"Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej"
Identyfikator Librowy: 146953
Spis treści
Wstęp 8
Kreatywność dziennikarska 10
Dariusz Baran − Sieć pozwala na więcej – o języku współczesnych dziennikarzy uwag kilka 12
Katarzyna Burska − Wykorzystanie nazw własnych do modyfikacji frazemów w nagłówkach prasy sportowej (na przykładzie tygodnika „Piłka Nożna” i miesięcznika „Piłka Nożna Plus”) 28
Karolina Czemplik − Czasami zaskakujący, czasami zabawny, ale jakże oryginalny język relacji sportowych Zimowych Igrzysk Olimpijskich Soczi 2014 50
Aleksandra Różalska − Czy z tej bajki będzie złoto? − kreatywne wykorzystanie modyfikacji związków frazeologicznych i nawiązań intertekstualnych w nagłówkach prasowych „Przeglądu Sportowego” 60
Magdalena Wojenka-Karasek − Tytuł prawdę Ci powie? Słowotwórcze zabiegi w nagłówkach „Polityki” 72
Internet jako przestrzeń kreatywna 88
Paulina Banaśkiewicz – Kreacja treści postów na fanpage’u blogerki modowej. Środki, funkcje oraz intencje 90
Anna Ciechańska − Moda językowa na Facebooku – nadużywane wyrazy i tematy 102
Joanna Duda − Jak odczytać relacje panujące pomiędzy słowem a obrazem? – analiza komiksu w wersji online na przykładzie Bajki o Szafiarce Ilony Myszkowskiej 114
Kamil Olender − Językowe i pozajęzykowe aspekty komunikacji przedstawicieli Pokolenia Y w Internecie na przykładzie serwisu Facebook 126
Beata Kurządkowska, Marek Maruszczak − Mem – współczesna plotka internetowa 138
Aleksandra Majdzińska − Kreatywność w memie internetowym 152
Jagoda Sałaj, Agnieszka Śliz − Memy słowno-obrazowe jako wyraz kreatywności użytkowników Internetu 164
Przemysław Szews − Demotywatory i internetowe memy – o łączeniu słowa i obrazu na Twitterze 178
Agnieszka Barczyk − Czy istnieje przepis na dobrą nazwę marketingową? Przykłady sukcesów i porażek w namingu 196
Magdalena Budzyńska − Dobre, bo tanie i dobre − o nazwach polskich tanich win owocowych 206
Natalia Kmieć − Kwadrans po ósmej, Najsztub pyta, Co z tą Polską? − czyli o mechanizmach tworzenia nazw programów publicystycznych słów kilka 220
Agnieszka Kowalczyk − „Wszystkie drogi prowadzą do Soczi” − analiza przekazów reklamowych przygotowanych na Zimowe Igrzyska Olimpijskie 2014 w aspekcie kreatywności językowej 232
Justyna Łopatka − Przezwiska ludowe we współczesnej komunikacji 246
Paweł Wiater − Alternate Reality Game – marketing wirusowy w rzeczywistości wirtualnej i sieciowej 256
Ilona Witkowska − Argumentacja jako środek perswazji − na przykładzie prasowych tekstów reklamowych 266
Beata Michalska − „Pigułka szczęścia”, czyli o kreacji świata na internetowych stronach gabinetów stomatologicznych (leksyka wartościująca) 282
Komizm językowy 296
Mateusz Gaze − Stylizacja jako sposób budowania komizmu językowego 298
Karolina Krzysztoń − Co śmieszy w filmach Abstrachuje.TV i co z tego wynika 310
Rafał Maćkowiak − Zamierzona niepoprawność językowa jako źródło komizmu w serialu Świat według Kiepskich 324
Małgorzata Miławska − „To kłamstwo! Kopernik była kobietą!” – sposoby budowania komizmu językowego w wybranych filmach Juliusza Machulskiego 338
Urszula Wróbel – Modyfikacje językowe jako jeden ze sposobów kreacji dowcipu we wlepkach 352
Arkadiusz Lorenc − Dlaczego śmieszą nas z założenia nieśmieszne żarty? – kilka uwag na temat krótkich żartów publikowanych na stronie suchary.com 366