"Zrozumieć zarządzanie"

Identyfikator Librowy: 1307

Spis treści

Wprowadzenie 10

I. Wstęp 10

1. Dla kogo i w jakim celu została napisana książka "Zrozumieć zarządzanie"? 10

2. Jak jest uporządkowana treść książki "Zrozumieć zarządzanie"? 11

3. W jaki sposób można korzystać z książki "Zrozumieć zarządzanie"? 12

II. Podstawowe pojęcia zarządzania 13

4. Jak są najczęściej rozumiane pojęcia "zarządzanie" i "kierowanie"? 13

5. Jakie klasyczne funkcje kierownicze są wyróżniane w zarządzaniu? 14

6. Jakie różnice występują między zarządzaniem a dowodzeniem? 15

7. Jakie różnice występują między zarządzaniem a administrowaniem? 16

8. Czy zarządzanie można określić mianem nauki? 17

9. Czy nauka zarządzania jest wewnętrznie zgodna i spójna? 18

10. Czy terminologia nauki zarządzania jest jednoznaczna i precyzyjna? 19

11. Czym różni się nauka zarządzania od nauki ekonomii? 20

12. Czym różni się nauka zarządzania od nauki socjologii? 21

13. Czym się różnią zakresy zainteresowań zarządzania i ergonomii? 22

14. Jaki istnieje związek między zarządzaniem i logistyką? 23

15. Co oznaczają pojęcia "przedsiębiorca", "kupiec", "biznesmen", "kapitalista" i "spekulant"? 24

16. Co oznaczają terminy "kierownik" i "menedżer"? 25

17. Jak w teorii i praktyce zarządzania jest rozumiane pojęcie "organizacja"? 26

18. Jakie relacje zachodzą między pojęciami "organizacja", "przedsiębiorstwo" i "firma"? 27

19. Czego dotyczy w zarządzaniu termin "system"? 28

20. Co w gospodarowaniu określa się mianem "produkt", "sprzedaż", "obroty", i "przychody"? 29

21. Jakie są podstawowe składniki kosztów przedsiębiorstwa? 30

22. Co się kryje pod terminem "wynik przedsiębiorstwa"? 31

23. Jakie różnice zachodzą miedzy wynikami finansowymi a przepływami pieniężnymi? 32

24. Jakie relacje zachodzą między terminami "skuteczność", "sprawność", "efektywność" i "wydajność"? 33

25. Co oznacza termin "synergia" i na czym polega efekt synergetyczny? 34

26. Jakie znaczenie w zarządzaniu ma kultura organizacji? 35

III. Organizacja formalna i władza 36

27. Jakie są podstawowe cechy organizacji formalnych i nieformalnych? 36

28. Jakie są typowe błędy związane z formalizacją diałania organizacji? 37

29. Jakimi rodzajami zasobów muszą dysponować organizacje prowadzące działalność gospodarczą? 38

30. Jak jest rozumiane w zarządzaniu pojęcie władzy? 39

31. Z czego wynika autorytet osobisty i jakie ma znaczenie we współczesnych organizacjach? 40

32. Co dokładnie w zarządzaniu oznacza termin "biurokracja"? 41

33. Co się kryje pod pojęciem "biurokratyzm" i co jest jego przyczyną? 42

34. Na czym polega istota władzy demokratycznej? 43

35. W jakich sytuacjach można stosować demokratyczny system decydowania? 44

36. Czym się różni demokracja przedstawicielska od demokracji bezpośredniej? 45

37. Na czym polega klasyczna trójszeblowa struktura władzy sprawowanej w imieniu zbiorowości? 46

38. Jak jest ukształtowana klasyczna struktura władzy w organizacjach korporacyjnych? 47

39. Jak działają właściciele w organizacjach korporacyjnych? 48

40. Jakie organy nadzorcze występują w organizacjach gospodarczych i jakie mają kompetencje? 49

41. Jakie są typowe kompetencje zarządu w organizacjach korporacyjnych? 50

42. Jakie organy występują w przedsiębiorstwach państwowych? 51

43. Jakie są praktyczne skutki wadliwości struktury władzy przedsiębiorstw państwowych? 52

44. Co się kryje pod określeniem "organizacja wirtualna"? 53

Etap pierwszy - Formułowanie celów 54

IV. Ustalanie celów 54

45. Jakie znaczenie dla procesu zarządzania ma ustalanie celów? 54

46. Czy istnieje uniwersalny cel działania organizacji gospodarczych? 55

47. Jakie znaczenie dla organizacji mają zyski? 56

48. Na czym może polegać sprzeczność między zyskiem w długim i krótkim okresie? 57

49. W jakich warunkach najważniejszym celem jest wzrost wartości organizacji? 58

50. Na czym polega zarządzanie wartością przedsiębiorstwa? 59

51. Jakie zjawiska są przedmiotem analizy klasycznych narzędzi zarządzania wartością? 60

52. Co się kryje pod określeniem "wartości miękkie" przedsiębiorstwa? 61

53. Jakie jest znaczenie przeplywów pieniężnych dla organizacji? 62

54. Jakie jest zanczenie przepływów pieniężnych dla właścicieli organizacji? 63

55. Co oznaczają pojęcia "zyski przeciętne" i "koszty alternatywne"? 64

56. W jaki sposób jest optymalizowana skala działalności organizacji? 65

57. Jakie są podstawowe rodzaje celów organizacji? 66

58. Co oznaczają pojęcia "rola", "misja" i "wizja" organizacji? 67

59. Jakie są najważniejsze czynniki kształtujące misję organizacji? 68

60. Czego dotyczą cele strategiczne, a czego cele operacyjne i taktyczne? 69

61. Na czym polega koncepcja zarządzania przez cele (ZPC)? 70

62. Na czym polega model kosza na śmieci? 71

63. Jaki istnieje związek między celami organizacji i jej członków? 72

64. Dlaczego współczesne państwa wspierają przedsiębiorczość swoich obywateli? 73

70. Jak należy rozumieć pojęcia "outsourcing" i "samozatrudnienie"? 79

71. Na czym polega strategia dywersyfikacji? 80

72. Jakie są podstawowe ograniczenia dywersyfikacji? 81

73. Na czym polega i kiedy jest stosowana strategia stabilizacji i utrzymania udziału w rynku? 82

74. Jakie są najważniejsze cechy i możliwości stosowania strategii przetrwania? 83

75. W jakich sytuacjach są stosowane strategie redukcji i rezygnacji? 84

76. Na czym polega strategia niskich kosztów? 85

77. Na czym polegają strategie specjalizacji? 86

78. Na co należy zracać uwagę, stosując strategie naśladowcze? 87

79. Na czym polega restrukturyzacja? 88

80. Jaki jest typowy przebieg restrukturyzacji w czasie? 89

81. Jakie są najważniejsze przyczyny oporów przed restrukturyzacją i sposoby przeciwdziałania im? 90

82. Jaki jest związek między rozwojem organizacji a zjawiskami kryzysowymi? 91

83. Jak ewoluowało pojęcie analizy portfelowej? 92

84. Na czym polega i do czego jest stosowana analiza ABC? 93

85. Na czym polega i do czego jest stosowana macierz BCG? 94

86. Do czego wykorzystuje się strategiczną kartę wyników? 95

Etap drugi - Planowanie działania 96

VI. Sporządzanie planów gospodarczych 96

87. Czym się różnią określenia "plan" i "planowanie" w zarządzaniu i w języku potocznym? 96

88. Dlaczego plany powinny zawierać mierniki stopnia wykonania zadań planowanych? 97

89. Co oznacza termin "horyzont planowania"? 98

90. Jakie jest kryterium rozróżniania planów strategicznych i operacyjnych? 99

91. W jakim celu są sporządzane plany jednorazowe, a w jakim trwale obowiązujące? 100

92. Z jakich etapów się składa proces planowania strategicznego? 101

93. Co zawiera i do czego służy analiza SWOT? 102

94. Który plan wycinkowy jest pierwszym, a który ostatnim planem operacyjnym w przedsiębiorstwie? 103

95. Co to jest i z jakich elementów się składa biznesplan? 104

96. Co zawiera typowa część opisowa biznesplanu? 105

97. Co zwiera typowa część liczbowa biznesplanu? 106

98. Jak jest obliczany i jakie ma znaczenie próg rentowności? 107

99. Jakie błędy są najczęściej popełniane w procesie planowania? 108

100. Na co należy zwrócić uwagę przy ocenie biznesplanu? 109

101. Co obejmuje planowanie zasobów ludzkich i czym się różni od innych planów? 110

102. Jakie korzyści daje pracownikom i pracodawcom planowanie karier zawodowych? 111

103. Na czym polega planowanie kariery zawodowej? 112

VII. Rozwiązywanie problemów i decydowanie 113

104. Co w zarządzaniu oznaczają terminy "problem" i "decyzja"? 113

105. Czy w zarządzaniu typowe jest decydowanie w warunkach pewności czy niepewności? 114

106. Jakie są dwa podstawowe kierunki teorii decyzji? 115

107. Jaki istnieje związek między podjęciem decyzji a odpowiedzialnością za nią? 116

108. W jakich warunkach lepiej się sprawdza decydowanie jednoosobowe, a w jakich zespołowe? 117

109. Jakie są typowe fazy rozwiązywania problemów i decydowania? 118

110. Jakie nieprawidłowości występują w postrzeganiu problemów decyzyjnych? 119

111. Jakie mogą być reakcje członków organizacji na pojawienie się problemów decyzyjnych? 120

112. Jakie typowe nieprawidłowości pojawiają się w trakcie rozwiązywania problemów decyzyjnych? 121

113. Jaką rolę odgrywają w procesach decyzyjnych wewnętrzni doradcy organizacji? 122

114. Na czym polega rola doradców zewnętrznych w procesach decyzyjnych? 123

115. Jakie techniki są stosowane przy wdrażaniu ekspertyz doradców? 124

116. Czym zajmuje się teoria gier? 125

117. Co oznacza pojęcie "sztuczna inteligencja"? 126

118. Na czym polegają metody heurystyczne? 127

119. Na czym polega burza mózgów? 128

120. Jak są wykorzystywane metody zmieniające sposób widzenia problemu? 129

121. Jakie sa najpopularniejsze metody prognostyczne? 130

122. Czym się różnią metody ekstrapolacji trendu i przyczynowo-skutkowa? 131

123. Jakie techniki są stosowane w orietacyjnej i analogowej metodzie prognozowania? 132

124. jakie techniki są stosowane w jakościowych metodach prognozowania? 133

Etap trzeci - Pozyskiwanie i rozmieszczanie zasobów oraz tworzenie struktur 134

VIII. Podział zadań i projektowanie struktur organizacyjnych 134

125. Jakie są podstawowe sposoby podziału zadań w organizacjach? 134

126. Na czym polega centralizacja, decentralizacja i delegacja uprawnień? 135

127. Jakie kryteria są stosowane przy poziomym podziale zadań i jakie pociągają za sobą skutki? 136

128. Co oznaczają pojęcia "struktura organizacyjna" i "schemat organizacyjny"? 137

129. Co oznacza określenie "komórki organizacyjne"? 138

130. Jakie rodzaje więzi organizacyjnych są wyodrębniane w zarządzaniu? 139

131. Jakie czynniki wywierają najistotniejszy wpływ na kształt struktury organizacyjnej? 140

132. Z jakich czynności składa się proces projektowania struktur organizacyjnych? 141

133. Na jakiej zasadzie funkcjonują struktury liniowe i gdzie są używane? 142

134. Co jest istotą działania struktur funkcjonalnych? 143

135. Na jakiej zasadzie funkcjonują struktury sztabowo-liniowe? 144

136. Na jakiej zasadzie działają struktury elastyczne i gdzie są stosowane? 145

137. Na jakich regułach się opiera funkcjonowanie struktur macierzowych? 146

138. Jakie są najważniejsze parametry liczbowe struktur organizacyjnych? 147

139. Od czego zależy potencjalna rozpiętość kierowania? 148

140. Jakie rozmiary może przybierać rzeczywista rozpiętość kierowania w gospodarce? 149

141. Czym się charakteryzują płaskie struktury organizacyjne, a czym smukłe? 150

IX. Pozyskiwanie pracowników 151

142. Jaki jest pierwszy etap zatrudniania pracowników? 151

143. Czym się różni rekrutacja na wewnętrznym i zewnętrznym rynku pracy? 152

144. Jakie są wady i zalety poszczególnych kanałów rekrutacji pracowników? 153

145. Jakie typowe czynności są wykonywane w procesie selekcji kandydatów do pracy? 154

146. Jakie typowe dokumenty składają kandydaci do pracy? 155

147. Co zawiera i jakim celom służy list motywacyjny? 156

148. Czy można określić jeden standard CV? 157

149. Jak się powinien przygotować do rozmów kwalifikacyjnych pracodawca? 158

150. Jak się powinien przygotować do rozmów kwalifikacyjnych kandydat do pracy? 159

151. Jakie zastosowanie przy selekcji kandydatów mają testy psychologiczne i sprawnościowe? 160

152. Jak w procesie selekcji kandydatów są wykorzystywane opinie poprzednich pracodawców? 161

153. Na czym polega specyfika konkursów na objęcie stanowiska? 162

154. Czy oczekiwania pracodawcy wobec kandydatów do pracy są czytelne i spójne? 163

155. Co oznaczają pojęcia "wielozawodowość" i "wielozadaniowość"? 164

156. Dlaczego celowe jest realizowanie programów adaptacji zawodowej pracowników? 165

157. Jakich informacji potrzebuje pracownik podejmujący pracę u nowego pracodawcy? 166

158. Jakie metody są stosowane podczas zaznajamiania nowego pracownika z organizacją? 167

159. Jakie techniki są stosowane podczas wprowadzania pracownika w obowiązki związane ze stanowiskiem pracy? 168

160. Jakich technik się używa w celu wprowadzania pracowników w nieformalne struktury organizacji? 169

X. Organizowanie realizacji zadań odcinkowych 170

161. Czym różnią się metody organizatorskie od technik organizatorskich? 170

162. Co w zarządzaniu oznaczają terminy "model" i "symulacja"? 171

163. Jakie metody są stosowane przy rozmieszczaniu stanowisk pracy? 172

164. Jakie są podstawowe kryteria rozmieszczenia stanowisk pracy? 173

165. Jakie czynniki powinny być brane pod uwagę przy projektowaniu stanowisk roboczych? 174

166. Jakie techniki sa wykorzystywane do koordynacji uprawnień i obowiązków pracowników? 175

167. Co się rozumie w zarządzaniu przez pojęcie harmonogramów i jak są one koordynowane? 176

168. Co w zarządzaniu oznaczają nazwy "projekt" i "program"? 177

169. Jak są skonstruowane i do czego służą wykresy Gantta? 178

170. Na jakiej zasadzie się opierają i do czego służą techniki sieciowe? 179

171. W czym są podobne i czym się różnią techniki CPM i PERT? 180

172. Jakie techniki informatyczne są stosowane przy projektowaniu przedsięwzięć? 181

173. Co oznacza pojęcie "analiza wartości" i do czego jest stosowana w zarządzaniu? 182

174. Czym się zajmuje dziedzina wiedzy określana terminem "badania operacyjne"? 183

175. Do czego jest stosowana w zarządzaniu teoria kolejek? 184

176. Na czym polega i jak jest rozwiązywany problem przewozów? 185

177. Co obejmuje metoda Lean Management? 186

178. Czego dotyczy określenie "Business Processing Reengineering"? 187

179. Na czym polega filozofia kaizen? 188

Etap czwarty - Realizacja planu 189

XI. Zarządzanie operacyjne 189

180. Co oznacza pojęcie "zarządzanie operacyjne" i jakie są jego cele? 189

181. Jakie są typowe systemy operacyjne stosowane w działalności produkcyjnej? 190

182. Jakie są zasady funkcjonowania taśmy produkcyjnej? 191

183. Jak usprawniono taśmowy system produkcji w ostatnich dziesięcioleciach? 192

184. Na czym polega produkcja gniazdowa? 193

185. Na czym polega produkcja ciągła? 194

186. Jak są tworzone plany produkcyjne? 195

187. Co oznacza "wąskie gardło" i jak się je likwiduje? 196

188. Jakie kryteria rozstrzygają o przyjęciu do realizacji zlecenia produkcyjnego? 197

189. Na czym polega sterowanie operacyjne? 198

190. Jakie są dwa podstawowe systemy sterowania operacyjnego? 199

191. Co oznacza termin "kanban"? 200

192. Na czym polega metoda Just in Time? 201

193. W jakich warunkach można stosować metodę Just in Time? 202

194. Jakie koszty są zaliczane do grupy kosztów logistycznych? 203

195. Jakimi metodami ustala się wielkość zamówień? 204

196. Jakie podstawowe techniki wykorzystuje gospodarka zapasami? 205

197. Jakie są najczęstsze organizacyjne przyczyny nadmiernych kosztów operacyjnych? 206

198. Jakie typowe programy komputerowe są używane w zarządzaniu operacyjnym? 207

199. Na czym polega elastyczny i ruchomy czas pracy? 208

200. Na czym polega czterobrygadowy system pracy? 209

201. Jakie zadania można wykonywać za pomocą telepracy? 210

202. Do czego jest wykorzystywana japońska technika 5 S? 211

XII. Zarządzanie personelem 212

204. Czy w każdej sytuacji jest pożądana wysoka motywacja? 213

205. Co w zarządzaniu rozumie się przez pojęcie bodźców i jak się je klasyfikuje? 214

206. W jaki sposób zarządzanie wykorzystuje psychologiczne teorie motywacji? 215

207. Na czym polegają motywacyjne teorie treści? 216

208. Na czym polegają teorie procesu i jakie mają praktyczne zastosowanie? 217

209. Na czym polegają psychologiczne teorie wzmocnienia? 218

210. Co opisują teorie X-Y McGregora? 219

211. Czy kary i nagrody powinny być udzielane publicznie, czy poufnie? 220

212. Jakie funkcje pełni płaca robocza? 221

213. Dlaczego i w jaki sposób władze państwowe ingerują w wysokość płac pracowniczych? 222

214. Z ilu składników powinna się składać płaca robocza? 223

215. Jakie są podstawowe sposoby ustalania wysokości wynagrodzenia zasadniczego? 224

216. Jaką rolę w systemie wynagrodzeń odgrywa premia? 225

217. Czym się różni szkolenie zawodowe od doskonalenia zawodowego i jak się je planuje? 226

218. Jak organizatorzy szkoleń mogą wpływać na ich efektywność? 227

219. Co to jest przeniesienie pracownika i dlaczego jest stosowane? 228

220. Na czym powinna polegać polityka awansów i degradacji? 229

221. Jakie przyczyny i skutki dla organizacji mają absencja i fluktuacja kadr? 230

222. Co obejmuje pojęcie "zwolnienia grupowe" oraz jakie są ich typowe przyczyny i sposoby realizacji? 231

223. Co oznacza pojęcie "outplacement"? 232

XIII. Zarządzanie jakością 233

224. Jak we współczesnym zarządzaniu jest rozumiany termin "jakość"? 233

225. Jak się zmienia znaczenie jakości we współczesnej gospodarce? 234

226. Czy problemy jakości dotyczą tylko przedsiębiorstw produkcyjnych i usługowych? 235

227. Czym się różni kontrola jakości od zarządzania jakością? 236

228. Jaka realacja zachodzi między pojęciami "cena jakości" i "koszty jakości"? 237

229. Co się składa na koszty zapewnienia właściwej jakości? 238

230. Jakie są najważniejsze rodzaje kosztów spowodowanych brakami? 239

231. Co się może kryć pod określeniem ""góra lodowa kosztów"" jakości? 240

232. Dlaczego celowe jest jak najwcześniejsze wykrywanie braków? 241

233. Jakie techniki organizacyjne stosuje się w zarząszaniu jakością? 242

234. Co oznacza skrót TQM? 243

235. Jakie są podstawowe elementy TQM? 244

236. Na czym polegają koncepcje "łańcuchów jakości" i "kół jakości"? 245

237. Na czym polega system norm państwowych? 246

238. Co obejmuje i jak funkcjonuje system norm CE? 247

239. Na jakiej zasadzie funkcjonuje system norm ISO 9000...? 248

240. Na jakich zasadach sie opiera system zapewnienia jakości HACCP? 249

XIV. Zjawiska nieformalne występujące w trakcie realizacji zadań 250

241. Co się kryje pod pojęciem zjawisk nieformalnych? 250

203. Jaką rolę odgrywają w zarządzaniu motywacja i motywowanie? 252

243. Jakie niebezpieczeństwa może nieść ze sobą praces grania ról społecznych? 252

242. Jakie role społeczne odgrywają pracownicy? 253

244. Na czym polega przeciążenie rolami społecznymi? 253

245. Jak w zarządzaniu jest definiowane pojęcie "grupa społeczna"? 254

246. Czym się różnią, a w czym są podobne grupy formalne i nieformalne? 255

247. Jakie zagrożenia i korzyści się wiążą z funkcjonowaniem w organizacjach grup nieformalnych? 256

248. Jakie czynniki sprzyjają integracji grup społecznych, a jakie je dezintegrują? 257

249. Co oznacza pojęcie konflikt organizacyjny i jakie mogą być jego przyczyny? 258

250. Czym się różni podejście do konfliktów tradycyjne od podejścia interakcyjnego? 259

251. Jakie rodzaje konfliktów organizacyjnych można wyodrębnić ze względu na ich uczestników? 260

252. Czy w rozwoju konfliktów można wskazać jakieś ogólne prawidłowości? 261

253. Jak mozna zapobiegać niekożystnym skutkom konfliktów? 262

254. Jakie są podstawowe metody rozwiązywania konfliktów? 263

255. Na czym polega zarządzanie przez konflikt? 264

256. Na czym polega i jakie ma znaczenie komunikacja pozawerbalna? 265

257. Na czym polega korupcja i jak można ją zwalczać? 266

258. Co oznacza prawniczy termin "mobbing"? 267

Etap piąty - Kontrola 268

XV. Kontrolowanie procesów rzeczowych i personalnych 268

259. Na czym polega realizacja funkcji kontrolnej w zarządzaniu? 268

260. Jakie rodzaje kontroli wyróżnia się ze względu na podmioty kontrolujące? 269

261. Co w zarządzaniu oznacza termin "audyt"? 270

262. Jakie czynniki ograniczają zakres i częstotliwość kontroli? 271

263. Jak się klasyfikuje kontrolę ze względu na czas ich przeprowadzania i jakie są ich etapy? 272

264. Co oznaczają pojęcia "kontrola pełna", "wyrywkowa", "systematyczna" i "doraźna"? 273

265. Na czym polega i jakie ma zastosowanie benchmarking? 274

266. Jaka jest typowa procedura benchmarkingu? 275

267. Jakie są najpopularniejsze metody badania pracy? 276

268. Co jest istotą obserwacji pracy i jakie są jej rodzaje? 277

269. Jakie techniki obserwacji pracy są stosowane na niskich szczeblach zarządzania? 278

270. Jakie cele ma obserwacja pracy na wysokich szczeblach zarządzania i jak bywa realizowana? 279

271. Jakie wyposażenie techniczne jest stosowane w badaniach pracy? 280

272. Jakie są przyczyny zniekształceń bieżących ocen pracowników? 281

273. Dlaczego celowe jest dokonywanie okresowych ocen pracowników? 282

274. Jakie warunki powinien spełniać efektywny system okresowych ocen pracowników? 283

275. Jakie narzędzia obiektywizacji ocen pracowników są stosowane najczęściej? 284

276. Czym się różnią funkcje pracowników ewaluacyjna i rozwojowa? 285

XVI. Kontrola finansowa 286

277. Na czym polega i co obejmuje kontrola finansowa? 286

278. Na jakich podstawach prawnych i merytorycznych opiera się kontrola finansowa? 287

279. Jakie dokumenty mają zastosowanie w kontroli finansowej? 288

280. Na czym polega kontrola budżetowa i zarządzanie przez budżet? 289

281. Co się kryje pod określeniem "budżetowanie"? 290

282. Na czym polega metoda kosztów normatywnych? 291

283. Czy za pomocą ewidencji księgowej można wykluczyć naduzycia gospodarcze? 292

284. Czy prawidłowo prowadzona ewidencja księgowa umożliwia pełną kontrolę gospodarności? 293

285. Czy sposób prowadzenia ewidencji księgowej może ułatwić kontrolę zjawisk gospodarczych? 294

286. Czy układ kont księgowych może wpływać na łatwość kontroli zjawisk gospodarczych? 295

287. Jak rozwój informatyki wpłynął na sprawność i zakres kontroli finansowej? 296

288. Na czym polega audyt finansowy? 297

289. Z czego się składa sprawozdanie roczne organizacji gospodarczych? 298

290. Co zawiera informacja dodatkowa w sprawozdaniu rocznym organizacji? 299

291. Jak w zarządzaniu rozumiany jest termin "controlling"? 300

292. Co oznaczają pojęcia "wskaźnik" i "analiza wskaźnikowa"? 301

293. Jakie są najważniejsze wskaźniki gospodarcze? 302

294. Na czym polegają techniki wczesnego ostrzegania przed kryzysem? 303

295. W jaki sposób jest kontrolowany majątek rzeczowy organizacji? 304

Bibliografia 305

Akty prawne (stan na dzień 1 marca 2008r.) 312

Indeks 313