"Przestrzenie manipulacji społecznej"
Identyfikator Librowy: 120769
Spis treści
CZĘŚĆ I. ZAMIAST WSTĘPU 8
*** (Dariusz Doliński, Małgorzata Gamian-Wilk) 10
Historia badań nad wpływem społecznym i manipulacją (Dariusz Doliński, Małgorzata Gamian-Wilk) 14
Rewizja obiegowych pojęć manipulacji (Mirosław Karwat) 33
Kłamstwo a manipulacja (Katarzyna Cantarero) 61
CZĘŚĆ II. MANIPULACJA W REKLAMIE, W SPRZEDAŻY I W INTERNECIE 84
Wieloznaczność językowa w kontekście przekazu reklamowego (Józef Maciuszek) 86
Zastosowanie wiedzy psychologicznej w działaniach marketingowych na przykładzie parków rozrywki na Florydzie (Dariusz Doliński, Tomasz Grzyb) 119
Wykorzystanie wiedzy psychologicznej, w tym mechanizmów wpływu społecznego, w projektowaniu serwisów internetowych (Julita Koszur) 132
Poziomy manipulacji w fotografii. Przykład zdjęć inscenizowanych (Wojciech Wądołowski) 157
CZĘŚĆ III. MANIPULACJA W RELACJACH PARTNERSKICH I ZAWODOWYCH 182
Na smyczy miłości, czyli o manipulacji w bliskich związkach (Eugenia Mandal) 184
Oblicza wpływu społecznego i manipulacji w miejscu pracy (Małgorzata Gamian-Wilk, Maria Szecówka-Nowak) 212
Zarządzanie informacją. Dezinformacja w kartach pacjentów (Dariusz Galasiński, Justyna Ziółkowska) 236
CZĘŚĆ IV. MANIPULACJA W POLITYCE 260
Zakres manipulacji politycznej (Mirosław Karwat) 262
Narzucanie ram interpretacji problemów i strategiczna wieloznaczność w manipulacji politycznej (Wojciech Cwalina, Paweł Koniak) 300
CZĘŚĆ V. PRZECIWDZIAŁANIE MANIPULACJI 346
Przeciwdziałanie manipulacji: wzmocniona autoafirmacja jako przykład techniki uodporniającej na wpływ społeczny (Malwina Szpitalak, Romuald Polczyk) 348
Refleksyjność i uważność jako sposoby przeciwdziałania manipulacji (Tomasz Jankowski, Mateusz Zatorski) 368
Indeks nazwisk 408
Indeks rzeczowy 420
O Autorach 424