"Transgraniczny produkt turystyczny"

Identyfikator Librowy: 166860

Spis treści

Wstęp 8

Rozdział 1 Teoretyczne aspekty transgranicznego produktu turystycznego 10

1.1. Istota turystyki transgranicznej 12

1.2. Definicja i rodzaje produktów turystycznych 18

1.3. Obszar jako produkt turystyczny zdeterminowany przestrzennie 27

1.4. Specyfika transgranicznego produktu turystycznego 41

Rozdział 2 Współpraca w kształtowaniu transgranicznego produktu turystycznego 46

2.1. Podmioty kształtujące transgraniczny produkt turystyczny 48

2.2. Współpraca transgraniczna i jej uwarunkowania 55

2.2.1. Pojęcie współpracy transgranicznej 55

2.2.2. Euroregion jako zinstytucjonalizowana forma współpracy 62

2.3. Wybrane rodzaje współpracy w rozwoju turystyki na obszarze transgranicznym 72

2.3.1. Partnerstwo jednostek samorządu terytorialnego 72

2.3.2. Transgraniczny klaster turystyczny 76

2.3.3. Partnerstwo publiczno-prywatne jako czynnik aktywizujący rozwój turystyki 85

2.4. Płaszczyzny konkurencji w sektorze turystycznym 96

Rozdział 3 Transgraniczny produkt turystyczny na przykładzie województwa zachodniopomorskiego i Meklemburgii-Pomorza Przedniego 106

3.1. Struktura transgranicznego produktu turystycznego 108

3.1.1. Charakter walorów turystycznych 108

3.1.2. Infrastruktura turystyczna i usługi 120

3.1.3. Dostępność komunikacyjna 130

3.2. Struktura podmiotowa transgranicznego produktu turystycznego 138

3.3. Płaszczyzny rozwoju produktu turystycznego województwa zachodniopomorskiego i Meklemburgii-Pomorza Przedniego 151

3.4. Możliwości finansowania rozwoju transgranicznego produktu turystycznego 159

Rozdział 4 Współpraca jako kluczowy czynnik kreowania transgranicznego produktu turystycznego województwa zachodniopomorskiego i Meklemburgii-Pomorza Przedniego 166

4.1. Ocena współpracy w zakresie kreowania transgranicznego produktu turystycznego 168

4.2. Przykłady dobrych praktyk współpracy transgranicznej 184

4.3. Analiza SWOT współpracy w zakresie kształtowania transgranicznego produktu turystycznego 203

4.4. Koncepcja doskonalenia współpracy 209

4.4.1. Płaszczyzny i charakter współpracy w procesie kreowania transgranicznego produktu turystycznego 209

4.4.2. Rekomendowane działania i przewidywane rezultaty realizacji koncepcji 220

Zakończenie 232

Załączniki 236

Bibliografia 262

Spis rysunków i tabel 278