"Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, 40"

Identyfikator Librowy: 136894

Spis treści

Standardy kształcenia – krok w przód czy krok w tył? 4

Stefan Größing 4

Mythos Rhythmos. Halt, Fluss und Wiederkehr 8

Arturo Hotz 8

O projekcie Narodowego Centrum Badania Kondycji Fizycznej 15

Tadeusz Maszczak 15

Nowa podstawa programowa a przygotowanie studenta do pracy w szkole 18

Danuta Umiastowska 18

Realizacja treści z zakresu kultury estetyki zachowań ruchowych przez studentów AWF we Wrocławiu podczas praktyki pedagogicznej 23

Magdalena Kübler, Agnieszka Wójcik-Grzyb, Halina Guła-Kubiszewska, Wojciech Starościak 23

Wychowanie fizyczne a kompetencje zdrowotne według opinii studentów pierwszego roku wybranych wyższych uczelni 28

Mirosława Śmiglewska, Mirosława Cieślicka, Andrzej Lewandowski, Błażej Stankiewicz 28

Retrospektywny obraz nauczyciela wychowania fizycznego a postawa studenta wobec aktywności fizycznej 37

Regina Kumala, Małgorzata Krzak 37

Wizerunek instruktora aktywności fizycznej według opinii słuchaczy uniwersytetu trzeciego wieku 43

Łukasz Koper, Marta Koszczyc 43

Postawy studentów AWF we Wrocławiu wobec osób z niepełnosprawnością intelektualną 50

Wojciech Wiliński, Rafał Świerczek, Marta Wieczorek 50

Unikanie ćwiczeń ruchowych podczas lekcji wychowania fizycznego. Problem czy zjawisko marginalne w szkołach podstawowych 58

Rajmund Tomik, Betina Bursy 58

Ślad na śniegu jako komunikat dydaktyczny w nauczaniu narciarstwa 64

Urszula Sabat, Wojciech Wiesner 64

Próba określenia związku między sprawnością motoryczną a popularnością uczniów w klasie szkolnej 71

Krystyna Kapik-Gruca, Karolina Gruca 71

Specjalność wojskowa a sprawność fizyczna mężczyzn Studium Oficerskiego 77

Dariusz Lenart 77

Poziom wybranych koordynacyjnych zdolności motorycznych a wyniki Międzynarodowego Testu Sprawności Fizycznej dzieci w wieku 10 lat 87

Marek Popowczak, Andrzej Rokita, Ireneusz Cichy, Paweł Chmura 87

Poziom sprawności fizycznej mężczyzn rozpoczynających studia w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie jako efekt szkolnego wychowania fizycznego 95

Agata Grenda 95

Rozwój psychofizyczny młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną w aspekcie asymetrii czynnościowej wybranych zdolności motorycznych 100

Marta Wieczorek, Beata Kuriata 100

Możliwości obniżania napięć psychoruchowych osób upośledzonych umysłowo za pomocą metody Wintreberta 107

Wiktor Tylek 107

Efektywność narzędzi motywacyjnych wykorzystywanych przez kierownictwo wobec pracowników organizacji sportowej 111

Daniel Puciato 111

Polska adaptacja Kwestionariusza Motywów Biegaczy do Biegania 119

Maciej Dybała 119