"Książka na łamach wybranych czasopism w Polsce u progu XXI wieku"

Identyfikator Librowy: 141666

Spis treści

Wstęp 12

1.1. Rynek książki. Charakterystyka ogólna 26

Rozdział 1. Rynek książki i prasy w Polsce w latach 1989–2005 26

1.2. Rynek prasy. Głównie tendencje rozwojowe 38

2.1. Prasa opinii. Krótka charakterystyka 48

Rozdział 2. Prasa opinii 48

2.2. „Polityka”: pismo pokoleń 52

2.2.1. Pół wieku „Polityki”: historia czasopisma 52

2.2.2. Zawartość, akcje i czytelnicy 61

2.2.3. Ciało jedno, a myśli tysiące: książka na łamach pisma 64

2.2.3.1. Tkanie słów: miejsce recenzji w układzie pisma 65

2.2.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady 81

2.2.3.2. Napiszę, jak się napatrzę: wywiady 87

2.2.3.3. Warto czytać: reklamy książek 91

2.2.3.4. Łańcuch książkowo-pokarmowy: inne formy informacji o książce 103

2.2.3.4.1. Dojść do stosu, nie dalej:: sylwetki/portrety 103

2.2.3.4.2. Spotkanie z literaturą: teksty poświęcone książce i rynkowi wydawniczo-księgarskiemu 106

2.2.3.4.3. Napisz książkę i odnieś sukces!: konkursy i akcje 114

2.2.4. Kup gadżetę! Inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim 123

2.3. „Wprost” górą! 129

2.3.1. Z Poznania do Warszawy: historia czasopisma 129

2.3.2. Zawartość, akcje i czytelnicy 139

2.3.3. Czytam, więc jestem: książka na łamach pisma 143

2.3.3.1. Celna lektura: miejsce recenzji w układzie pisma 145

2.3.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady 163

2.3.3.2. Dyskretny urok historyjek: wywiady 170

2.3.3.3. Supersensacja: reklamy książek 171

2.3.3.4. Literatura dopisana: inne formy informacji o książce 184

2.3.3.4.1. Nie gasić światła: sylwetki/portrety 185

2.3.3.4.2. Arcydzieła nijakości: teksty, poświęcone książce i rynkowi wydawniczo-księgarskiemu 187

2.3.4.3. Pionierzy nowej epoki: konkursy i akcje 201

2.3.4. Gazeta w niebezpieczeństwie: inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim 206

2.4. „NEWSWEEK POLSKA” – najlepsze medium 213

2.4.1. Historia pod tytułem „Newsweek” 213

2.4.2. Zawartość, akcje i czytelnicy 223

2.4.3. Fabrykanci bestsellerów: książka na łamach pisma 229

2.4.3.1. Muskając literaturę: miejsce recenzji w układzie pisma 231

2.4.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady 241

2.4.3.2. Tajny przepis na sukces: wywiady 248

2.4.3.3. Czas na dobrą książkę: reklamy książek 250

2.4.3.4. Arcydzieła idą w hurcie: inne formy informacji o książce 262

2.4.3.4.1. Mgnienie wieczności: sylwetki/portrety 263

2.4.3.4.2. Lekarstwo dla duszy: teksty, poświęcone książce i rynkowi wydawniczo-księgarskiemu 266

2.4.3.4.3. Nasze skarby, nasze blizny: konkursy i akcje 282

2.4.4. Lepsza twarz mediów. Inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim 287

2.5. „Polityka”, „Wprost”, „Newsweek Polska”: więcej opinii – wnioski porównawcze 294

3.1. Prasa kobieca. Krótka charakterystyka 302

Rozdział 3. Prasa kobieca 302

3.2. „Zwierciadło” w moim życiu 307

3.2.1. Spójrz w siebie: historia periodyku 307

3.2.2. Zawartość, akcje, czytelnicy 312

3.2.3. Miłość, zazdrość, literatura: książka na łamach pisma 316

3.2.3.1. Nici światła między nami: miejsce recenzji w układzie pisma 318

3.2.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady 329

3.2.3.2. Czarownik swojego plemienia: wywiady 337

3.2.3.3. Twoja książka, Twoja wiedza: reklamy książek 341

3.2.3.4. Tę książkę warto znać: inne formy informacji o książce 349

3.2.3.4.1. On rysuje jej sny: sylwetki/portrety 349

3.2.3.4.2. Warto było chcieć: teksty, poświęcone książce i rynkowi wydawniczo-księgarskiemu 352

3.2.3.4.3. Kolory czasu: konkursy i akcje 356

3.2.4. Dowód artystycznej osobowości. Inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim 366

3.3. „Twój Styl”: luksus dostępny dla wszystkich 373

3.3.1. Styl na lata: historia periodyku 373

3.3.2. Zawartość, akcje, czytelnicy 383

3.3.3. Róża jest różą jest różą jest…: książka na łamach pisma 388

3.3.3.1. Eliksir pisania: miejsce recenzji w układzie pisma 390

3.3.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady 396

3.3.3.2. Łagodnieję z biegiem lat: wywiady 401

3.3.3.3. Przeczytaj koniecznie!: reklamy książek 404

3.3.3.4. Kto kupi buty dla noblistki?: inne formy informacji o książce 409

3.3.3.4.1. Książę i róża: sylwetki/portrety 410

3.3.3.4.2. Bez pouczania: teksty, poświęcone książce i rynkowi wydawniczo-księgarskiemu 412

3.3.3.4.3. Książka w prezencie! Konkursy i akcje 420

3.3.4. Jadę tam, gdzie wojna. Inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim 423

3.4. „Elle”. Rzeczywistość lukrowana 430

3.4.1. Mój wybór, moje „Elle”: historia periodyku 430

3.4.2. Zawartość, akcje, czytelnicy 435

3.4.3. Przeczytaj: książka na łamach pisma 440

3.4.3.1. Do czytania, i oglądania: miejsce recenzji w układzie pisma 442

3.4.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady 449

3.4.3.2. Gonię kanarka na dachu: wywiady 456

3.4.3.3. Książka potrzebna czytelnikom: reklamy książek 458

3.4.3.4. Poezja dnia codziennego: inne formy informacji o książce 463

3.4.3.4.1. Konkursy i akcje 464

3.4.4. Gazeta jak rolls-royce. Inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim 467

3.5. Po stronie kobiet: „Zwierciadło”, „Twój Styl”, „Elle” a książka – wnioski porównawcze 471

4.1. Prasa młodzieżowa. Krótka charakterystyka 482

Rozdział 4. Prasa młodzieżowa 482

4.2. „Filipinka”: Tylko dla dziewcząt 490

4.2.1. Była sobie Filipinka: historia czasopisma 490

4.2.2. Zawartość, czytelnicy, akcje 497

4.2.3. Ile w Tobie z Bridget Jones?: książka na łamach pisma 500

4.2.3.1. Czytasz i w lot chwytasz: miejsce recenzji w układzie pisma 504

4.2.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady 514

4.2.3.2. Jagodowa tajemnica: wywiady 520

4.2.3.3. Super książka!: reklamy książek 523

4.2.3.4. Czego uczysz się od Harry`ego Pottera?: inne formy informacji o książce 529

4.2.3.4.1. Pani z Bullerbyn: sylwetki/portrety 529

4.2.3.4.2. Teraz manga: teksty poświęcone książce 532

4.2.3.4.3. Wygraj książkę: konkursy i akcje 535

4.2.4. Gazety na medal. Inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim 542

4.3. „Dziewczyna”: Jest wspaniała! 544

4.3.1. Dziewczyna taka jak Ty: historia czasopisma 544

4.3.2. Zawartość, czytelnicy, akcje 550

4.3.3. Batman zamiast Sienkiewicza: książka na łamach pisma 555

4.3.3.1. Proste życie: miejsce recenzji w układzie pisma 558

4.3.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady 564

4.3.3.2. Tylko dla niegrzecznych…: reklamy książek 572

4.3.3.3. Wiedźmin czy Winicjusz?: inne formy informacji o książce 575

4.3.3.3.1. Nasi herosi: sylwetki/portrety 576

4.3.3.3.2. Pod kolor: konkursy i akcje 578

4.3.4. Odpowiedź jest bliżej niż myślisz [pis oryg.]. Inne informacje: o praise i środowisku dziennikarskim 583

4.4. „Cogito. Szkoła. Matura. Studia. Życie” 588

4.4.1. Pomyśleli, zaistnieli: historia czasopisma 588

4.4.2. Zawartość, akcje, czytelnicy 594

4.4.3. Jak wydać powieść?: książka na łamach pisma 597

4.4.3.1. Znajdź czas na bestseller: miejsce recenzji w układzie pisma 600

4.4.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady 605

4.4.3.2. Mam pogodne usposobienie: wywiady 611

4.4.3.3. Idealny prezent: reklamy książek 615

4.4.3.4. Spotkaj swego pisarza: inne formy informacji o książce 621

4.4.3.4.1. Wokół książki: teksty poświęcone książce 622

4.4.3.4.1. Zapamiętaj, co przeżyłeś: konkursy i akcje 625

4.4.4. Grunt to dobry pomysł. Inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim 633

4.5. Przepis na prasę dla młodzieży: „Filipinka”, „Dziewczyna”, „Cogito” – wnioski porównawcze 637

Rozdział 5. …aby nie ucichł szelest przewracanych kartek…: porównanie omówionych czasopism 646

5.1. Książka dla wszystkich?: recenzje, omówienia, streszczenia 654

5.2. Warto czytać: reklamy książek 667

5.3. Autor pisze na własną odpowiedzialność: wywiady 669

Zakończenie 672

Bibliografia 678

Indeks osobowy 688

Wykaz aneksów 710

Wykaz tabel 712

Wykaz zdjęć 715

Od Redakcji 722