"Coaching, mentoring, tutoring – wyzwania dla edukacji XXI wieku"
Identyfikator Librowy: 171780
Spis treści
Wprowadzenie 8
CZĘŚĆ I. Znaczenie nowych form edukacyjnych w przestrzeni społecznej 12
Mirosław Grewiński, Elżbieta Smolec Doświadczenia coachingu, mentoringu i tutoringu na bazie projektów realizowanych w uczelni im. Janusza Korczaka 13
Lucyna Hurło Działania mentora w środowisku lokalnym 25
Agnieszka Rymsza Coaching jako droga do efektywności w edukacji i miejscu pracy 45
Paulina Broża-Grabowska Koordynator rodziny jako coach i coachingowany 57
Oksana Dąbrowska, Małgorzata Konczanin Rola coacha w rozwoju komunikacji – delfinoterapia jako współczesna metoda stymulacji 69
CZĘŚĆ II. Coaching i tutoring w placówkach oświatowych 80
Jolanta Nowosielska, Anita Suchowiecka, Mirosława Wielechowska Coaching jako metoda wspierania uczniów w procesie edukacyjnym 81
Adrianna Sarnat-Ciastko Tutoring szkolny. Podniesienie roli nauczyciela czy ograniczenie wolności? Rozwój metody tutoringu w polskich szkołach publicznych w świetle badań własnych 98
Marta Dobrzyniak Coaching w edukacji. Harmonijny rozwój w przyjaznym otoczeniu 111
Łukasz Brzeziński, Beata KlemczakCoaching jako nowoczesny styl komunikacji nauczyciela w procesie edukacji 128
CZĘŚĆ III. Coaching, mentoring i tutoring – sposób na rozwój osobisty 144
Dorota Bartnicka Znaczenie coachingu i innych form pomocy w życiu człowieka dorosłego 145
Ewa Jeżewska-Krasnodębska Możliwości wykorzystania metody tutoringu i technik coachingu w kształceniu studentów logopedii 165
Agata Butarewicz-Głowacka Edukacyjne wsparcie mentoringowe w programie Starszy Brat Starsza Siostra – komunikat z badań 177
Monika Wrona Transformatywne uczenie się w coachingu 190
Informacje o Autorach 203