"Dysleksja"
Identyfikator Librowy: 1402
Spis treści
Strona tytułowa 2
Strona redakcyjna 3
Spis treści 4
Wstęp 6
Co każdy powinien wiedzieć o dysleksji? 14
Dysleksja w światowych klasyfikacjach 27
Rola rodziny i „zerówki” w przygotowaniu dziecka do nauki czytania i pisania 31
Symptomatologia ryzyka dysleksji 59
Zaburzenia analizatora wzrokowego 76
Zaburzenia analizatora słuchowego 79
Zaburzeniami analizatora kinestetyczno-ruchowego 82
Zaburzenia procesu lateralizacji i orientacji przestrzennej 86
Objawy zaburzeń koordynacji funkcji wzrokowych, ruchowych i słuchowych 97
Diagnostyka oraz terapia medyczna, pedagogiczna i psychologiczna 99
Postawy rodziców i nauczycieli wobec trudności dziecka w czytaniu i pisaniu 120
Dekalog dla rodziców dzieci z dysleksją 132
Rodzicu pamiętaj! 134
Drogowskazy wychodzenia z dysleksji 136
Polskie Towarzystwo Dysleksji 144
Oddziały Terenowe Polskiego Towarzystwa Dysleksji 147
Niepubliczne placówki diagnostyczno-terapeutyczne (niepubliczne poradnie i gabinety) rekomendowane przez Polskie Towarzystwo Dysleksji 154
Zamiast zakończenia – przykłady z życia wzięte 158
Książki, które mogą być przydatne w pomaganiu dziecku z trudnościami w mówieniu, czytaniu, pisaniu, a także matematyce 181
Aneks 189
Przykłady opinii poradni psychologiczno-pedagogicznych o dysleksji 189
Akty prawne dotyczące dysleksji 196
Stanowisko Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych 197
Przykłady typowego pisma uczniów z dysleksją, dysgrafią i dysortografią 198
Przypisy 205