"Transgraniczny produkt turystyczny"
Identyfikator Librowy: 166860
Spis treści
Wstęp 8
Rozdział 1 Teoretyczne aspekty transgranicznego produktu turystycznego 10
1.1. Istota turystyki transgranicznej 12
1.2. Definicja i rodzaje produktów turystycznych 18
1.3. Obszar jako produkt turystyczny zdeterminowany przestrzennie 27
1.4. Specyfika transgranicznego produktu turystycznego 41
Rozdział 2 Współpraca w kształtowaniu transgranicznego produktu turystycznego 46
2.1. Podmioty kształtujące transgraniczny produkt turystyczny 48
2.2. Współpraca transgraniczna i jej uwarunkowania 55
2.2.1. Pojęcie współpracy transgranicznej 55
2.2.2. Euroregion jako zinstytucjonalizowana forma współpracy 62
2.3. Wybrane rodzaje współpracy w rozwoju turystyki na obszarze transgranicznym 72
2.3.1. Partnerstwo jednostek samorządu terytorialnego 72
2.3.2. Transgraniczny klaster turystyczny 76
2.3.3. Partnerstwo publiczno-prywatne jako czynnik aktywizujący rozwój turystyki 85
2.4. Płaszczyzny konkurencji w sektorze turystycznym 96
Rozdział 3 Transgraniczny produkt turystyczny na przykładzie województwa zachodniopomorskiego i Meklemburgii-Pomorza Przedniego 106
3.1. Struktura transgranicznego produktu turystycznego 108
3.1.1. Charakter walorów turystycznych 108
3.1.2. Infrastruktura turystyczna i usługi 120
3.1.3. Dostępność komunikacyjna 130
3.2. Struktura podmiotowa transgranicznego produktu turystycznego 138
3.3. Płaszczyzny rozwoju produktu turystycznego województwa zachodniopomorskiego i Meklemburgii-Pomorza Przedniego 151
3.4. Możliwości finansowania rozwoju transgranicznego produktu turystycznego 159
Rozdział 4 Współpraca jako kluczowy czynnik kreowania transgranicznego produktu turystycznego województwa zachodniopomorskiego i Meklemburgii-Pomorza Przedniego 166
4.1. Ocena współpracy w zakresie kreowania transgranicznego produktu turystycznego 168
4.2. Przykłady dobrych praktyk współpracy transgranicznej 184
4.3. Analiza SWOT współpracy w zakresie kształtowania transgranicznego produktu turystycznego 203
4.4. Koncepcja doskonalenia współpracy 209
4.4.1. Płaszczyzny i charakter współpracy w procesie kreowania transgranicznego produktu turystycznego 209
4.4.2. Rekomendowane działania i przewidywane rezultaty realizacji koncepcji 220
Zakończenie 232
Załączniki 236
Bibliografia 262
Spis rysunków i tabel 278