"Przestrzenie manipulacji społecznej"

Identyfikator Librowy: 120769

Spis treści

CZĘŚĆ I. ZAMIAST WSTĘPU 8

*** (Dariusz Doliński, Małgorzata Gamian-Wilk) 10

Historia badań nad wpływem społecznym i manipulacją (Dariusz Doliński, Małgorzata Gamian-Wilk) 14

Rewizja obiegowych pojęć manipulacji (Mirosław Karwat) 33

Kłamstwo a manipulacja (Katarzyna Cantarero) 61

CZĘŚĆ II. MANIPULACJA W REKLAMIE, W SPRZEDAŻY I W INTERNECIE 84

Wieloznaczność językowa w kontekście przekazu reklamowego (Józef Maciuszek) 86

Zastosowanie wiedzy psychologicznej w działaniach marketingowych na przykładzie parków rozrywki na Florydzie (Dariusz Doliński, Tomasz Grzyb) 119

Wykorzystanie wiedzy psychologicznej, w tym mechanizmów wpływu społecznego, w projektowaniu serwisów internetowych (Julita Koszur) 132

Poziomy manipulacji w fotografii. Przykład zdjęć inscenizowanych (Wojciech Wądołowski) 157

CZĘŚĆ III. MANIPULACJA W RELACJACH PARTNERSKICH I ZAWODOWYCH 182

Na smyczy miłości, czyli o manipulacji w bliskich związkach (Eugenia Mandal) 184

Oblicza wpływu społecznego i manipulacji w miejscu pracy (Małgorzata Gamian-Wilk, Maria Szecówka-Nowak) 212

Zarządzanie informacją. Dezinformacja w kartach pacjentów (Dariusz Galasiński, Justyna Ziółkowska) 236

CZĘŚĆ IV. MANIPULACJA W POLITYCE 260

Zakres manipulacji politycznej (Mirosław Karwat) 262

Narzucanie ram interpretacji problemów i strategiczna wieloznaczność w manipulacji politycznej (Wojciech Cwalina, Paweł Koniak) 300

CZĘŚĆ V. PRZECIWDZIAŁANIE MANIPULACJI 346

Przeciwdziałanie manipulacji: wzmocniona autoafirmacja jako przykład techniki uodporniającej na wpływ społeczny (Malwina Szpitalak, Romuald Polczyk) 348

Refleksyjność i uważność jako sposoby przeciwdziałania manipulacji (Tomasz Jankowski, Mateusz Zatorski) 368

Indeks nazwisk 408

Indeks rzeczowy 420

O Autorach 424