"Diagnoza interdyscyplinarna"
Identyfikator Librowy: 179219
Spis treści
Strona tytułowa 2
Spis treści 3
Wstęp 6
Podstawy diagnozy interdyscyplinarnej 8
Diagnoza pedagogiczna Specyfika i obszary diagnozy w ujęciu historycznym 9
Diagnoza psychopedagogiczna Podstawowe pojęcia, przedmiot, problemy i modele diagnozy w naukach społecznych 43
Diagnoza w neurologii dziecięcej 80
Diagnoza psychiatryczna dziecka 103
Diagnoza funkcji podstawowych. Wybrane zagadnienia 115
Diagnoza funkcjonalna i symptomy zaburzeń funkcji podstawowych. Wybrane problemy 116
Diagnoza funkcjonalna dziecka z dysfunkcją wzroku 150
Diagnoza percepcji słuchowej 185
Diagnostyka motoryki małej 211
Ewolucja rozumienia lateralizacji w naukach podstawowych. Implikacje dla diagnozy i interwencji pedagogicznej 234
Diagnoza procesów integracji sensorycznej dziecka 272
Diagnozowanie gotowości szkolnej dziecka 289
Diagnoza wybranych zaburzeń rozwojowych 305
Wczesne objawy autyzmu 306
Diagnoza zespołu Aspergera 321
Diagnoza dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym oraz komunikacji alternatywnej i wspomagającej 337
Diagnoza dziecka z dystrofią mięśniową 362
Wybrane problemy diagnozy logopedycznej 375
Zaburzenia mowy u dzieci chorych neurologicznie Diagnoza kliniczna a rozpoznanie logopedyczne 376
Czas i istota opieki logopedycznej w przypadku małego dziecka z rozszczepem wargi i podniebienia 411
Narzędzia stosowane w diagnozie jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym 427
Dyslalia: objawy, przyczyny, klasyfikacje, podstawy diagnozy oraz postępowanie logopedyczne 463
Noty o autorach 490
Strona redakcyjna 499