"Coaching, mentoring, tutoring – wyzwania dla edukacji XXI wieku"

Identyfikator Librowy: 171780

Spis treści

Wprowadzenie 8

CZĘŚĆ I. Znaczenie nowych form edukacyjnych w przestrzeni społecznej 12

Mirosław Grewiński, Elżbieta Smolec Doświadczenia coachingu, mentoringu i tutoringu na bazie projektów realizowanych w uczelni im. Janusza Korczaka 13

Lucyna Hurło Działania mentora w środowisku lokalnym 25

Agnieszka Rymsza Coaching jako droga do efektywności w edukacji i miejscu pracy 45

Paulina Broża-Grabowska Koordynator rodziny jako coach i coachingowany 57

Oksana Dąbrowska, Małgorzata Konczanin Rola coacha w rozwoju komunikacji – delfinoterapia jako współczesna metoda stymulacji 69

CZĘŚĆ II. Coaching i tutoring w placówkach oświatowych 80

Jolanta Nowosielska, Anita Suchowiecka, Mirosława Wielechowska Coaching jako metoda wspierania uczniów w procesie edukacyjnym 81

Adrianna Sarnat-Ciastko Tutoring szkolny. Podniesienie roli nauczyciela czy ograniczenie wolności? Rozwój metody tutoringu w polskich szkołach publicznych w świetle badań własnych 98

Marta Dobrzyniak Coaching w edukacji. Harmonijny rozwój w przyjaznym otoczeniu 111

Łukasz Brzeziński, Beata KlemczakCoaching jako nowoczesny styl komunikacji nauczyciela w procesie edukacji 128

CZĘŚĆ III. Coaching, mentoring i tutoring – sposób na rozwój osobisty 144

Dorota Bartnicka Znaczenie coachingu i innych form pomocy w życiu człowieka dorosłego 145

Ewa Jeżewska-Krasnodębska Możliwości wykorzystania metody tutoringu i technik coachingu w kształceniu studentów logopedii 165

Agata Butarewicz-Głowacka Edukacyjne wsparcie mentoringowe w programie Starszy Brat Starsza Siostra – komunikat z badań 177

Monika Wrona Transformatywne uczenie się w coachingu 190

Informacje o Autorach 203