa 31

Praca grupowa formą organizacyjną procesu kształcenia 36

Badania nad optymalizacją grupowego nauczania 42

PRACA GRUPOWA JAKO PRZEDMIOT BADAN 42

Kontrowersje wokół pracy grupowej uczniów w wieku wczesnoszkolnym 46

Praca grupowa uczniów kształcenia zintegrowanego w świetle wyników własnych badań 50

MOŻLIWOŚCI ROZWIJANIA UMIEJĘTNOŚCI EFEKTYWNEGO WSPÓŁDZIAŁANIA W ZESPOLE I PRACY W GRUPIE W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ 72

Miejsce pracy grupowej w wybranych współczesnych koncepcjach kształcenia zintegrowanego 73

Projektowanie pracy grupowej uczniów klas I-III w wymiarze społecznym 76

Projektowanie pracy grupowej uczniów klas I-III w wymiarze zadaniowym 90

KIEROWANIE GRUPOWĄ PRACĄ UCZNIÓW W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM WYZWANIEM DLA NAUCZYCIELI 101

Zadania, funkcje i kompetencje nauczycielskie sprzyjające kierowaniu pracą grupową uczniów 102

Zasady komunikacji ułatwiające zespołową formę pracy 108

Organizowanie przestrzeni edukacyjnej dla pracy grupowej uczniów 110

Zakończenie 115

Literatura 117

Spis tabel, wykresów i schematów 121