"Praca grupowa w edukacji wczesnoszkolnej. Problemy - badania - rozwiązania praktyczne"
Identyfikator Librowy: 2617
Spis treści
Wstęp 5
Grupa, jej struktura, dynamika i wymiary funkcjonowania 8
UMIEJĘTNOŚĆ WSPÓŁDZIAŁANIA I PRACY W GRUPIE JAKO JEDNA Z KLUCZOWYCH KOMPETENCJI WSPÓŁCZESNEGO CZŁOWIEKA 8
Praca w grupie i warunkujące ją kompetencje 14
Etapy rozwoju umiejętności współdziałania 21
Nauka w parach - diadach, uczenie się wzajemne, uczenie się przez mówienie 27
GRUPOWA PRACA UCZNIÓW W PROCESIE SZKOLNEJ EDUKACJI 27
Nauczanie grupowe, metody uczenia kooperatywnego i uczenie się we współpracy, edukacyjna aktywność grupowa 31
Praca grupowa formą organizacyjną procesu kształcenia 36
Badania nad optymalizacją grupowego nauczania 42
PRACA GRUPOWA JAKO PRZEDMIOT BADAN 42
Kontrowersje wokół pracy grupowej uczniów w wieku wczesnoszkolnym 46
Praca grupowa uczniów kształcenia zintegrowanego w świetle wyników własnych badań 50
MOŻLIWOŚCI ROZWIJANIA UMIEJĘTNOŚCI EFEKTYWNEGO WSPÓŁDZIAŁANIA W ZESPOLE I PRACY W GRUPIE W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ 72
Miejsce pracy grupowej w wybranych współczesnych koncepcjach kształcenia zintegrowanego 73
Projektowanie pracy grupowej uczniów klas I-III w wymiarze społecznym 76
Projektowanie pracy grupowej uczniów klas I-III w wymiarze zadaniowym 90
KIEROWANIE GRUPOWĄ PRACĄ UCZNIÓW W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM WYZWANIEM DLA NAUCZYCIELI 101
Zadania, funkcje i kompetencje nauczycielskie sprzyjające kierowaniu pracą grupową uczniów 102
Zasady komunikacji ułatwiające zespołową formę pracy 108
Organizowanie przestrzeni edukacyjnej dla pracy grupowej uczniów 110
Zakończenie 115
Literatura 117
Spis tabel, wykresów i schematów 121