"Edukacja pacjentów w pielęgniarstwie diabetologicznym"
Identyfikator Librowy: 182306
Spis treści
Przedmowa 10
1. Nowoczesne elementy edukacji diabetologicznej i terapii pacjentów z cukrzycą. Te lemedycyna – Anna Stefanowicz 12
1.1.1. Technologie informacyjne w leczeniu cukrzycy 17
2. Konspekt edukacji diabetologicznej – teoretyczne założenia i praktyczne zastosowania – Natasza Tobiasz-Kałkun 26
2.1.1. Temat jednostki dydaktycznej w edukacji diabetologicznej 28
2.1.2. Formy organizacji procesu nauczania i liczebność grupy 29
2.1.3. Czas realizacji spotkania edukacyjnego 30
2.1.4. Formułowanie celów w edukacji diabetologicznej 31
2.1.5. Hierarchia celów w edukacji diabetologicznej 34
2.1.6. Wybrane metody i techniki edukacji. Charakterystyka ogólna 40
2.1.7. Środki dydaktyczne stosowane w edukacji diabetologicznej 45
2.1.8. Ewaluacja edukacji pacjentów z cukrzycą 46
2.1.9. Rola konspektu w planowaniu edukacji diabetologicznej 48
3.1. Konspekty edukacji diabetologicznej w cukrzycy typu 1 52
3. Konspekty edukacji diabetologicznej 52
3.1.1. Edukacja pacjenta dorosłego z cukrzycą typu 1 na temat hiperglikemii – Beata Pruśniewska, Anna Stefanowicz 52
3.1.2. Edukacja pacjenta dorosłego z cukrzycą typu 1 na temat samokontroli glikemii z użyciem systemu ciągłego monitorowania glikemii – Danuta Świderska, Anna Stefanowicz 58
3.1.3. Edukacja pacjenta dorosłego z cukrzycą typu 1 na temat insulinoterapii z użyciem osobistej pompy insulinowej – Hanna Chilińska, Anna Stefanowicz 65
3.1.4. Edukacja pacjenta z cukrzycą typu 1 i rozpoznaną celiakią na temat prawidłowej diety – Agata Strzeszewska, Natasza Tobiasz-Kałkun 71
3.1.5. Edukacja pacjenta dorosłego z cukrzycą typu 1 na temat przewlekłych powikłań cukrzycowych – Anna Myszka-Ręcławowicz, Anna Stefanowicz 78
3.1.6. Edukacja pacjenta dorosłego niewidomego z cukrzycą typu 1 na temat samokontroli glikemii z użyciem glukometru – Hanna Jasek, Anna Stefanowicz 83
3.1.7. Edukacja dziecka z cukrzycą typu 1 i jego rodziców na temat hipoglikemii – Barbara Madejska-Marek, Anna Stefanowicz 90
3.1.8. Edukacja rodziców dzieci z cukrzycą typu 1 na temat hiperglikemii – Iwona Sural, Natasza Tobiasz-Kałkun 96
3.1.9. Edukacja dziecka z cukrzycą typu 1 i jego rodziców na temat aktywności fizycznej – Jolanta Kajka, Anna Stefanowicz 103
3.1.10. Edukacja dziecka z cukrzycą typu 1 i jego rodziców na temat przewlekłych powikłań cukrzycowych – Barbara Rychlińska, Anna Stefanowicz 109
3.1.11. Edukacja dziecka z cukrzycą typu 1 i jego rodziców na temat samokontroli glikemii z użyciem systemu ciągłego monitorowania glikemii – Agnieszka Bednarek, Anna Stefanowicz 115
3.1.12. Zastosowanie wstrzykiwacza w insulinoterapii cukrzycy typu 1 – Beata Boruczkowska, Natasza Tobiasz-Kałkun 122
3.2. Konspekty edukacji diabetologicznej w cukrzycy typu 2 129
3.2.1. Edukacja pacjenta dorosłego z cukrzycą typu 2 na temat terapii lekami doustnymi – Agnieszka Kalinowska, Anna Stefanowicz 129
3.2.2. Edukacja pacjenta dorosłego z cukrzycą typu 2 na temat przewlekłych powikłań cukrzycowych – Edyta Mączarska, Anna Stefanowicz 134
3.2.3. Edukacja pacjenta dorosłego z cukrzycą typu 2 w zakresie profilaktyki stopy cukrzycowej – Sylwia Morgaś, Natasza Tobiasz-Kałkun 139
3.2.4. Edukacja pacjenta na temat aktywności fizycznej w cukrzycy typu 2 – Renata Warszakowska, Natasza Tobiasz-Kałkun 145
3.2.5. Edukacja pacjenta dorosłego z cukrzycą typu 2 na temat samokontroli glikemii z użyciem glukometru – Urszula Panek 152
3.3. Konspekty edukacji diabetologicznej pacjentki z cukrzycą przedciążową i z cukrzycą ciążową 164
3.3.1. Edukacja pacjentki z cukrzycą przedciążową na temat samokontroli – Ewa Romanowska, Anna Stefanowicz 164
3.3.2. Edukacja pacjentki z cukrzycą ciążową na temat samokontroli – Renata Kurowska, Anna Stefanowicz 170
3.4. Edukacja pacjenta i jego rodziny w zastosowaniu technologii informacyjnych w prowadzeniu samokontroli cukrzycy – Beata Janina Olejnik, Katarzyna Drwal 176