"Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci"

Identyfikator Librowy: 1136

Spis treści

Słowo wstępne 5

Część I. Społeczna perspektywa trudności arytmetycznych 10

Rozdział 1. Modele diagnozy zaburzeń arytmetycznych (Urszula Oszwa) 11

Rozdział 2. Trudności w uczeniu się matematyki u dzieci w ocenie nauczycieli (Beata Zarucka) 30

Część II. Charakterystyka objawowa trudności arytmetycznych 54

Rozdział 3. Posługiwanie się liczbami przez dzieci z trudnościami w matematyce (Agnieszka Gołkiewicz-Kawa, Urszula Oszwa) 55

Rozdział 4. Rozwiązywanie zadań tekstowych przez dzieci z dyskalkulią (Monika Kurant) 75

Rozdział 5. Przejawy trudności w uczeniu się matematyki u dzieci z dysleksją (Katarzyna Miazga, Urszula Oszwa) 105

Część III. Funkcjonowanie psychospołeczne osób z trudnościami arytmetycznymi 124

Rozdział 6. Poziom lęku młodzieży z trudnościami w uczeniu się matematyki (Urszula Oszwa, Anna Borula-Gawlik) 125

Rozdział 7. Obraz kliniczny dyskalkulii rozwojowej. Studium przypadku (Bożena Kołcun) 147

Refleksje końcowe (Urszula Oszwa) 182