"Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci"
Identyfikator Librowy: 1136
Spis treści
Słowo wstępne 5
Część I. Społeczna perspektywa trudności arytmetycznych 10
Rozdział 1. Modele diagnozy zaburzeń arytmetycznych (Urszula Oszwa) 11
Rozdział 2. Trudności w uczeniu się matematyki u dzieci w ocenie nauczycieli (Beata Zarucka) 30
Część II. Charakterystyka objawowa trudności arytmetycznych 54
Rozdział 3. Posługiwanie się liczbami przez dzieci z trudnościami w matematyce (Agnieszka Gołkiewicz-Kawa, Urszula Oszwa) 55
Rozdział 4. Rozwiązywanie zadań tekstowych przez dzieci z dyskalkulią (Monika Kurant) 75
Rozdział 5. Przejawy trudności w uczeniu się matematyki u dzieci z dysleksją (Katarzyna Miazga, Urszula Oszwa) 105
Część III. Funkcjonowanie psychospołeczne osób z trudnościami arytmetycznymi 124
Rozdział 6. Poziom lęku młodzieży z trudnościami w uczeniu się matematyki (Urszula Oszwa, Anna Borula-Gawlik) 125
Rozdział 7. Obraz kliniczny dyskalkulii rozwojowej. Studium przypadku (Bożena Kołcun) 147
Refleksje końcowe (Urszula Oszwa) 182