"Dysleksja"

Identyfikator Librowy: 1402

Spis treści

Strona tytułowa 2

Strona redakcyjna 3

Spis treści 4

Wstęp 6

Co każdy powinien wiedzieć o dysleksji? 14

Dysleksja w światowych klasyfikacjach 27

Rola rodziny i „zerówki” w przygotowaniu dziecka do nauki czytania i pisania 31

Symptomatologia ryzyka dysleksji 59

Zaburzenia analizatora wzrokowego 76

Zaburzenia analizatora słuchowego 79

Zaburzeniami analizatora kinestetyczno-ruchowego 82

Zaburzenia procesu lateralizacji i orientacji przestrzennej 86

Objawy zaburzeń koordynacji funkcji wzrokowych, ruchowych i słuchowych 97

Diagnostyka oraz terapia medyczna, pedagogiczna i psychologiczna 99

Postawy rodziców i nauczycieli wobec trudności dziecka w czytaniu i pisaniu 120

Dekalog dla rodziców dzieci z dysleksją 132

Rodzicu pamiętaj! 134

Drogowskazy wychodzenia z dysleksji 136

Polskie Towarzystwo Dysleksji 144

Oddziały Terenowe Polskiego Towarzystwa Dysleksji 147

Niepubliczne placówki diagnostyczno-terapeutyczne (niepubliczne poradnie i gabinety) rekomendowane przez Polskie Towarzystwo Dysleksji 154

Zamiast zakończenia – przykłady z życia wzięte 158

Książki, które mogą być przydatne w pomaganiu dziecku z trudnościami w mówieniu, czytaniu, pisaniu, a także matematyce 181

Aneks 189

Przykłady opinii poradni psychologiczno-pedagogicznych o dysleksji 189

Akty prawne dotyczące dysleksji 196

Stanowisko Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych 197

Przykłady typowego pisma uczniów z dysleksją, dysgrafią i dysortografią 198

Przypisy 205