"Świat małego dziecka t.1"
Identyfikator Librowy: 98253
Spis treści
Wprowadzenie w tematykę serii 8
ELŻBIETA WIECZÓR. Childchood – a Fascination with Human Development 12
ANNA RATAJCZAK. Instytucjonalna opieka nad małym dzieckiem. Aktualny stan – perspektywy 20
IRENA ADAMEK. Paradygmatyczne u(ś)ciski w edukacji elementarnej 32
ZOFIA REMISZEWSKA. Inaczej o dziecku i przedszkolu 46
MELINDA PIERSON. Self-Concept in Special Education 64
ANNA BASIŃSKA. Meeting Children’s Educational Veeds through Co-Teaching 74
JOLANTA BONAR. Kompetencje uczniów w świetle wybranych dyskursów wczesnej edukacji 82
MAGDALENA GROCHOWALSKA. Instytucjonalne ramy edukacji przedszkolnej jako tło wspierania rozwoju dziecka 98
JOLANTA SAJDERA. Doświadczenia interakcyjne dziecka w wieku przedszkolnym 110
RAFAŁ DANISZEWSKI. Wspieranie samodzielności i kreatywności dziecka podczas edukacji przedszkolnej 118
KATARZYNA GAWLICZ. Tresowanie posłusznych dzieci. Techniki dyscyplinarne w przedszkolu 132
ANNA BUŁA. Kto nauczy małe dzieci dostrzegać i rozumieć zawiłości otaczającego świata? – O kondycji wczesnoszkolnej edukacji przyrodniczej 150
JOLANTA MACIĄG. Między programowaniem a modelowaniem przestrzeni pedagogiczno-edukacyjnej dziecka 164
AGNIESZKA ZALEWSKA-MELER. Potrzeba ruchu a aranżacja przestrzeni – o statusie aktywności fizycznej dziecka w wieku przedszkolnym 180
RAYSHAN LAI, MELINDA PIERSON. Overview and Rationale 192
MARTA ANNA SAŁAPATA. „Cóż pozostało cioci, jak być aniołem dobroci”, czyli krótka refleksja o strzelaniu do nauczycielskiej bramki 200
ANNA JAKUBOWICZ-BRYX. Nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w oczach rodziców 210
WIESŁAW SZYSZKOWSKI. Edukacja domowa w Polsce. Szansa czy zagrożenie dla dziecka? 228
Podsumowanie rozważań tomu I 240