"Świat małego dziecka t.1"

Identyfikator Librowy: 98253

Spis treści

Wprowadzenie w tematykę serii 8

ELŻBIETA WIECZÓR. Childchood – a Fascination with Human Development 12

ANNA RATAJCZAK. Instytucjonalna opieka nad małym dzieckiem. Aktualny stan – perspektywy 20

IRENA ADAMEK. Paradygmatyczne u(ś)ciski w edukacji elementarnej 32

ZOFIA REMISZEWSKA. Inaczej o dziecku i przedszkolu 46

MELINDA PIERSON. Self-Concept in Special Education 64

ANNA BASIŃSKA. Meeting Children’s Educational Veeds through Co-Teaching 74

JOLANTA BONAR. Kompetencje uczniów w świetle wybranych dyskursów wczesnej edukacji 82

MAGDALENA GROCHOWALSKA. Instytucjonalne ramy edukacji przedszkolnej jako tło wspierania rozwoju dziecka 98

JOLANTA SAJDERA. Doświadczenia interakcyjne dziecka w wieku przedszkolnym 110

RAFAŁ DANISZEWSKI. Wspieranie samodzielności i kreatywności dziecka podczas edukacji przedszkolnej 118

KATARZYNA GAWLICZ. Tresowanie posłusznych dzieci. Techniki dyscyplinarne w przedszkolu 132

ANNA BUŁA. Kto nauczy małe dzieci dostrzegać i rozumieć zawiłości otaczającego świata? – O kondycji wczesnoszkolnej edukacji przyrodniczej 150

JOLANTA MACIĄG. Między programowaniem a modelowaniem przestrzeni pedagogiczno-edukacyjnej dziecka 164

AGNIESZKA ZALEWSKA-MELER. Potrzeba ruchu a aranżacja przestrzeni – o statusie aktywności fizycznej dziecka w wieku przedszkolnym 180

RAYSHAN LAI, MELINDA PIERSON. Overview and Rationale 192

MARTA ANNA SAŁAPATA. „Cóż pozostało cioci, jak być aniołem dobroci”, czyli krótka refleksja o strzelaniu do nauczycielskiej bramki 200

ANNA JAKUBOWICZ-BRYX. Nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w oczach rodziców 210

WIESŁAW SZYSZKOWSKI. Edukacja domowa w Polsce. Szansa czy zagrożenie dla dziecka? 228

Podsumowanie rozważań tomu I 240