"Diagnoza interdyscyplinarna"

Identyfikator Librowy: 179219

Spis treści

Strona tytułowa 2

Spis treści 3

Wstęp 6

Podstawy diagnozy interdyscyplinarnej 8

Diagnoza pedagogiczna Specyfika i obszary diagnozy w ujęciu historycznym 9

Diagnoza psychopedagogiczna Podstawowe pojęcia, przedmiot, problemy i modele diagnozy w naukach społecznych 43

Diagnoza w neurologii dziecięcej 80

Diagnoza psychiatryczna dziecka 103

Diagnoza funkcji podstawowych. Wybrane zagadnienia 115

Diagnoza funkcjonalna i symptomy zaburzeń funkcji podstawowych. Wybrane problemy 116

Diagnoza funkcjonalna dziecka z dysfunkcją wzroku 150

Diagnoza percepcji słuchowej 185

Diagnostyka motoryki małej 211

Ewolucja rozumienia lateralizacji w naukach podstawowych. Implikacje dla diagnozy i interwencji pedagogicznej 234

Diagnoza procesów integracji sensorycznej dziecka 272

Diagnozowanie gotowości szkolnej dziecka 289

Diagnoza wybranych zaburzeń rozwojowych 305

Wczesne objawy autyzmu 306

Diagnoza zespołu Aspergera 321

Diagnoza dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym oraz komunikacji alternatywnej i wspomagającej 337

Diagnoza dziecka z dystrofią mięśniową 362

Wybrane problemy diagnozy logopedycznej 375

Zaburzenia mowy u dzieci chorych neurologicznie Diagnoza kliniczna a rozpoznanie logopedyczne 376

Czas i istota opieki logopedycznej w przypadku małego dziecka z rozszczepem wargi i podniebienia 411

Narzędzia stosowane w diagnozie jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym 427

Dyslalia: objawy, przyczyny, klasyfikacje, podstawy diagnozy oraz postępowanie logopedyczne 463

Noty o autorach 490

Strona redakcyjna 499