"Świat Małego Dziecka t.2"

Identyfikator Librowy: 98203

Spis treści

Wprowadzenie 8

MICHAŁ KLICHOWSKI. Sens predykcji w pedagogice zainteresowań 10

KINGA KUSZAK. Łamanie szyfru językowego – protodialog i holofraza jako osiągnięcia rozwojowe w okresie wczesnego dzieciństwa. Od fazy prewerbalnej do początków mowy 18

DARIA SIKORSKA. Kompetencje językowe i komunikacyjne dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym 38

LIDIA WOLLMAN. Głos uczniów – zaniedbany obszar w edukacji małego dziecka 58

JOLANTA NOWAK. Edukacyjny potencjał dialogu w przestrzeni klasy szkolnej 86

ANDRZEJ LASKOWSKI. Czy i kiedy dzieci tracą zdolność zadawania pytań? 98

KATARZYNA WASZYŃSKA. „Kiedy dzieci są małe, daj im korzenie, a kiedy są duże, daj im skrzydła”. Seksualność małego dziecka – wskazania dla edukacji seksualnej i wychowania 120

ANNA GULCZYŃSKA. Masturbacja u dzieci w wieku przedszkolnym 128

TERESA PARCZEWSKA. Bycie-w-świecie: perspektywa dziecka z problemami zdrowotnymi 138

ANNA MIKLER-CHWASTEK. Sposoby dotykowego poznawania siebie i otoczenia przez dzieci o zaburzonym przebiegu rozwoju oraz w normie rozwojowej 166

DOMINIKA GRZEŚKOWIAK, ANNA KRAUZE. Problem „przetrenowania” i zjawisko „przestymulowania” w procesie usprawniania/terapii dzieci z niepełnosprawnością 188

EWA WOŹNICZKA. Optymalizacja oddziaływań terapeutycznych w aspekcie wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną 204

IWONA MYŚLIWCZYK. Retrospekcja doświadczeń biograficznych rodziców małych dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych 222

PAULINA GOŁASKA. Wczesne objawy zaburzeń ze spektrum autyzmu u dzieci. Przegląd badań 238

ANETA WOJCIECHOWSKA. Od wczesnej diagnozy do kompleksowej terapii małego dziecka z autyzmem 256

ERICA HOWELL. Teacher Perceptions and Efficacy Ratings of Comic Strip Conversations for Students with Autism Spectrum Disorder 276

LINDA SCHENKOSKE, ERICA HOWELL. Self-Management of Problem Behaviors for Students with Autism Spectrum Disorders 286

LUCYNA MAKSYMOWICZ. Dziecko z mukowiscydozą w przedszkolu i w szkole – specyfika potrzeb i adekwatnego wsparcia 296

AGNIESZKA SOŁBUT. Potrzeby małego dziecka w rodzinie alkoholowej, przemocowej 312

Podsumowanie rozważań tomu II 324