"Ryzyko motywacyjne w gospodarowaniu kapitałem ludzkim w hotelarstwie"

Identyfikator Librowy: 185386

Spis treści

Wstęp 10

1.1. Ewolucja definiowania ryzyka w różnych nurtach myśli ekonomicznej 18

Rozdział 1 Ryzyko motywacyjne w działalności podmiotów gospodarczych 18

1.2. Ryzyko systematyczne i specyficzne w działalności podmiotów gospodarczych 32

1.3. Elementy ryzyka pracodawcy 41

1.4. Ryzyko motywacyjne jako rodzaj ryzyka personalnego 46

2.1. Koncepcje kapitału ludzkiego w teorii ekonomii 53

Rozdział 2 Motywowanie do pracy w gospodarowaniu kapitałem ludzkim 53

2.2. Gospodarowanie kapitałem ludzkim na poziomie mikroekonomicznym 61

2.3. Zakres znaczeniowy pojęć motywacja i motywowanie 66

2.4. Charakterystyka wybranych teorii motywacji 72

2.4.1. Teorie treści motywacji 73

2.4.2. Teorie procesu motywacji 82

2.5. Narzędzia motywowania 86

2.5.1. Płaca jako czynnik motywacyjny 88

2.5.2. Motywatory pozapłacowe materialne i niematerialne 90

2.6. Wskaźniki stanu motywacji pracowniczej 92

2.6.1. Satysfakcja pracowników jako efekt motywowania 92

2.6.2. Lojalność pracownicza jako następstwo działań motywacyjnych 98

3.1. Hotelarstwo jako dziedzina gospodarowania 102

Rozdział 3 Rynek pracy w hotelarstwie 102

3.2. Istota i segmenty rynku pracy w branży hotelarskiej 116

3.3. Podaż pracy w hotelarstwie 127

3.4. Ekonomiczne uwarunkowania popytu na pracę w hotelarstwie 136

4.1. Rola systemu informacji kadrowej w procesie identyfikacji stanu motywacji pracowniczej i ryzyka personalnego w branży hotelarskiej 145

Rozdział 4 Ocena działań motywacyjnych w przedsiębiorstwach hotelarskich jako metody redukcji ryzyka personalnego 145

4.2. Pracownicy hotelu jako źródło ryzyka 152

4.3. Ocena ryzyka personalnego w przedsiębiorstwach hotelarskich 163

4.4. Instrumenty motywowania w hotelarstwie 170

4.5. Egzemplifikacja działań motywacyjnych w wybranym przedsiębiorstwie hotelarskim (przykład pięciogwiazdkowego hotelu w Warszawie) 180

5.1. Potrzeby pracowników jako przesłanka działań motywacyjnych 185

Rozdział 5 Modelowe ujęcie redukcji ryzyka personalnego w hotelarstwie przez działania motywacyjne 185

5.2. Identyfikacja luk w działaniach motywacyjnych przedsiębiorstwa hotelarskiego (przykład pięciogwiazdkowego hotelu w Kołobrzegu) 189

5.3. Działania motywacyjne w procesie kształtowania zaangażowania pracowników i redukcji ryzyka personalnego 192

5.3.1. Wpływ działań motywacyjnych na ryzyko fluktuacji w przedsiębiorstwie hotelarskim (przykład dwugwiazdkowego hotelu w Szczecinie) 198

5.3.2. Wpływ ograniczenia działań motywacyjnych na lojalność pracowników przedsiębiorstwa hotelarskiego (przykład czterogwiazdkowego hotelu w Szczecinie) 202

5.3.3. Wpływ działań motywacyjnych na wizerunek hotelu jako pracodawcy (przykład Sieci Qubus Hotel) 204

5.4. Model motywowania w warunkach ryzyka personalnego 207

Zakończenie 212

Załączniki 218

Bibliografia 228

Spis rysunków, tabel i załączników 248

Abstract 252