"Koszty i wyniki w systemie controllingu w przedsiębiorstwach usług logistycznych"

Identyfikator Librowy: 182137

Spis treści

Wstęp 7

1.1. Istota przedsiębiorstwa usług logistycznych i współpracy międzyorganizacyjnej 15

Rozdział 1. Przedsiębiorstwo usług logistycznych jako podmiot realizujący procesy logistyczne 15

1.2. Przedsiębiorstwo usług logistycznych w świetle ekonomicznych teorii przedsiębiorstw 22

1.3. Systematyka usług w sektorze Transport – Spedycja – Logistyka 28

1.4. Klasyfikacja usługodawców w sektorze logistycznym 36

1.5. Rola przedsiębiorstw logistycznych w zarządzaniu łańcuchem dostaw 43

2.1. Istota controllingu w świetle teorii i w praktyce 49

2.1.1. Analiza definicji controllingu w kontekście jego ewolucji 49

Rozdział 2. Rola controllingu i controllingu logistyki w zarządzaniu przedsiębiorstwami usług logistycznych i systemami logistycznymi 49

2.1.2. Controlling a rachunkowość zarządcza 55

2.1.3. Przegląd koncepcji controllingu 59

2.1.3.1. Znaczenie i uwarunkowania powstania koncepcji controllingu 59

2.1.3.2. Zróżnicowany zakres koncepcji controllingu 62

2.1.3.3. Wybrane koncepcje controllingu w świetle jego perspektyw 66

2.1.4. Controlling a inne funkcjonalne podsystemy w przedsiębiorstwie 69

2.2. Wymiar controllingu w logistyce i przedsiębiorstwie usług logistycznych 71

2.2.1. Główne aspekty i analiza pojęciowa controllingu logistyki 71

2.2.2. Ujęcie koncepcji controllingu logistyki w świetle literatury 79

2.2.3. Controlling logistyki w literaturze krajowej i zagranicznej 87

2.2.4. Podejście systemowe w controllingu logistyki i czynniki go kształtujące 92

2.2.5. Stan badań empirycznych w zakresie controllingu logistyki 99

2.2.6. Operacyjny i strategiczny wymiar controllingu logistyki 105

2.2.7. Wybrane instrumenty controllingu logistyki 111

3.1. Pomiar działalności logistycznej w controllingu logistyki 129

Rozdział 3. Pomiar kosztów i wyników działalności logistycznej w systemie controllingu 129

3.2. Pomiar usług logistycznych i jego uwarunkowania w przedsiębiorstwie logistycznym 135

3.3. Wynik działalności logistycznej a warianty jego osiągania 140

3.4. Koszty logistyki jako filar systemu controllingu w przedsiębiorstwie logistycznym 145

3.5. Koszty logistyki w działalności usługodawcy logistycznego 152

3.6 Proponowany model pomiaru przychodów, kosztów i wyników oraz innych kategorii w działalności logistycznej 157

3.6.1. Model systemu rachunku kosztów i wyników logistyki w przedsiębiorstwie usług logistycznych 157

3.6.2. Prezentacja wskaźników do pomiaru kosztów i wyników logistyki w odniesieniu do modelu rachunku kosztów i wyników oraz innych aspektów działalność logistycznej 170

4.1. Determinanty wyboru problematyki i metody badań empirycznych 179

Rozdział 4. Ocena stanu wdrożenia systemu controllingu i jego instrumentów w przedsiębiorstwach usług logistycznych w Polsce w świetle badań empirycznych 179

4.2. Wybrane etapy przeprowadzonych badań empirycznych 182

4.3. Podsumowanie wyników przeprowadzonego badania empirycznego i weryfikacja hipotez 188

4.3.1. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw i analiza problemu 188

4.3.2. Podsumowanie i wnioski końcowe dotyczące stanu controllingu oraz pomiaru kosztów i wyników w przedsiębiorstwach usług logistycznych 206

Zakończenie 211

Literatura 217

Spis ilustracji 229

Spis tabel 230