"Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej"

Identyfikator Librowy: 146953

Spis treści

Wstęp 8

Kreatywność dziennikarska 10

Dariusz Baran − Sieć pozwala na więcej – o języku współczesnych dziennikarzy uwag kilka 12

Katarzyna Burska − Wykorzystanie nazw własnych do modyfikacji frazemów w nagłówkach prasy sportowej (na przykładzie tygodnika „Piłka Nożna” i miesięcznika „Piłka Nożna Plus”) 28

Karolina Czemplik − Czasami zaskakujący, czasami zabawny, ale jakże oryginalny język relacji sportowych Zimowych Igrzysk Olimpijskich Soczi 2014 50

Aleksandra Różalska − Czy z tej bajki będzie złoto? − kreatywne wykorzystanie modyfikacji związków frazeologicznych i nawiązań intertekstualnych w nagłówkach prasowych „Przeglądu Sportowego” 60

Magdalena Wojenka-Karasek − Tytuł prawdę Ci powie? Słowotwórcze zabiegi w nagłówkach „Polityki” 72

Internet jako przestrzeń kreatywna 88

Paulina Banaśkiewicz – Kreacja treści postów na fanpage’u blogerki modowej. Środki, funkcje oraz intencje 90

Anna Ciechańska − Moda językowa na Facebooku – nadużywane wyrazy i tematy 102

Joanna Duda − Jak odczytać relacje panujące pomiędzy słowem a obrazem? – analiza komiksu w wersji online na przykładzie Bajki o Szafiarce Ilony Myszkowskiej 114

Kamil Olender − Językowe i pozajęzykowe aspekty komunikacji przedstawicieli Pokolenia Y w Internecie na przykładzie serwisu Facebook 126

Beata Kurządkowska, Marek Maruszczak − Mem – współczesna plotka internetowa 138

Aleksandra Majdzińska − Kreatywność w memie internetowym 152

Jagoda Sałaj, Agnieszka Śliz − Memy słowno-obrazowe jako wyraz kreatywności użytkowników Internetu 164

Przemysław Szews − Demotywatory i internetowe memy – o łączeniu słowa i obrazu na Twitterze 178

Agnieszka Barczyk − Czy istnieje przepis na dobrą nazwę marketingową? Przykłady sukcesów i porażek w namingu 196

Magdalena Budzyńska − Dobre, bo tanie i dobre − o nazwach polskich tanich win owocowych 206

Natalia Kmieć − Kwadrans po ósmej, Najsztub pyta, Co z tą Polską? − czyli o mechanizmach tworzenia nazw programów publicystycznych słów kilka 220

Agnieszka Kowalczyk − „Wszystkie drogi prowadzą do Soczi” − analiza przekazów reklamowych przygotowanych na Zimowe Igrzyska Olimpijskie 2014 w aspekcie kreatywności językowej 232

Justyna Łopatka − Przezwiska ludowe we współczesnej komunikacji 246

Paweł Wiater − Alternate Reality Game – marketing wirusowy w rzeczywistości wirtualnej i sieciowej 256

Ilona Witkowska − Argumentacja jako środek perswazji − na przykładzie prasowych tekstów reklamowych 266

Beata Michalska − „Pigułka szczęścia”, czyli o kreacji świata na internetowych stronach gabinetów stomatologicznych (leksyka wartościująca) 282

Komizm językowy 296

Mateusz Gaze − Stylizacja jako sposób budowania komizmu językowego 298

Karolina Krzysztoń − Co śmieszy w filmach Abstrachuje.TV i co z tego wynika 310

Rafał Maćkowiak − Zamierzona niepoprawność językowa jako źródło komizmu w serialu Świat według Kiepskich 324

Małgorzata Miławska − „To kłamstwo! Kopernik była kobietą!” – sposoby budowania komizmu językowego w wybranych filmach Juliusza Machulskiego 338

Urszula Wróbel – Modyfikacje językowe jako jeden ze sposobów kreacji dowcipu we wlepkach 352

Arkadiusz Lorenc − Dlaczego śmieszą nas z założenia nieśmieszne żarty? – kilka uwag na temat krótkich żartów publikowanych na stronie suchary.com 366