"Zrozumieć zarządzanie"
Identyfikator Librowy: 1307
Spis treści
Wprowadzenie 10
I. Wstęp 10
1. Dla kogo i w jakim celu została napisana książka "Zrozumieć zarządzanie"? 10
2. Jak jest uporządkowana treść książki "Zrozumieć zarządzanie"? 11
3. W jaki sposób można korzystać z książki "Zrozumieć zarządzanie"? 12
II. Podstawowe pojęcia zarządzania 13
4. Jak są najczęściej rozumiane pojęcia "zarządzanie" i "kierowanie"? 13
5. Jakie klasyczne funkcje kierownicze są wyróżniane w zarządzaniu? 14
6. Jakie różnice występują między zarządzaniem a dowodzeniem? 15
7. Jakie różnice występują między zarządzaniem a administrowaniem? 16
8. Czy zarządzanie można określić mianem nauki? 17
9. Czy nauka zarządzania jest wewnętrznie zgodna i spójna? 18
10. Czy terminologia nauki zarządzania jest jednoznaczna i precyzyjna? 19
11. Czym różni się nauka zarządzania od nauki ekonomii? 20
12. Czym różni się nauka zarządzania od nauki socjologii? 21
13. Czym się różnią zakresy zainteresowań zarządzania i ergonomii? 22
14. Jaki istnieje związek między zarządzaniem i logistyką? 23
15. Co oznaczają pojęcia "przedsiębiorca", "kupiec", "biznesmen", "kapitalista" i "spekulant"? 24
16. Co oznaczają terminy "kierownik" i "menedżer"? 25
17. Jak w teorii i praktyce zarządzania jest rozumiane pojęcie "organizacja"? 26
18. Jakie relacje zachodzą między pojęciami "organizacja", "przedsiębiorstwo" i "firma"? 27
19. Czego dotyczy w zarządzaniu termin "system"? 28
20. Co w gospodarowaniu określa się mianem "produkt", "sprzedaż", "obroty", i "przychody"? 29
21. Jakie są podstawowe składniki kosztów przedsiębiorstwa? 30
22. Co się kryje pod terminem "wynik przedsiębiorstwa"? 31
23. Jakie różnice zachodzą miedzy wynikami finansowymi a przepływami pieniężnymi? 32
24. Jakie relacje zachodzą między terminami "skuteczność", "sprawność", "efektywność" i "wydajność"? 33
25. Co oznacza termin "synergia" i na czym polega efekt synergetyczny? 34
26. Jakie znaczenie w zarządzaniu ma kultura organizacji? 35
III. Organizacja formalna i władza 36
27. Jakie są podstawowe cechy organizacji formalnych i nieformalnych? 36
28. Jakie są typowe błędy związane z formalizacją diałania organizacji? 37
29. Jakimi rodzajami zasobów muszą dysponować organizacje prowadzące działalność gospodarczą? 38
30. Jak jest rozumiane w zarządzaniu pojęcie władzy? 39
31. Z czego wynika autorytet osobisty i jakie ma znaczenie we współczesnych organizacjach? 40
32. Co dokładnie w zarządzaniu oznacza termin "biurokracja"? 41
33. Co się kryje pod pojęciem "biurokratyzm" i co jest jego przyczyną? 42
34. Na czym polega istota władzy demokratycznej? 43
35. W jakich sytuacjach można stosować demokratyczny system decydowania? 44
36. Czym się różni demokracja przedstawicielska od demokracji bezpośredniej? 45
37. Na czym polega klasyczna trójszeblowa struktura władzy sprawowanej w imieniu zbiorowości? 46
38. Jak jest ukształtowana klasyczna struktura władzy w organizacjach korporacyjnych? 47
39. Jak działają właściciele w organizacjach korporacyjnych? 48
40. Jakie organy nadzorcze występują w organizacjach gospodarczych i jakie mają kompetencje? 49
41. Jakie są typowe kompetencje zarządu w organizacjach korporacyjnych? 50
42. Jakie organy występują w przedsiębiorstwach państwowych? 51
43. Jakie są praktyczne skutki wadliwości struktury władzy przedsiębiorstw państwowych? 52
44. Co się kryje pod określeniem "organizacja wirtualna"? 53
Etap pierwszy - Formułowanie celów 54
IV. Ustalanie celów 54
45. Jakie znaczenie dla procesu zarządzania ma ustalanie celów? 54
46. Czy istnieje uniwersalny cel działania organizacji gospodarczych? 55
47. Jakie znaczenie dla organizacji mają zyski? 56
48. Na czym może polegać sprzeczność między zyskiem w długim i krótkim okresie? 57
49. W jakich warunkach najważniejszym celem jest wzrost wartości organizacji? 58
50. Na czym polega zarządzanie wartością przedsiębiorstwa? 59
51. Jakie zjawiska są przedmiotem analizy klasycznych narzędzi zarządzania wartością? 60
52. Co się kryje pod określeniem "wartości miękkie" przedsiębiorstwa? 61
53. Jakie jest znaczenie przeplywów pieniężnych dla organizacji? 62
54. Jakie jest zanczenie przepływów pieniężnych dla właścicieli organizacji? 63
55. Co oznaczają pojęcia "zyski przeciętne" i "koszty alternatywne"? 64
56. W jaki sposób jest optymalizowana skala działalności organizacji? 65
57. Jakie są podstawowe rodzaje celów organizacji? 66
58. Co oznaczają pojęcia "rola", "misja" i "wizja" organizacji? 67
59. Jakie są najważniejsze czynniki kształtujące misję organizacji? 68
60. Czego dotyczą cele strategiczne, a czego cele operacyjne i taktyczne? 69
61. Na czym polega koncepcja zarządzania przez cele (ZPC)? 70
62. Na czym polega model kosza na śmieci? 71
63. Jaki istnieje związek między celami organizacji i jej członków? 72
64. Dlaczego współczesne państwa wspierają przedsiębiorczość swoich obywateli? 73
70. Jak należy rozumieć pojęcia "outsourcing" i "samozatrudnienie"? 79
71. Na czym polega strategia dywersyfikacji? 80
72. Jakie są podstawowe ograniczenia dywersyfikacji? 81
73. Na czym polega i kiedy jest stosowana strategia stabilizacji i utrzymania udziału w rynku? 82
74. Jakie są najważniejsze cechy i możliwości stosowania strategii przetrwania? 83
75. W jakich sytuacjach są stosowane strategie redukcji i rezygnacji? 84
76. Na czym polega strategia niskich kosztów? 85
77. Na czym polegają strategie specjalizacji? 86
78. Na co należy zracać uwagę, stosując strategie naśladowcze? 87
79. Na czym polega restrukturyzacja? 88
80. Jaki jest typowy przebieg restrukturyzacji w czasie? 89
81. Jakie są najważniejsze przyczyny oporów przed restrukturyzacją i sposoby przeciwdziałania im? 90
82. Jaki jest związek między rozwojem organizacji a zjawiskami kryzysowymi? 91
83. Jak ewoluowało pojęcie analizy portfelowej? 92
84. Na czym polega i do czego jest stosowana analiza ABC? 93
85. Na czym polega i do czego jest stosowana macierz BCG? 94
86. Do czego wykorzystuje się strategiczną kartę wyników? 95
Etap drugi - Planowanie działania 96
VI. Sporządzanie planów gospodarczych 96
87. Czym się różnią określenia "plan" i "planowanie" w zarządzaniu i w języku potocznym? 96
88. Dlaczego plany powinny zawierać mierniki stopnia wykonania zadań planowanych? 97
89. Co oznacza termin "horyzont planowania"? 98
90. Jakie jest kryterium rozróżniania planów strategicznych i operacyjnych? 99
91. W jakim celu są sporządzane plany jednorazowe, a w jakim trwale obowiązujące? 100
92. Z jakich etapów się składa proces planowania strategicznego? 101
93. Co zawiera i do czego służy analiza SWOT? 102
94. Który plan wycinkowy jest pierwszym, a który ostatnim planem operacyjnym w przedsiębiorstwie? 103
95. Co to jest i z jakich elementów się składa biznesplan? 104
96. Co zawiera typowa część opisowa biznesplanu? 105
97. Co zwiera typowa część liczbowa biznesplanu? 106
98. Jak jest obliczany i jakie ma znaczenie próg rentowności? 107
99. Jakie błędy są najczęściej popełniane w procesie planowania? 108
100. Na co należy zwrócić uwagę przy ocenie biznesplanu? 109
101. Co obejmuje planowanie zasobów ludzkich i czym się różni od innych planów? 110
102. Jakie korzyści daje pracownikom i pracodawcom planowanie karier zawodowych? 111
103. Na czym polega planowanie kariery zawodowej? 112
VII. Rozwiązywanie problemów i decydowanie 113
104. Co w zarządzaniu oznaczają terminy "problem" i "decyzja"? 113
105. Czy w zarządzaniu typowe jest decydowanie w warunkach pewności czy niepewności? 114
106. Jakie są dwa podstawowe kierunki teorii decyzji? 115
107. Jaki istnieje związek między podjęciem decyzji a odpowiedzialnością za nią? 116
108. W jakich warunkach lepiej się sprawdza decydowanie jednoosobowe, a w jakich zespołowe? 117
109. Jakie są typowe fazy rozwiązywania problemów i decydowania? 118
110. Jakie nieprawidłowości występują w postrzeganiu problemów decyzyjnych? 119
111. Jakie mogą być reakcje członków organizacji na pojawienie się problemów decyzyjnych? 120
112. Jakie typowe nieprawidłowości pojawiają się w trakcie rozwiązywania problemów decyzyjnych? 121
113. Jaką rolę odgrywają w procesach decyzyjnych wewnętrzni doradcy organizacji? 122
114. Na czym polega rola doradców zewnętrznych w procesach decyzyjnych? 123
115. Jakie techniki są stosowane przy wdrażaniu ekspertyz doradców? 124
116. Czym zajmuje się teoria gier? 125
117. Co oznacza pojęcie "sztuczna inteligencja"? 126
118. Na czym polegają metody heurystyczne? 127
119. Na czym polega burza mózgów? 128
120. Jak są wykorzystywane metody zmieniające sposób widzenia problemu? 129
121. Jakie sa najpopularniejsze metody prognostyczne? 130
122. Czym się różnią metody ekstrapolacji trendu i przyczynowo-skutkowa? 131
123. Jakie techniki są stosowane w orietacyjnej i analogowej metodzie prognozowania? 132
124. jakie techniki są stosowane w jakościowych metodach prognozowania? 133
Etap trzeci - Pozyskiwanie i rozmieszczanie zasobów oraz tworzenie struktur 134
VIII. Podział zadań i projektowanie struktur organizacyjnych 134
125. Jakie są podstawowe sposoby podziału zadań w organizacjach? 134
126. Na czym polega centralizacja, decentralizacja i delegacja uprawnień? 135
127. Jakie kryteria są stosowane przy poziomym podziale zadań i jakie pociągają za sobą skutki? 136
128. Co oznaczają pojęcia "struktura organizacyjna" i "schemat organizacyjny"? 137
129. Co oznacza określenie "komórki organizacyjne"? 138
130. Jakie rodzaje więzi organizacyjnych są wyodrębniane w zarządzaniu? 139
131. Jakie czynniki wywierają najistotniejszy wpływ na kształt struktury organizacyjnej? 140
132. Z jakich czynności składa się proces projektowania struktur organizacyjnych? 141
133. Na jakiej zasadzie funkcjonują struktury liniowe i gdzie są używane? 142
134. Co jest istotą działania struktur funkcjonalnych? 143
135. Na jakiej zasadzie funkcjonują struktury sztabowo-liniowe? 144
136. Na jakiej zasadzie działają struktury elastyczne i gdzie są stosowane? 145
137. Na jakich regułach się opiera funkcjonowanie struktur macierzowych? 146
138. Jakie są najważniejsze parametry liczbowe struktur organizacyjnych? 147
139. Od czego zależy potencjalna rozpiętość kierowania? 148
140. Jakie rozmiary może przybierać rzeczywista rozpiętość kierowania w gospodarce? 149
141. Czym się charakteryzują płaskie struktury organizacyjne, a czym smukłe? 150
IX. Pozyskiwanie pracowników 151
142. Jaki jest pierwszy etap zatrudniania pracowników? 151
143. Czym się różni rekrutacja na wewnętrznym i zewnętrznym rynku pracy? 152
144. Jakie są wady i zalety poszczególnych kanałów rekrutacji pracowników? 153
145. Jakie typowe czynności są wykonywane w procesie selekcji kandydatów do pracy? 154
146. Jakie typowe dokumenty składają kandydaci do pracy? 155
147. Co zawiera i jakim celom służy list motywacyjny? 156
148. Czy można określić jeden standard CV? 157
149. Jak się powinien przygotować do rozmów kwalifikacyjnych pracodawca? 158
150. Jak się powinien przygotować do rozmów kwalifikacyjnych kandydat do pracy? 159
151. Jakie zastosowanie przy selekcji kandydatów mają testy psychologiczne i sprawnościowe? 160
152. Jak w procesie selekcji kandydatów są wykorzystywane opinie poprzednich pracodawców? 161
153. Na czym polega specyfika konkursów na objęcie stanowiska? 162
154. Czy oczekiwania pracodawcy wobec kandydatów do pracy są czytelne i spójne? 163
155. Co oznaczają pojęcia "wielozawodowość" i "wielozadaniowość"? 164
156. Dlaczego celowe jest realizowanie programów adaptacji zawodowej pracowników? 165
157. Jakich informacji potrzebuje pracownik podejmujący pracę u nowego pracodawcy? 166
158. Jakie metody są stosowane podczas zaznajamiania nowego pracownika z organizacją? 167
159. Jakie techniki są stosowane podczas wprowadzania pracownika w obowiązki związane ze stanowiskiem pracy? 168
160. Jakich technik się używa w celu wprowadzania pracowników w nieformalne struktury organizacji? 169
X. Organizowanie realizacji zadań odcinkowych 170
161. Czym różnią się metody organizatorskie od technik organizatorskich? 170
162. Co w zarządzaniu oznaczają terminy "model" i "symulacja"? 171
163. Jakie metody są stosowane przy rozmieszczaniu stanowisk pracy? 172
164. Jakie są podstawowe kryteria rozmieszczenia stanowisk pracy? 173
165. Jakie czynniki powinny być brane pod uwagę przy projektowaniu stanowisk roboczych? 174
166. Jakie techniki sa wykorzystywane do koordynacji uprawnień i obowiązków pracowników? 175
167. Co się rozumie w zarządzaniu przez pojęcie harmonogramów i jak są one koordynowane? 176
168. Co w zarządzaniu oznaczają nazwy "projekt" i "program"? 177
169. Jak są skonstruowane i do czego służą wykresy Gantta? 178
170. Na jakiej zasadzie się opierają i do czego służą techniki sieciowe? 179
171. W czym są podobne i czym się różnią techniki CPM i PERT? 180
172. Jakie techniki informatyczne są stosowane przy projektowaniu przedsięwzięć? 181
173. Co oznacza pojęcie "analiza wartości" i do czego jest stosowana w zarządzaniu? 182
174. Czym się zajmuje dziedzina wiedzy określana terminem "badania operacyjne"? 183
175. Do czego jest stosowana w zarządzaniu teoria kolejek? 184
176. Na czym polega i jak jest rozwiązywany problem przewozów? 185
177. Co obejmuje metoda Lean Management? 186
178. Czego dotyczy określenie "Business Processing Reengineering"? 187
179. Na czym polega filozofia kaizen? 188
Etap czwarty - Realizacja planu 189
XI. Zarządzanie operacyjne 189
180. Co oznacza pojęcie "zarządzanie operacyjne" i jakie są jego cele? 189
181. Jakie są typowe systemy operacyjne stosowane w działalności produkcyjnej? 190
182. Jakie są zasady funkcjonowania taśmy produkcyjnej? 191
183. Jak usprawniono taśmowy system produkcji w ostatnich dziesięcioleciach? 192
184. Na czym polega produkcja gniazdowa? 193
185. Na czym polega produkcja ciągła? 194
186. Jak są tworzone plany produkcyjne? 195
187. Co oznacza "wąskie gardło" i jak się je likwiduje? 196
188. Jakie kryteria rozstrzygają o przyjęciu do realizacji zlecenia produkcyjnego? 197
189. Na czym polega sterowanie operacyjne? 198
190. Jakie są dwa podstawowe systemy sterowania operacyjnego? 199
191. Co oznacza termin "kanban"? 200
192. Na czym polega metoda Just in Time? 201
193. W jakich warunkach można stosować metodę Just in Time? 202
194. Jakie koszty są zaliczane do grupy kosztów logistycznych? 203
195. Jakimi metodami ustala się wielkość zamówień? 204
196. Jakie podstawowe techniki wykorzystuje gospodarka zapasami? 205
197. Jakie są najczęstsze organizacyjne przyczyny nadmiernych kosztów operacyjnych? 206
198. Jakie typowe programy komputerowe są używane w zarządzaniu operacyjnym? 207
199. Na czym polega elastyczny i ruchomy czas pracy? 208
200. Na czym polega czterobrygadowy system pracy? 209
201. Jakie zadania można wykonywać za pomocą telepracy? 210
202. Do czego jest wykorzystywana japońska technika 5 S? 211
XII. Zarządzanie personelem 212
204. Czy w każdej sytuacji jest pożądana wysoka motywacja? 213
205. Co w zarządzaniu rozumie się przez pojęcie bodźców i jak się je klasyfikuje? 214
206. W jaki sposób zarządzanie wykorzystuje psychologiczne teorie motywacji? 215
207. Na czym polegają motywacyjne teorie treści? 216
208. Na czym polegają teorie procesu i jakie mają praktyczne zastosowanie? 217
209. Na czym polegają psychologiczne teorie wzmocnienia? 218
210. Co opisują teorie X-Y McGregora? 219
211. Czy kary i nagrody powinny być udzielane publicznie, czy poufnie? 220
212. Jakie funkcje pełni płaca robocza? 221
213. Dlaczego i w jaki sposób władze państwowe ingerują w wysokość płac pracowniczych? 222
214. Z ilu składników powinna się składać płaca robocza? 223
215. Jakie są podstawowe sposoby ustalania wysokości wynagrodzenia zasadniczego? 224
216. Jaką rolę w systemie wynagrodzeń odgrywa premia? 225
217. Czym się różni szkolenie zawodowe od doskonalenia zawodowego i jak się je planuje? 226
218. Jak organizatorzy szkoleń mogą wpływać na ich efektywność? 227
219. Co to jest przeniesienie pracownika i dlaczego jest stosowane? 228
220. Na czym powinna polegać polityka awansów i degradacji? 229
221. Jakie przyczyny i skutki dla organizacji mają absencja i fluktuacja kadr? 230
222. Co obejmuje pojęcie "zwolnienia grupowe" oraz jakie są ich typowe przyczyny i sposoby realizacji? 231
223. Co oznacza pojęcie "outplacement"? 232
XIII. Zarządzanie jakością 233
224. Jak we współczesnym zarządzaniu jest rozumiany termin "jakość"? 233
225. Jak się zmienia znaczenie jakości we współczesnej gospodarce? 234
226. Czy problemy jakości dotyczą tylko przedsiębiorstw produkcyjnych i usługowych? 235
227. Czym się różni kontrola jakości od zarządzania jakością? 236
228. Jaka realacja zachodzi między pojęciami "cena jakości" i "koszty jakości"? 237
229. Co się składa na koszty zapewnienia właściwej jakości? 238
230. Jakie są najważniejsze rodzaje kosztów spowodowanych brakami? 239
231. Co się może kryć pod określeniem ""góra lodowa kosztów"" jakości? 240
232. Dlaczego celowe jest jak najwcześniejsze wykrywanie braków? 241
233. Jakie techniki organizacyjne stosuje się w zarząszaniu jakością? 242
234. Co oznacza skrót TQM? 243
235. Jakie są podstawowe elementy TQM? 244
236. Na czym polegają koncepcje "łańcuchów jakości" i "kół jakości"? 245
237. Na czym polega system norm państwowych? 246
238. Co obejmuje i jak funkcjonuje system norm CE? 247
239. Na jakiej zasadzie funkcjonuje system norm ISO 9000...? 248
240. Na jakich zasadach sie opiera system zapewnienia jakości HACCP? 249
XIV. Zjawiska nieformalne występujące w trakcie realizacji zadań 250
241. Co się kryje pod pojęciem zjawisk nieformalnych? 250
203. Jaką rolę odgrywają w zarządzaniu motywacja i motywowanie? 252
243. Jakie niebezpieczeństwa może nieść ze sobą praces grania ról społecznych? 252
242. Jakie role społeczne odgrywają pracownicy? 253
244. Na czym polega przeciążenie rolami społecznymi? 253
245. Jak w zarządzaniu jest definiowane pojęcie "grupa społeczna"? 254
246. Czym się różnią, a w czym są podobne grupy formalne i nieformalne? 255
247. Jakie zagrożenia i korzyści się wiążą z funkcjonowaniem w organizacjach grup nieformalnych? 256
248. Jakie czynniki sprzyjają integracji grup społecznych, a jakie je dezintegrują? 257
249. Co oznacza pojęcie konflikt organizacyjny i jakie mogą być jego przyczyny? 258
250. Czym się różni podejście do konfliktów tradycyjne od podejścia interakcyjnego? 259
251. Jakie rodzaje konfliktów organizacyjnych można wyodrębnić ze względu na ich uczestników? 260
252. Czy w rozwoju konfliktów można wskazać jakieś ogólne prawidłowości? 261
253. Jak mozna zapobiegać niekożystnym skutkom konfliktów? 262
254. Jakie są podstawowe metody rozwiązywania konfliktów? 263
255. Na czym polega zarządzanie przez konflikt? 264
256. Na czym polega i jakie ma znaczenie komunikacja pozawerbalna? 265
257. Na czym polega korupcja i jak można ją zwalczać? 266
258. Co oznacza prawniczy termin "mobbing"? 267
Etap piąty - Kontrola 268
XV. Kontrolowanie procesów rzeczowych i personalnych 268
259. Na czym polega realizacja funkcji kontrolnej w zarządzaniu? 268
260. Jakie rodzaje kontroli wyróżnia się ze względu na podmioty kontrolujące? 269
261. Co w zarządzaniu oznacza termin "audyt"? 270
262. Jakie czynniki ograniczają zakres i częstotliwość kontroli? 271
263. Jak się klasyfikuje kontrolę ze względu na czas ich przeprowadzania i jakie są ich etapy? 272
264. Co oznaczają pojęcia "kontrola pełna", "wyrywkowa", "systematyczna" i "doraźna"? 273
265. Na czym polega i jakie ma zastosowanie benchmarking? 274
266. Jaka jest typowa procedura benchmarkingu? 275
267. Jakie są najpopularniejsze metody badania pracy? 276
268. Co jest istotą obserwacji pracy i jakie są jej rodzaje? 277
269. Jakie techniki obserwacji pracy są stosowane na niskich szczeblach zarządzania? 278
270. Jakie cele ma obserwacja pracy na wysokich szczeblach zarządzania i jak bywa realizowana? 279
271. Jakie wyposażenie techniczne jest stosowane w badaniach pracy? 280
272. Jakie są przyczyny zniekształceń bieżących ocen pracowników? 281
273. Dlaczego celowe jest dokonywanie okresowych ocen pracowników? 282
274. Jakie warunki powinien spełniać efektywny system okresowych ocen pracowników? 283
275. Jakie narzędzia obiektywizacji ocen pracowników są stosowane najczęściej? 284
276. Czym się różnią funkcje pracowników ewaluacyjna i rozwojowa? 285
XVI. Kontrola finansowa 286
277. Na czym polega i co obejmuje kontrola finansowa? 286
278. Na jakich podstawach prawnych i merytorycznych opiera się kontrola finansowa? 287
279. Jakie dokumenty mają zastosowanie w kontroli finansowej? 288
280. Na czym polega kontrola budżetowa i zarządzanie przez budżet? 289
281. Co się kryje pod określeniem "budżetowanie"? 290
282. Na czym polega metoda kosztów normatywnych? 291
283. Czy za pomocą ewidencji księgowej można wykluczyć naduzycia gospodarcze? 292
284. Czy prawidłowo prowadzona ewidencja księgowa umożliwia pełną kontrolę gospodarności? 293
285. Czy sposób prowadzenia ewidencji księgowej może ułatwić kontrolę zjawisk gospodarczych? 294
286. Czy układ kont księgowych może wpływać na łatwość kontroli zjawisk gospodarczych? 295
287. Jak rozwój informatyki wpłynął na sprawność i zakres kontroli finansowej? 296
288. Na czym polega audyt finansowy? 297
289. Z czego się składa sprawozdanie roczne organizacji gospodarczych? 298
290. Co zawiera informacja dodatkowa w sprawozdaniu rocznym organizacji? 299
291. Jak w zarządzaniu rozumiany jest termin "controlling"? 300
292. Co oznaczają pojęcia "wskaźnik" i "analiza wskaźnikowa"? 301
293. Jakie są najważniejsze wskaźniki gospodarcze? 302
294. Na czym polegają techniki wczesnego ostrzegania przed kryzysem? 303
295. W jaki sposób jest kontrolowany majątek rzeczowy organizacji? 304
Bibliografia 305
Akty prawne (stan na dzień 1 marca 2008r.) 312
Indeks 313